Wil je meer leads voor je bedrijf op Facebook krijgen? Hoewel een meta-advertentieplatform een van de beste manieren is om gerichte leads te krijgen, kan het een beetje verwarrend zijn om de juiste campagne-optimalisatie in te stellen. Dit artikel bespreekt het verschil tussen instantformulieren en websiteconversies, wanneer je elke optie moet gebruiken en hoe je Facebook-advertenties voor het genereren van leads kunt instellen.
Directe vorm- en siteconversies op Facebook-advertenties
De eerste stap bij het opzetten van advertenties voor het genereren van leads is begrijpen welk type campagne u wilt uitvoeren. Er zijn twee hoofdtypen Leads-campagnedoelstellingen op het metaplatform:
Directe formulieren.
conversies.
(Naar mijn mening zijn de conversie-opties voor Messenger of Calls niet zo effectief als op dit moment.) Het grootste verschil is dat Instant Forms overal op Facebook te vinden zijn. Deze advertentie ziet eruit als elke andere advertentie, maar u zult zien Formulier op Facebook markering in de advertentie.
Wanneer u op drukt Register knop (of oproep tot actie) die u hebt gebruikt), krijgt u een pop-upvenster waarin u uw naam, e-mailadres kunt toevoegen e-mailadres en alle door de adverteerder gevraagde velden.
Een geweldige functie van het instantformulier is dat de naam, e-mail de e-mail- en telefoonnummervelden zijn vooraf ingevuld met persoonlijke informatie van Facebook, waardoor de gebruiker deze informatie niet hoeft in te voeren. Dit kan u helpen betere leads te krijgen, omdat u niet hoeft te sms’en op uw mobiele telefoon en u weet dat u het juiste telefoonnummer en e-mailadres krijgt. postadres. Indien nodig kan de gebruiker deze informatie bewerken voordat deze wordt ingediend. Met een conversieadvertentie stuur je verkeer uitschakelen Facebook en naar uw website waar de Facebook Pixel is geïnstalleerd. U moet Facebook Dot installeren om uw conversieadvertentie correct bij te houden. U moet ook een bedankpagina hebben waarop u de standaardgebeurteniscode van de hoofdpixel kunt implementeren. Facebook houdt een conversie van een advertentie bij elke keer dat iemand op uw advertentie klikt (of uw advertentie bekijkt als u ook Toeschrijving bekijken hebt geselecteerd) en vervolgens op de bedankpagina terechtkomt. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);
Wanneer instantformulieren versus websiteconversies gebruiken
Heb je geen landingspagina maar wil je wel leads verzamelen, dan is een leadgeneratie advertentie een prima oplossing. U kunt doorverwijzen naar een website of zelfs een Bel nu knop wanneer iemand het formulier invult.
Een nadeel van Instant Forms is dat u handmatig leads moet downloaden van het gedeelte Lead Ads Forms van uw Facebook-pagina in het Business Suite-gedeelte. U kunt betalen voor een tool als Zapier om het proces te automatiseren en uw leads te e-mailen. mail of CRM zodra ze zijn ontvangen.
Als u een website of een “landingspagina” of “squeeze-pagina” heeft waar u verkeer naartoe wilt leiden, moet u een conversieadvertentie selecteren voordat u een Facebook-spot kunt implementeren.
Als u niet kunt omleiden naar de “bedankt”-pagina nadat iemand zijn of haar informatie heeft verzonden, kunt u mogelijk een button-click-pixel installeren, maar u moet contact opnemen met uw webontwikkelaar of weten hoe u deze zelf moet installeren. U kunt ook de Instant Form-advertentie en de Site Conversion-advertentie testen om te zien welke beter presteert. Over het algemeen merk ik dat instant-advertenties u goedkopere leads kunnen opleveren, maar websiteconversie-advertenties kunnen u hoogwaardigere leads opleveren vanwege een groter doel.
Hoe Facebook-advertenties voor leadgeneratie in te stellen
Het maken van advertenties voor het genereren van leads is vergelijkbaar voor zowel instant-formulieren als advertenties voor websiteconversie, maar er zijn een paar belangrijke verschillen die ik voor elk zal bespreken.
Instant Forms-acties:
Maak een leadformulier (po Directe formulieren) in het Business Suite-gedeelte van de Facebook-pagina. Je kunt dit ook in de advertentiemanager aanmaken wanneer je je advertentie aanmaakt, maar ik denk dat het iets makkelijker is om dit vooraf te doen.
Verbind uw leadformulier met Zapier voor automatisering.
Maak een leadadvertentie en selecteer dat leadformulier.
Stappen voor websiteconversieadvertenties:
Voeg de belangrijkste Facebook-pixel toe aan uw bestemmingspagina.
Voeg een centraal punt en standaard gebeurteniscodes toe aan de bedankpagina (meestal kiezen mensen ervoor Leiden als een standaardgebeurtenis).
Maak een leadadvertentie en genereer verkeer naar uw bestemmingspagina door rond de hoofdpixel te optimaliseren.
Ik zal u door het proces van het maken van een advertentie voor het genereren van leads leiden en de verschillen benadrukken.
