3 eenvoudige PPC-optimalisaties die u misschien over het hoofd hebt gezien

3 eenvoudige PPC-optimalisaties die u misschien over het hoofd hebt gezien post thumbnail image

Als PPC-professionals zijn we getraind om nieuwe manieren te vinden om onze PPC-programma’s te optimaliseren. Maar in deze taak is onze natuurlijke neiging om ons te concentreren op de grote dingen, zoals het wijzigen van accountstructuren of het bijwerken van bestemmingspagina’s. Deze projecten kunnen echt een verschil maken in de prestaties, maar ze kosten tijd om te voltooien. Gelukkig hoeft niet elke optimalisatie een wekenlang project te zijn. Sommige optimalisaties zijn vrij snel en eenvoudig, maar kunnen nog steeds nuttig zijn. Hier zijn er drie die je misschien hebt gemist.

1. Evalueer Microsoft Ads opnieuw.

Veel adverteerders adverteren alleen op Google-netwerken, waar de concurrentie hevig kan zijn. Daarentegen maken minder adverteerders gebruik van Microsoft Ads. Met minder concurrentie kunnen sommige adverteerders die effectief uit Google Ads zijn geduwd, nog steeds enige grip hebben op Microsoft. Dit is een van de redenen waarom ik altijd heb gepleit voor Microsoft Ads. Het is waar dat het volume aan leads en verkopen dat we voor onze klanten krijgen die Microsoft Ads gebruiken doorgaans slechts 5-10% bedraagt ​​van wat we krijgen met Google Apps. Maar toch is dit geen onbelangrijk bedrag, vooral in B2B-concurrentieruimtes. Helaas verandert Microsoft Ads – en niet ten goede.

Context

Eerder dit jaar kondigde Microsoft aan dat het Microsoft Audience Network nu is geïntegreerd met hun zoeknetwerk. U hebt geen andere keuze dan in beide ruimtes te adverteren. Je kunt het een of het ander niet opgeven. Natuurlijk benadrukt Microsoft de waarde van aanwezigheid op beide netwerken door te schrijven: “We hebben onderzoek gedaan naar zoek- en doelgroepverkeersaccounts om de incrementele waarde voor adverteerders te begrijpen. We hebben gezien dat adverteerders de prestaties maximaliseren en de groei vergroten door de inspanningen van Microsoft Search en Audience Network te combineren. Het klinkt geweldig in theorie. Ik heb altijd geloofd in het toekomstbestendig maken van uw merk met bewustmakingscampagnes, dus ik zou niets tegen het Microsoft Audience Network hebben. Ik wil echter nog steeds de voorwaarden van mijn advertentie beheren. Toen Microsoft deze wijziging aanbracht, leek het in eerste instantie niet zo erg. Microsoft heeft ons verzekerd dat hoewel we ons niet kunnen afmelden voor het Audience Network, we een paar belangrijke uitzonderingen kunnen opnemen. Dus alles zou goed komen, toch?

Afstand van Microsoft

Op het moment van schrijven vond deze wijziging ongeveer drie maanden geleden plaats. Sommige van onze klantaccounts zijn grotendeels ongewijzigd gebleven. Een van onze grotere accounts heeft echter ook pijn slecht. Ondanks het dagelijks controleren en bijwerken van site-uitsluitingen, hebben we de situatie niet kunnen veranderen. Wat we ook doen, Microsoft blijft het aantal vertoningen en advertentie-uitgaven in het Audience Network verhogen, zonder dat daar iets voor te zien is. De prestaties waren zo slecht dat we aanbevelen dat deze klant zijn Microsoft Ads-budget omleidt naar Google of LinkedIn. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

2. Heroverweeg retargeting

Retargeting (nu bekend als doelgroepsegmenten) lijkt misschien een beetje 2010. Maar het bestaat nog steeds omdat het een geweldige manier is om opnieuw contact te maken met iemand met wie je eerder een relatie had. Retargeting wordt echter enorm onderbenut en enigszins verkeerd begrepen.

Context

Als je je retargeting-denken de laatste tijd niet hebt bijgewerkt, zijn hier drie herinneringen om het te optimaliseren:

Beperk je focus

Retargeting bestaat al zo lang dat we vergeten dat het niet alleen een manier is om mensen te bereiken die uw site eerder hebben bezocht. U kunt ook mensen retargeten die een speciaal video op je YouTube-kanaal, elk video op uw YouTube-kanaal of videoadvertentie (of een combinatie van de drie) om het nog nauwkeuriger te maken. Zoals je in de onderstaande afbeelding kunt zien, heb je verschillende targetingopties, van websitebezoekers tot app-gebruikers tot YouTube-gebruikers en meer.

