Google EEAT: Moeten we op zoek naar andere artikelen met hoge backlinkprofielen?

De SEO-vraag van vandaag komt van Fadi, die vraagt: als Google ‘mens eerst’ zegt, betekent dat dan dat we naar andere artikelen met hoge backlinkprofielen moeten zoeken in plaats van zoekwoorden wanneer we een discussieonderwerp proberen te vinden? Google vertelde ons dat als we goed willen scoren, we inhoud moeten bieden die ervaring, expertise, autoriteit en vertrouwen uitstraalt (gewoonlijk EEAT genoemd). Maar hoe weet u of uw inhoud EEAT bevat? Hoe weet je waarover je moet schrijven? Laten we erin duiken en deze vragen beantwoorden.

Wat is EET?

Dus laten we het hebben over EEAT – hoe kunnen we ervoor zorgen dat onze inhoud expertise, expertise, autoriteit en vertrouwen uitstraalt? Dit zijn de vier dingen waar Google om geeft met betrekking tot uw pagina-inhoud en hoe deze de rankings beïnvloedt. Google wil ervoor zorgen dat de websites die het in zijn zoekresultaten laat zien, legitiem en betrouwbaar zijn. Er wordt dus rekening gehouden met zaken als de ervaring van de makers van de inhoud. Hebben ze ervaring in het veld waarover ze schrijven? Werkten ze in de industrie? Dit is belangrijk voor Google. Google geeft om ervaring. Ze wil dat de mensen achter de site hun spullen kennen. Ze wil bewijs zien dat de inhoud nauwkeurig en betrouwbaar is. Ervaring kan van alles zijn, van formeel onderwijs tot praktijkervaring. Autoriteit is een groot ding bij Google. Ze wil ervoor zorgen dat de site wordt gerespecteerd en vertrouwd door anderen in de branche. We kunnen autoriteit tonen door onderscheidingen, citaten of positieve recensies van andere experts. Ten slotte is vertrouwen een grote factor voor Google. Google wil er zeker van zijn dat de informatie die het zijn gebruikers laat zien, legitiem en betrouwbaar is Nee schaduwrijk Het houdt rekening met de transparantie van de inhoud, de juistheid ervan en of de website een goede reputatie heeft als eerlijk. Dit lijkt misschien allemaal gezond verstand, maar Google neemt het serieus. Er zijn een aantal richtlijnen waar taxateurs zich aan moeten houden. Dus als u probeert om uw website gerangschikt te krijgen, bekijk dan deze richtlijnen om er zeker van te zijn dat uw website voldoet aan de EEAT-criteria.

Zijn backlinks een goede manier om de EEAT van een website te meten?

SEO-professionals beschouwen links traditioneel als een essentiële maatstaf voor het bepalen van de relevantie en waarde van een website. Alleen vertrouwen op backlinks om de EEAT van een website te meten, is echter niet noodzakelijkerwijs een levensvatbare strategie. Het is heel belangrijk om te begrijpen dat niet alle backlinks gelijk zijn gemaakt en dat sommige zelfs de positie van een website kunnen schaden als ze afkomstig zijn van bronnen van lage kwaliteit. Zoekmachines zoals Google zijn geëvolueerd om zich meer te richten op de kwaliteit, relevantie en reputatie van de inhoud van een site dan op het aantal backlinks. Een site die goed scoort voor inhoud van hoge kwaliteit en een positieve reputatie heeft meer kans om waarde te bieden aan zijn gebruikers dan een site die uitsluitend afhankelijk is van backlinks. Te veel nadruk leggen op backlinks kan leiden tot onethische praktijken zoals link farming en het kopen van backlinks. Deze praktijk kan ertoe leiden dat zoekmachines de site bestraffen, waardoor deze rankings en reputatie verliest. Dus als Google ‘mens eerst’ zegt, betekent dat niet dat je moet zoeken naar de site met de meeste backlinks. Lees de nieuwste Google Quality Assessors Guide om te begrijpen waar Google naar op zoek is in de inhoud van uw site. Kijk naar de inhoud op sites die is rangschik en zorg ervoor dat uw inhoud duidelijker is en beter opvalt in EEAT dan uw zoekwoordconcurrenten.

samengevat

Concluderend, hoewel backlinks essentieel blijven voor SEO, zouden ze niet de enige maatstaf moeten zijn om de ervaring, expertise en geloofwaardigheid van een website te bepalen. In plaats daarvan zouden SEO-professionals zich moeten concentreren op het opbouwen van een solide merkreputatie door middel van hoogwaardige inhoud en ethische marketingpraktijken. Door deze factoren prioriteit te geven, kunnen bedrijven succes op de lange termijn behalen en een loyaal klantenbestand opbouwen dat hun aanbod vertrouwt en waardeert.
Meer middelen:

  • Google EEAT: ervaringen uit de eerste hand laten zien
  • Google is verantwoordelijk als links of inhoud leiden tot EAT-scores
  • Google-rangschikkingsfactoren: feit of fictie [2nd Edition Ebook]

Uitgelichte afbeelding: Sarawut Aiemsinsuk/Shutterstock

Relevante berichten