Onmiddellijke formuliercreatie
Hieronder staan de stappen om een instant formulier te maken in Business Suite. (De stappen zijn vergelijkbaar als je dit doet in Advertentiebeheer)
Stap 1: Ga naar Business Suite en selecteer Advertentieformulieren leiden uit de menukaart
U kunt hier direct toegang toe krijgen.
Stap 2: Selecteer Maak een formulier
U ziet een pop-up waarin u wordt gevraagd of u een nieuw formulier wilt maken of een bestaand formulier wilt kopiëren. Kiezen Een nieuw formulier en dan Volgende.
Stap 3: Voeg informatie toe aan uw formulier
Geef eerst de vorm een naam. Gebruik een duidelijke naam voor wat u aanbiedt, zodat u gemakkelijk een keuze kunt maken bij het maken van uw advertentie. Gebruik bijvoorbeeld een beschrijvende titel voor een speciale leadmagneet, gratis oproep, coupon of andere speciale freebie. U moet elke sectie uitvouwen om:
Voeg een titel en tekst toe aan de pop-up (invoering).
Kies welke informatie u van de gebruiker wilt ontvangen (Vragen).
Stel na het invullen van het formulier uw privacybeleid in en wat u wilt (d.w.z. op Facebook blijven, naar uw website gaan of nu bellen).
Stap 4: Selecteer Aankondigen
Zodra het instantformulier eruitziet zoals u wilt in het voorbeeldgedeelte, kunt u het formulier publiceren. U kunt het niet meer bewerken nadat het is gepubliceerd, dus sla het op als concept als u wijzigingen wilt aanbrengen. Het moet echter worden gepubliceerd om in advertenties te worden gebruikt.
Creatie van Facebook-advertenties
Stap 1: Ga naar Facebook Ads Manager en selecteer Creëren Dan leidend
Je hebt hier rechtstreeks toegang tot de advertentiemanager.
Wanneer u kiest Doorgaan, zie je je campagne, advertentieset en advertentiestructuur. Mogelijk wordt u gevraagd om een ”Eenvoudige” installatie, maar kies Handmatig om de gewenste opties te selecteren.
Stap 2: Geef je campagne een naam
Geef uw campagne een betekenisvolle naam om de rapporten gemakkelijk leesbaar te maken en selecteer vervolgens Doorgaan. Voor de duidelijkheid wil ik ook het optimalisatietype in mijn campagnenaam opnemen. Selecteer vervolgens Volgende.
Stap 3: Selecteer Siteconversies of Instant Forms op advertentiesetniveau
Op advertentiesetniveau kies je of je mensen naar je website wilt sturen voor websiteconversieadvertenties, of als je een instantformulier hebt gemaakt, kies je waar je je instantformulier wilt converteren.
Als u de website-optie hebt geselecteerd, moet u selecteren Pixel En Een conversiegebeurtenis in dit stadium.
Stap 4: Stel uw targeting, budget en bestemming in
In dit artikel zal ik niet alle stappen behandelen die betrokken zijn bij advertentietargeting, budgettering en plaatsingen. Maar u voert deze stappen uit op het niveau van de advertentieset en kiest Volgende knop om een advertentie te maken.
Stap 5: Maak uw Facebook-advertentie
De advertentietekst, afbeeldingen en kop zijn in elk geval hetzelfde.
Stap 6: Zorg ervoor dat u de juiste snapshot of pixel selecteert
Als u de instant-formulieroptie hebt geselecteerd, is de standaard meestal de laatste die u hebt gemaakt.
Advertenties voor websiteconversie bevatten uw websiteadres als bestemming en u moet er ook voor zorgen dat u de juiste Facebook-spot kiest.
In deze twee voorbeelden zie je dat de advertentie er precies hetzelfde uit kan zien.
Stap 7: Klik op Publiceren
Zodra u klaar bent met het instellen van uw advertentie, kunt u op Publiceren klikken en wordt er een voorbeeld van uw advertentie weergegeven. Beide soorten reclame hebben voor- en nadelen. Het is belangrijk om na te gaan wat voor uw bedrijf werkt en de kwantiteit en kwaliteit van leads in balans te houden. Facebook is een geweldige tool voor het genereren van leads. Beide opties kunnen hoogwaardige leads voor uw bedrijf genereren. Het bericht Leadadvertenties op Facebook: directe formulieren en websiteconversies verscheen eerst op Search Engine Land.
Aftelklokken, beperkt aantal zitplaatsen, nog maar X artikelen op voorraad … is schaarstemarketing iets voor jou? Zo ja, waarom? Marketing van schaarste en angst om iets te missen (FOMO) is
Vanaf 2023 15 februari Google-bedrijfsprofielen staan alleen productprijzen toe als de prijs een enkele prijs is en geen prijsbereik. Bovendien zei Google dat het niet langer zal toestaan om de
Google Search-advocaat John Mueller zegt dat hreflang niet zo moeilijk te implementeren hoeft te zijn als mensen denken. Hreflang is een van de meest verwarrende aspecten van technische SEO en