Microsoft onderzoekt verschillende manieren om conversatie-AI te implementeren in het advertentieplatform van Microsoft, vertelde Kya Sainsbury-Carter, vice-president reclame bij Microsoft, gisteren aan Greg Finn op SMX Advanced. Dat is één ding dat we gisteren hebben geleerd van een keynote waarin werd onderzocht hoe conversatie-AI een revolutie teweeg kon brengen in zoekmarketing. Van hogere CTR tot verhoogde ROI tot conversatie-AI die voor het eerst in advertenties verschijnt, Bing Chat is speciaal gebouwd om de universele problemen van traditioneel zoeken aan te pakken, volgens Sainsbury-Carter. Hier is een samenvatting van het uitgebreide SMX Advanced Keynote Interview.
Traditionele zoekproblemen oplossen
De nieuwe Bing, gelanceerd in februari, is ontworpen om te slagen waar traditionele zoekresultaten soms mislukken.
- “Het universele probleem met traditioneel zoeken is dat miljarden zoekopdrachten de plank misslaan. Soms kan het moeilijk zijn om de informatie te vinden waarnaar mensen op zoek zijn, daarom hebben we Bing Chat gelanceerd om betere zoekresultaten en antwoorden op complexe vragen te bieden”, aldus Sainsbury-Carter.
Microsoft heeft gewerkt aan het oplossen van historische zoekproblemen door de kracht van grote taalmodellen zoals Open AI te combineren met een eigen zoekindex.
- “Dit is om ervoor te zorgen dat we resultaten leveren die up-to-date, citeerbaar en, zoals ik al zei, gemoedelijk zijn,” zei Sainsbury-Carter.
De nieuwe Bing voor adverteerders: ‘so far so good’
Hoewel het misschien nog vroeg is, bevestigde Microsoft dat er al meer dan een half miljard gesprekken zijn gevoerd sinds Bing Chat, met meer dan 70% positieve reacties. Bovendien hebben mensen meer dan 200 miljoen foto’s gemaakt met Bing Image Creator. Vroege gegevens laten ook goed nieuws zien voor adverteerders, aangezien de gespreks-AI van Microsoft hogere klikfrequenties genereert dan traditioneel zoeken, wat vervolgens het aantal conversies verhoogt.
- “Dat komt omdat de gebruikersreis wordt verkort, dus het conversiepad is sneller.” Tot zover goed, hier zou de samenvatting zijn, ‘zei Sainsbury-Carter.
Sainsbury-Carter heeft geen specifieke cijfers bekendgemaakt. Het onthulde echter dat een verhoogde CTR van toepassing is op zowel zoekresultaten als advertenties, wat veelbelovend nieuws is voor zoekmarketeers. Meer goed nieuws voor adverteerders: Microsoft creëert meer mogelijkheden voor adverteerders om de betrokkenheid van gebruikers verder te vergroten, wat op zijn beurt kan leiden tot meer conversies.
Conversational AI komt naar Microsoft Ads.
Sainsbury-Carter benadrukte de toewijding van het bedrijf om te investeren in de integratie van chat-AI en merkte op dat Bing Chat “sterker dan ooit” is. Ze voegde eraan toe:
- “We werken er hard aan om te begrijpen hoe we Chat kunnen gebruiken om interne efficiëntie te stimuleren en ervoor te zorgen dat onze mensen hun meest waardevolle en uitdagende werk blijven doen.” Dus je weet dat er het platformaspect en het interne aspect zijn, waarvan we denken dat ze allebei erg belangrijk zijn.
Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);
Van trefwoorden tot onderwerpen
Microsoft heeft gesuggereerd dat adverteerders kunnen verwachten dat traditionele zoekwoordtargeting verschuift naar een conversatie-AI-benadering gericht op het onderwerp. Sainsbury-Carter legde de verandering uit en zei:
- “Als ik in juli een jurk probeer te vinden voor een bruiloft in Chicago en ik typ een traditionele zoekopdracht, dan krijg ik waarschijnlijk resultaten voor jurken voor een bruiloft in Chicago. Maar als ik dezelfde zoekopdracht in Chat , zou Chat iets kunnen plaatsen met de tekst: ‘Oké, in dat deel van het land is het warm en vochtig in juli’, dus laat me een mouwloze luchtige jurk en een lichtgewicht stof zien.
- “Wat er gebeurt, is dat we ons begrip van intentie uitbreiden … verder dan alleen het matchen van antwoorden op zoekwoorden, dus dat zet het idee van bieden op zoekwoorden definitief op zijn kop. We denken dat het een geweldige kans creëert voor advertenties om beter te matchen het gesprek en zal de ROI verhogen”.
Traditionele advertenties heroverwegen
Sainsbury-Carter legde uit dat Microsoft een nieuwe benadering hanteert voor reclame, gebruikerservaring en ROI-scenario’s:
- “We denken meer na over het te gelde maken van de ervaring. Dus als je bijvoorbeeld in de chatmodus bronnen ziet die bronnen citeren, zullen die citaten een combinatie zijn van algoritmische resultaten zoals je zou zien in traditionele zoekopdrachten, evenals enkele advertentieplaatsingen.”
Visuele advertenties
Display-advertenties zijn een andere belangrijke nieuwere functie die marketeers zou moeten interesseren, volgens Display Ads.
- “De advertenties die we laten zien in de nieuwe Bing Chat-functie omvatten zowel tekstadvertenties die verschijnen bij mouseover als meer beeldadvertenties die dienen als onderdeel van een gesprek, zoals een uitgebreide verticale productadvertentie.”
Microsoft geeft display-advertenties een enorme prioriteit en heeft deze functie al getest voor hoteladvertenties. Daarnaast zijn er plannen om deze ervaring toe te passen op de reis- en vastgoedbranche. Terwijl conversatie-AI momenteel in de schijnwerpers staat, zei Sainsbury-Carter dat dit niet het einde is van traditioneel zoeken:
- “Traditioneel zoeken gaat niet verdwijnen en er zijn goede redenen om het te blijven gebruiken. Daarom richten we ons ook op het leveren van meer visuele en meeslepende ervaringen, evenals nieuwe verticale advertenties die u op geen enkel ander platform zult vinden. .”
Reclamekwaliteit gaat boven kwantiteit
Bing Chat is gelanceerd met advertenties en plannen om ervoor te zorgen dat ze een integraal onderdeel van de chatervaring blijven, net als traditioneel zoeken. Microsoft richt zich echter op het verbeteren van de advertentie-ervaring door ervoor te zorgen dat de weergegeven advertenties relevant zijn en relevant zijn voor de intentie van de gebruiker.
- “Het gaat minder om hoeveel mensen advertenties zien, maar meer om de vragen die mensen stellen over de nieuwe Bing en hoe we op die vragen reageren.” Zo denken wij erover, niet zozeer over de cijfers, maar over de pasvorm. onderzoeken,” voegde Sainsbury-Carter eraan toe.
Grote kansen voor kleine bedrijven
Conversational AI zorgt ervoor dat mensen zoekopdrachten uitvoeren die gemiddeld drie keer langer duren bij traditionele zoekopdrachten, wat betekent dat ze meer informatie opleveren. Deze aanvullende informatie helpt bots de bedoeling van de gebruiker beter te begrijpen en meer gedetailleerde antwoorden te geven.
- “We zien hier een grote kans voor kleine bedrijven.” Ze hebben die extra informatie nodig omdat ze niet de hele wereld willen bestrijken… dus deze kans om meer informatie te krijgen is erg belangrijk.”
Kleine lokale bedrijven die hun SERP-ranking willen verbeteren, hebben ook het advies gekregen om ervoor te zorgen dat hun website Bing Maps heeft. “Advertenties hebben dat niet nodig”, zei Sainsbury-Carter. “Maar het helpt!”
Verkeer naar nieuwsuitgevers leiden
Microsoft heeft een chat-API geïntroduceerd die beschikbaar zal zijn voor nieuwsuitgevers die chatbottechnologie op hun sites willen implementeren. Of uitgevers hun AI-chatervaringen nu bij Microsoft betrekken of niet, Microsoft Advertising kan hen helpen geld te verdienen met hun services door relevante advertenties weer te geven die speciaal zijn ontworpen voor chatervaringen.
- “Deze oplossing geeft uitgevers en app-bedrijven flexibiliteit en controle over de gebruikerservaring, omdat niemand zijn publiek beter kent dan zij”, voegt Sainsbury-Carter toe. “Ze kunnen de advertentie-indelingen kiezen waarvan ze denken dat ze het beste zijn voor hun publiek en die integreren op een manier die het meest natuurlijk aanvoelt voor hun oorspronkelijke ervaring. We zijn erg enthousiast dat we dat op grotere schaal kunnen brengen.”
Graaf dieper: de visie van Microsoft voor een bloeiend inhoudecosysteem in een generatieve AI-wereld
Bing Chat is niet perfect, maar Microsoft leert “heel snel”
Sainsbury-Carter erkende dat beveiligings- en privacykwesties een enorm gespreksonderwerp waren voor zoekmarketeers. Ze benadrukte dat het oplossen van deze problemen een prioriteit was voor Microsoft. Het zei dat Bing Chat is ontwikkeld in samenwerking met AI-experts en voldoet aan de principes van Microsoft voor verantwoorde AI.
- “We hebben ervoor gezorgd dat we gebruik hebben gemaakt van de expertise van Microsoft, zodat we het wiel niet opnieuw hoefden uit te vinden. We blijven leren van praktijkervaringen en praktijktesten”, aldus Sainsbury-Carter.
Microsoft heeft veel maatregelen genomen om misbruik van zijn technologie te voorkomen, zoals het beperken van het aantal opeenvolgende gesprekken per sessie en het beperken van het totale aantal gesprekken per dag. Maar hoewel Bing Chat is gebouwd volgens de hoogste normen van Microsoft, erkende Carter dat er problemen in het verschiet liggen.
- “We hebben geen product uitgebracht en zeggen dat het perfect is of dat je het op elk moment van elke interactie moet gebruiken en dat het perfect zal zijn. We leren, maar we leren heel snel, zodat we kunnen blijven evolueren. onze aanpak.”
Het bericht Microsoft over de toekomst van reclame en gespreks-AI verscheen eerst op Search Engine Land.