Google Ads - doelgroepsegmenten

Voeg uitzonderingen toe

Vergeet niet om doelgroepen uit te sluiten die u niet opnieuw wilt targeten. Het kan zijn:

  • Mensen die al bekeerd zijn.
  • Voormalige klanten die waarschijnlijk niet meer zullen kopen.
  • Doelgroepen die niet gerelateerd zijn aan de categorie oplossingen of services die u promoot.

Tenzij uw bedrijf erg beperkt is met een enkel punt (u verkoopt bijvoorbeeld slechts één product aan één type doelgroep), mag u zich nooit richten op alle eerdere websitebezoekers.

Controleer uw publiek regelmatig

Retargeting is geen set-it-and-forget-it. Naarmate uw bedrijf verandert en groeit, moet u uw doelgroepen dienovereenkomstig bijwerken. Heeft u een nieuwe servicelijn toegevoegd of uw doelgroep aangepast? Zorg ervoor dat deze wijzigingen worden weerspiegeld in de doelgroepen waarop u zich richt.

Retargeting met een beperkt budget

We hebben deze strategieën onlangs toegepast toen een B2B-klant ons een speciaal lanceringsbudget gaf om de bekendheid van een nieuw product te vergroten. Het budget was niet groot. Dus in plaats van retargeting op basis van mensen die de website van de klant hebben bezocht, hebben we mensen geretarget die een video van een nieuw product in actie hebben gezien, een veel kleiner segment van potentiële klanten. Het resultaat? Deze strategie werkte heel goed voor deze klant – en tegen een zeer redelijke prijs.

Net als de retargeting is onlangs ook de naam van de sitelinks gewijzigd. Ze worden nu resources genoemd in plaats van extensies. Hoe ze ook heten, ze blijven mijn favoriete advertentie-extensie.

Context

Net als retargeting zijn sitelinks rijp voor optimalisatie. Veel adverteerders slagen er op drie manieren niet in om ze te optimaliseren:

Koppelingen naar niet-geverifieerde sites snel herstellen

Elke PPC-professional weet dat advertenties ongeverifieerd kunnen worden. Velen van ons observeren en pakken deze bezwaren onmiddellijk aan. Net als advertenties kunnen sitelinks echter ook niet-geverifieerd zijn. Helaas zijn meldingen over niet-geverifieerde sitelinks niet zo duidelijk en blijven ze vaak onopgemerkt totdat het account is geverifieerd.

Schakelt automatische sitelinks niet uit

Het uitschakelen van automatische sitelinks is een andere manier om te optimaliseren. Dat doen we standaard als we nieuwe klanten aannemen. Over het algemeen geven we Google niet graag toestemming om namens ons inhoud te maken. We willen op zijn minst een kans om te beoordelen en goed te keuren. Het betekent niet dat Google aan het creëren is slecht website-links. Het is alleen dat, in onze ervaring, door Google gegenereerde sitelinks zelden voldoen aan de doelstellingen van onze klanten.

U implementeert geen sitelinkstrategie

Zoals hierboven vermeld, wilt u dat uw sitelinks relevant zijn voor uw doelen. Als een van uw doelen is om producten te verkopen, moet u backlinks bouwen om dat doel te ondersteunen. Misschien kunt u ze gebruiken als een manier om producten te upsellen of cross-sellen. Maar zelfs als verkoop uw belangrijkste doel is, wilt u het niet overdrijven. Niet elke websitelink is (of zou moeten zijn) een verkoop. Bewaar enkele websitelinks om naamsbekendheid op te bouwen of mensen over uw nieuwe product te vertellen. Gebruik ze om nuttige informatie te verstrekken, zoals links naar educatieve webinars of andere evenementen.

Optimalisatie hoeft niet lang of ingewikkeld te zijn

Optimalisatie is een nooit eindigende taak. Dit betekent echter niet dat elke optimalisatie ingewikkeld of tijdrovend hoeft te zijn. Soms kunnen kleine veranderingen, of het nu gaat om het verschuiven van uw budget van het ene platform naar het andere of het targeten van een iets ander publiek, binnen enkele minuten gebeuren, zoals deze drie voorbeelden bewijzen. De post 3 eenvoudige PPC-optimalisaties die je misschien over het hoofd hebt gezien verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten