Looker Studio heeft zojuist 170 nieuwe velden toegevoegd in een grote update

Looker Studio heeft een grote update van zijn systeem uitgebracht, waarbij 170 nieuwe rapportvelden worden onthuld. Gebruikers moeten hun GA4-gegevensbronnen bijwerken om toegang te krijgen tot de nieuwe gegevens.

Waarom we erom geven: U kunt nu uitgebreidere en gedetailleerdere Looker Studio-rapporten maken omdat ze toegang hebben tot gegevens die voorheen niet beschikbaar waren. Adverteerders zijn vooral enthousiast omdat ze op basis van gebeurtenisgegevens inzicht krijgen in bestemmingspagina’s, gebruikersconversies, paginalocaties en sessieconversiepercentages, waardoor ze weloverwogen beslissingen kunnen nemen over advertentieplaatsingen en daaropvolgende campagnes.

Wat zijn de nieuwe velden: Met een indrukwekkende 170 nieuwe velden die zijn geïntroduceerd, hebben we hier enkele van onze persoonlijke favorieten uitgelicht:

  • Advertentieklikken en kosten
  • Gemiddelde sessieduur
  • Bestemmingspagina
  • Pagina locatie
  • Pagina link
  • Sessie- en gebruikersconversieratio
  • Sessieconversieratio op evenementnaam
  • Tijddimensies, zoals uur of week

Hoe kom je aan de nieuwe velden? Volg deze stapsgewijze instructies om toegang te krijgen tot de nieuwe Looker Studio-velden:

  • Klik in uw Looker Studio-account op “Gegevensbronnen”.
  • Selecteer de GA4-bron die u wilt bijwerken en selecteer de knop “Velden bijwerken” in de linkerbenedenhoek.
  • Er verschijnt dan een nieuw venster op het scherm met alle 170 nieuwe velden.
  • Klik op Toepassen.
  • Alle nieuwe velden zouden dan in bestaande rapporten moeten verschijnen.
  • Alles is klaar!

Sommige marketeers hebben mogelijk niet in één keer toegang tot alle 170 nieuwe velden. Het aantal nieuwe velden waartoe uw account toegang heeft, is afhankelijk van het aantal conversiegebeurtenissen dat u heeft. De post Looker Studio heeft zojuist 170 nieuwe velden toegevoegd in grote update verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten