Koppelingsdoel: hoe u geweldige inhoud koppelt aan strategische actie

AI zal ongetwijfeld grote effecten hebben op SEO, maar ik voorspel dat het belang van het opbouwen van autoriteit niet zal afnemen. Uw inhoud krijgt nu te maken met nog meer concurrentie: AI drijft SERP’s en door AI gegenereerde inhoud van andere uitgevers aan. Het communiceren van signalen van autoriteit en waarde zal belangrijker zijn dan ooit. Zolang organisaties en individuen nog content publiceren, zullen backlinks een belangrijk onderdeel van die autoriteit zijn. Als je al zo lang in SEO zit als ik, weet ik zeker dat je 10 of meer LinkedIn-berichten per dag krijgt van “linkbuildingbureaus” die een bepaald aantal links beloven. Het is niet alleen erg vervelend. Dit is de verkeerde manier om links naar uw inhoud te krijgen. Linkbuilding is belangrijk. Bepaling van externe overheidszaken. Dus laten we het hebben over een manier om dit beter te doen (en minder mensen af ​​te schrikken): maak inhoud die op natuurlijke wijze links genereert, of wat ik linkgestuurde inhoudsschrijven noem. In dit artikel leg ik uit hoe u linktargeting toepast, waaronder:

  • De filosofie van het genereren van inhoud voor links.
  • Het belang van effectieve verwijzingen voor bedrijven.
  • Praktische stappen voor het plannen van content met behulp van een link.

Het bouwen van links en het maken van inhoud zouden deel moeten uitmaken van hetzelfde proces (hoewel ik heb gemerkt dat dit zelden het geval is). Met linkbuilding als een op zichzelf staand initiatief, maakt u waarschijnlijk de fout om alleen voor links te optimaliseren zonder rekening te houden met de impact van het kanaal. Begin in plaats daarvan met na te denken over wie in uw gemeenschap geeft (of zou moeten geven) om wat u schrijft en waarom. Inhoud die met deze mentaliteit is gemaakt, in plaats van een op kwantiteit gebaseerde “must get links”-benadering, heeft een veel grotere kans om passief links te krijgen in de loop van de tijd. Als u sterke, relevante inhoud schrijft waardoor mensen deze willen delen en u waarde toevoegt, zullen de links komen (geen spam-e-mails of InMails). Als u werkt met inhoud en linkbouwstenen, zullen uw bronnen waarschijnlijk werken aan een doelaantal links en vragen om linkuitwisselingen. In mijn ervaring heeft deze strategie de neiging om te negeren of de gepushte inhoud relevant of nuttig is en uw merk daadwerkelijk goed vertegenwoordigt, wat het tegenovergestelde is van wat goede inhoud zou moeten bereiken. Inhoud die is geschreven in overeenstemming met de nuttige inhoudsrichtlijnen van Google – waarde bieden en gericht op de gebruikerservaring – zal mensen aanspreken die over dezelfde concepten schrijven en op zoek zijn naar collega-experts om hun standpunten te valideren. Als u inhoud kunt maken die goed genoeg is om bij te dragen aan het onderwerpdiscours, zal het links aantrekken en zal Google de relevantie ervan begrijpen. Het is een veel diepere en meer geïntegreerde benadering dan alleen linkbuilding-nummers. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Ik kan gerust zeggen dat ik verschillende klanten voor mijn bureau heb gewonnen vanwege de inhoud die ik heb geschreven (bedankt, Search Engine Land!). Veel B2B-bedrijven kunnen waarschijnlijk soortgelijke beweringen doen. Inhoud die goed genoeg is om passieve links te genereren, biedt een geweldige kans om aandelen en verwijzingsverkeer te krijgen, wat meestal ondergewaardeerd wordt in SEO. Waardevolle inhoud die met links is gemaakt, zal in de loop van de tijd op natuurlijke wijze links en equity stimuleren, waardoor een geïntegreerd sneeuwbaleffect ontstaat. Het bespaart u niet alleen tijd bij het gebruik van links. Idealiter creëert het een netwerk van aangesloten sites en uitgevers voor verwijzingsverkeer dat in de loop van de tijd veel waarde kan toevoegen. Zie het als de organische versie van affiliate marketing, wat een enorm kanaal is (en op stoom komt).

Klaar voor een checklist om je op weg te helpen? U zult de outreach-component opmerken, maar deze komt tot een einde nadat het zware werk aan relevantie is gedaan.

  • Onderzoek trefwoorden waarnaar bloggers en journalisten zoeken naar links (deze trefwoorden bevatten vaak ‘statistieken’ of ‘rapporten’). Gebruik Reddit, Quora, Twitter, Ahrefs (relevant terms report) en Exploding Topics tussen uw links.
  • Maak op basis van deze trefwoorden een lijst met onderwerpen waarover uw team waardevolle inzichten en perspectieven kan delen.
  • Bekijk een lijst met schrijvers en journalisten die deze onderwerpen behandelen.
  • Zoek deskundige bronnen (intern of nauw verwant) en interview ze voor bronnen om uw materiaalcache op te bouwen.
  • Verfijn en verbeter deze inhoud met moderne inzichten met behulp van Google Trends en sociaal luisteren met behulp van tijd en een lijst met doelgroepmodificatoren om de relevantie te vergroten.
    • Voorbeeld: Krijg een lijst met tips van een expert om hooikoortspatiënten (nichepubliek/modifier) ​​beter te laten slapen (hoofdthema/doel) tijdens een bijzonder slechte periode met veel pollen (relevantie).
  • Stel een groep schrijvers en journalisten samen om uw onderwerp en/of subonderwerp te behandelen Waarom Het is belangrijk nu en hoe het is verschillend van andere inhoud waar ze mogelijk links naar vinden.
  • Als (of zelfs eerder) die schrijvers en journalisten naar uw inhoud linken, volg ze dan op hun sociale kanalen om uw band voor toekomstige kansen te versterken.

Werkt het? Neem Todoist, wiens unieke presentatie van productiviteitstechnieken honderden landingsdomeinen heeft gegenereerd, een aantal dat jaar op jaar met 50% is gegroeid en aanzienlijk heeft bijgedragen aan de groei van het merk.

Ik spreek tegenwoordig veel SEO’s die zich minder richten op linkbuilding dan jaren geleden. Naar mijn mening gaat het er niet om dat links aan belang verliezen, het gaat erom dat oude tactieken voor het maken van links irrelevant worden. Een op links gebaseerde aanpak, die geweldige inhoud combineert met strategisch engagement, is effectiever, altijd groener en effectiever dan verborgen inhoud en linkinitiatieven. Dit verbetert tegelijkertijd uw merkreputatie, wat, samen met meer verkeer, invloed heeft op uw gebruikerservaring. Het bericht Linkdoel: hoe geweldige inhoud te combineren met strategisch bereik verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten