Meta onthulde innovatieve nieuwe functies voor Reels, haar korte videoproduct, tijdens haar advertentieconferentie deze week. Bedrijven kunnen straks tussen Instagram-feeds door advertenties tonen, daarvoor was eerder gekozen voor Facebook. Advertenties zijn ontworpen om op te gaan in de scrollervaring, zodat ze de gebruiker niet storen of zich niet op hun plaats voelen. Daarnaast biedt Meta advertenties voor zijn apps op Reels, waardoor bedrijven meer downloads kunnen krijgen. Aangezien muziek een grote rol speelt bij video-engagement op sociale media, test Meta AI om audio te optimaliseren in advertenties met één videorol. Meta is van plan deze oplossingen de komende weken breder beschikbaar te maken. Hier is meer over wat u kunt verwachten.
Advertenties worden weergegeven op Instagram
Video-inhoud op sociale netwerken is de laatste tijd snel gegroeid, waarbij Meta onthulde dat meer dan de helft van de tijd van gebruikers op Facebook en Instagram wordt besteed aan het bekijken van video-inhoud. Reels is aanzienlijk gegroeid tot meer dan 2 miljard per dag en is in de afgelopen zes maanden verdubbeld. Om hiervan te profiteren, breidt Meta Reels-advertenties uit naar Instagram. Hierdoor kunnen merken een enorm publiek bereiken met scrolls en biedt het een nieuwe manier om potentiële klanten te bereiken.
Promoot Apps In Reels-advertenties
Meta maakt advertenties voor app-promotie mogelijk, voorheen bekend als advertenties voor app-installatie, op Facebook- en Instagram-feeds. Met app-advertenties kunnen bedrijven hun bereik vergroten en hun gebruikersbestand uitbreiden. Gezien het aantal beschikbare apps op mobiele telefoons, kan het voor bedrijven moeilijk zijn om zichtbaarheid te krijgen. Scrollende app-advertenties kunnen adverteerders helpen de rommel te doorbreken en in contact te komen met ruimdenkende doelgroepen.
AI gebruiken om muziek in advertenties te optimaliseren
Meta ontdekte dat advertenties met muziek en stem meestal 15% betere reacties van kijkers krijgen dan advertenties zonder geluid. Meta erkent de invloed van muziek op de betrokkenheid van het publiek en experimenteert met muziekoptimalisatie voor zijn single image reel-advertenties. Door gratis toegang te bieden tot muziek van hoge kwaliteit via de Meta Sound Collection, kunnen adverteerders tijdens het creatieve proces audio vinden en opnemen in hun Reels-advertenties. Het verbeteren van scroll-advertenties met één afbeelding met muziek levert waarschijnlijk goede resultaten op als het correct wordt geïmplementeerd.
samengevat
Meta verbetert haar reel-advertenties op verschillende manieren om meer zakelijke kansen te bieden. Meta test met name het gebruik van kunstmatige intelligentie om muziek te optimaliseren voor Reels-advertenties met één afbeelding. Adverteerders kunnen binnenkort advertenties weergeven tussen Instagram-feeds en uitbreiden buiten Facebook. Bedrijven die doelgroepen willen bereiken door middel van korte video’s, zouden moeten overwegen om deze AI-tools te verkennen zodra ze beschikbaar komen.
Uitgelichte afbeelding: Sergey Elagin/Shutterstock.
Bron: Meta