Als het gaat om lokale SEO, is het belangrijker dan ooit om uw on-site en off-site SEO-strategieën te optimaliseren voor klanten en klanten die op zoek zijn naar uw lokale bedrijf. Lokale concurrentie is heter dan ooit, en als jij niet bovenaan je ranglijst staat, kun je er zeker van zijn dat jouw concurrentie dat wel is. Hier zijn vijf lokale SEO-tactieken die u kunt gebruiken om uw bedrijf hoger te laten scoren voor lokale zoektermen.
1. Titel- en beschrijvingstags zijn nog steeds belangrijk
Titel- en beschrijvingstags zijn HTML-elementen die u kunt aanpassen aan de inhoud van uw webpagina’s. Uw titel- en beschrijvingstagtekst wordt weergegeven in de zoekresultaten. Beschouw deze tekst als een “mini-advertentie” die zorgvuldig moet worden opgesteld.
De titel en beschrijving zijn de beste manier om de aandacht van een zoeker te trekken en ze op de links naar uw site te laten klikken, dus denk goed na over wat u in deze gedeelten van uw webpagina’s opneemt. Als de title- en description-tags ontbreken of Google vindt ze niet goed genoeg, dan zal Google vaak iets verzinnen of ze “herschrijven”. Beide moeten de inhoud van de pagina beschrijven En moet trefwoorden bevatten om op te vallen op pagina’s met zoekresultaten. Een algemeen aanvaardbare lengte voor title-tags is ongeveer 50-60 tekens, terwijl description-tags ongeveer 160-200 tekens kunnen zijn. Profiteer van deze ruimte en gebruik deze verstandig. Als u niet zeker weet hoe uw titel- en metabeschrijvingstags eruit zullen zien, of met hoeveel tekens u kunt wegkomen, probeer dan een emulator zoals de Yoast SEO-plug-in voor WordPress, waar u kunt zien hoe uw titel en beschrijving eruit zullen zien . mobiel en desktop:
Het schrijven van titels en beschrijvingen wordt beschouwd als een kunst in de SEO-wereld. Als deze tekst niet uniek, boeiend en beschrijvend is, zal uw klikfrequentie lijden onder een zee van concurrerende zoekresultaten (wat uw rankings kan schaden). Bovendien kunnen extra woorden of symbolen de tekst afkappen met weglatingstekens (…). Nu is dit misschien geen echte tragedie. Sommige SEO’s moedigen je zelfs aan om het aanbevolen maximum aantal karakters te overschrijden. Maar ik vind het er onprofessioneel uitzien, vooral als het midden in een zin opduikt en je gedachten midden in een zin onderbreekt.
Les? Deze ruimte is kostbaar en elk personage telt. Hier zijn een paar tips:
Verspil nooit ruimte aan paginatitels of woorden die de zoeker geen nuttige informatie geven over waar uw website of bedrijf over gaat.
Als u zich wilt onderscheiden van lokale klanten, vermeld dan de naam van de stad waarin uw bedrijf is gevestigd en/of het gebied dat het bedient (bijv. “Dienst voor Iowa City en Cedar Rapids”).
Concentreer u op het gebruik van één gericht zoekwoord en plaats dat zoekwoord zorgvuldig zo dicht mogelijk bij het begin van de tag.
Onthoud dat als uw bedrijf in de zoekresultaten verschijnt, u één kans heeft om die persoon op uw link te laten klikken. Verspil geen karakters die de zoeker er niet van kunnen overtuigen dat uw site de moeite waard is om te bezoeken.
2. Google-bedrijfsprofiel: machtigingen verstrekken en optimaliseren
Google Business Profile (GBP) is een van de beste lokale SEO-strategieën voor lokale bedrijven die klanten face-to-face ontmoeten. Als uw bedrijf in aanmerking komt voor een vermelding in GBP, moet u zich aanmelden En optimaliseer je Google Business profiel. (Dit is een van de beste manieren om uw bedrijf hoog in Google te krijgen!)
Een Google-bedrijfsprofiel is gratis en uw bedrijf kan ongelooflijke zichtbaarheid krijgen als u voldoende bent geoptimaliseerd om te worden vermeld in het Local Three-Pack van Google:
Ga naar google.com/business om uw Google-bedrijfsprofielvermelding te claimen. U moet het aanvraag- en goedkeuringsproces doorlopen. Dit verificatieproces is nodig omdat Google wil verifiëren dat uw bedrijf een legitiem, echt bedrijf is. Een bedrijfseigenaar moet een GBP-invoer aanvragen. Als je samenwerkt met een digitaal marketingbureau voor je CSO, kun je hen toestemming geven om de beheerder van je bedrijfsprofiel te zijn. Zo blijft u uw profiel beheren als u uw relatie met het bureau beëindigt. De volgende stap is het optimaliseren en verder verbeteren van uw GBP-vermelding:
Selectie van categorieën.
Werktijden worden toegevoegd.
Schrijf een sterke omschrijving.
Foto’s en video’s uploaden.
Records maken.
Beantwoorden van vragen van potentiële klanten.
Reageren op ontvangen feedback, enz.
Vermeld alle producten of diensten die u verkoopt.
Google-bedrijfsprofielen/kennisvensters bevatten veel informatie over uw bedrijf, dus zorg ervoor dat u alle relevante velden invult om uw Google-bedrijfsprofiel compleet te maken.
Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);
3. Online beoordelingen zijn belangrijk
Volgens BrightLocal’s 2023 lokaal consumentenonderzoek, tot 84% van de mensen vertrouwt online recensies en persoonlijke aanbevelingen. Online beoordelingen zijn als goud voor bedrijven, vooral als het 5-sterrenrecensies zijn. Als algemene regel geldt dat u ten minste tien 5-sterrenrecensies op uw Google-bedrijfsprofiel wilt hebben. Maar je doel is niet om te stoppen. Je wilt tevreden klanten blijven vragen om reviews achter te laten. Waarom? Online reviews zijn een bekende ranking factor, dus goede reviews krijgen zou een van je topprioriteiten moeten zijn! “Positieve klantrecensies van hoge kwaliteit kunnen de zichtbaarheid van uw bedrijf verbeteren en de kans vergroten dat een koper uw locatie bezoekt”, zegt Google. Twee plaatsen waar u zich op beoordelingen moet richten, zijn uw Facebook-pagina en uw Google-bedrijfsprofiel. Dit zijn de groten. Veel mensen wenden zich tot sociale media om erachter te komen wat hun vrienden en familie van een bedrijf vinden, dus goede recensies op de Facebook-pagina van een bedrijf kunnen helpen potentiële klanten aan te trekken. Het hebben van positieve beoordelingen op uw Google-bedrijfsprofiel is erg belangrijk omdat deze beoordelingen op Google verschijnen wanneer iemand naar uw bedrijf zoekt.
Wanneer u feedback over uw bedrijf achterlaat, positief of negatief, moet u erop reageren. Dit laat andere mensen die beoordelingen lezen zien dat u, de bedrijfseigenaar, geeft om wat uw klanten denken. U kunt verschillende opties voor reputatiemarketingsoftware en -hulpmiddelen gebruiken om beoordelingen bij te houden, te beheren en proactief te proberen. Hier zijn er een paar om te bekijken:
Verzamelen
TrustPilot
Uitverkocht
4. Maak aparte servicepagina’s aan
Als u een dienstverlenend bedrijf heeft, is een van de beste dingen die u kunt doen, afzonderlijke pagina’s maken elke dienst bieden in plaats van simpelweg uw diensten op één pagina te vermelden.
Door servicepagina’s te maken, kunt u veel specifieker optimaliseren voor de locatie waarop u zich richt en zoekwoorden die verband houden met de specifieke service die u aanbiedt.
In plaats van een lijst met regels of slechts een korte alinea op uw Services-pagina, heeft u een hele pagina waar u kunt praten over elke service die u aanbiedt, wat betekent dat u meer inhoud heeft en manieren om uw tekst te optimaliseren om uw lezers beter van dienst te zijn. En Google (voor SEO-doeleinden). Besteed dus wat tijd aan het maken van afzonderlijke pagina’s voor elke service die u aanbiedt, zelfs als u maar tijd heeft om één pagina tegelijk te maken. Het zal het uiteindelijk waard zijn. Ik beloof!
5. Online catalogi en offertes
Het is belangrijk dat uw bedrijf correct en consistent wordt vermeld in de meest populaire online bedrijvengidsen (ook wel citaties genoemd), zoals Yelp, Facebook, Merchant Circle, Citysearch, enz. Waarom? Omdat online directories vaak verschijnen in organische zoekresultaten. Als uw bedrijf niet in deze directory’s wordt vermeld, zullen potentiële klanten uw bedrijfsinformatie niet vinden als ze op die links in de zoekresultaten klikken.
U zult ook willen proberen een exemplaar van hoge kwaliteit te vinden lokaal directory’s om uw bedrijf vermeld te krijgen. Controleer de website van uw lokale krant en uw kamer van koophandel om te zien of ze een lokale bedrijvengids hebben die u kunt invoeren. U kunt ook zoeken op trefwoorden zoals “[your city] directory’ om andere lokale quote-sites of -directories te vinden. Het is ook erg belangrijk dat uw bedrijfsnaam, adres en telefoonnummer (NAP) worden vermeld op belangrijke brongegevensaggregators zoals Foursquare, Data Axle en Neustar Localeze. Data-aggregators nemen uw bedrijfsinformatie en verspreiden deze naar honderden andere online directories! Zorg er altijd voor dat de NAP van uw bedrijf consistent is in zoveel mogelijk van deze mappen en citatiesites. Deze vijf lokale SEO-strategieën zijn slechts het topje van de ijsberg als het gaat om lokale SEO. Door de vijf lokale zoektactieken hierboven te implementeren, bent u goed op weg om te concurreren. Begin vandaag! Het bericht Lokale SEO in 2023: 5 eenvoudige manieren om lokaal zoeken te domineren verscheen eerst op Search Engine Land.
Waarom kan het ons schelen? De totstandkoming en handhaving van het nieuwe beleid maakt deel uit van hun bredere streven om de veiligheid van tiener TikTok-gebruikers te vergroten. In het
Bent u vergeten uw Google Analytics 4-property’s (GA4) in te stellen voordat Universal Analytics (UA) op 1 juli stopt? Screenshot van Google Analytics, 2023 Juli. Als dit het geval is,