Meld problemen met de zoekkwaliteit met behulp van het nieuwe gebruikersfeedbackformulier

Meld problemen met de zoekkwaliteit met behulp van het nieuwe gebruikersfeedbackformulier post thumbnail image

woensdag 2023 14 juni

in 2022 we hebben in oktober uitgebracht Zoek naar de essentie, dat duidelijkheid verschaft over het beleid en de praktijken die Google volgt om gebruikers te beschermen en resultaten van hoge kwaliteit te leveren. Sites die ons beleid schenden, kunnen lager of helemaal niet gerangschikt worden. Als u echter nog steeds resultaten ziet die volgens u in strijd zijn met de onze Spambeleidu kunt ons op de hoogte stellen via onze verbeterde Zoekkwaliteit Gebruikersrapport. Gebruikersfeedback helpt ons te identificeren waar onze geautomatiseerde spamdetectiesystemen mogelijk onvoldoende dekking hebben en wordt gebruikt om onze rangschikkingsalgoritmen te verbeteren. Laten we eens kijken naar enkele kenmerken van het nieuwe formulier.

Meer dan alleen spam

Er zijn verschillende methoden om rankings te manipuleren in een poging de kwaliteit van de resultaten te ondermijnen en de zoekervaring voor iedereen slechter te maken. Deze methoden gaan verder dan de traditionele definitie van afval. Sommige websites zijn van extreem slechte kwaliteit, andere zijn misleidend en schadelijk voor onze gebruikers. Daarom breiden we de reikwijdte van gebruikersfeedback die we willen verzamelen uit. U kunt nu spam, betaalde links, kwaadaardig gedrag, lage kwaliteit en andere problemen met de zoekkwaliteit melden, allemaal in één verbeterde vorm. We hebben ook functionaliteit voor bulkinzendingen toegevoegd en u kunt nu maximaal vijf pagina’s die hetzelfde beleid schenden in één rapport indienen.

Met het formulier Gebruikersrapport zoekkwaliteit kunt u een categorie selecteren voor het probleem dat u meldt.

Bij twijfel, zie spam beleid

We willen nuttige feedback ontvangen om onze algoritmen te verbeteren. Daarom voegen we details toe aan ons feedbackformulier: u kunt nu de categorie en subcategorie selecteren van het probleem dat u meldt. Hoewel je per inzending slechts één hoofdprobleemcategorie kunt selecteren, kun je in de volgende stap meerdere soorten problemen binnen die categorie indienen.

Om u te helpen de juiste categorie te kiezen, linkt ons formulier naar een helppagina die verschillende kwaliteitsproblemen uitlegt, evenals naar onze Spambeleid. Als u denkt dat de pagina die u meldt meerdere problemen uit verschillende categorieën tegelijkertijd heeft, kunt u het formulier opnieuw indienen door dezelfde pagina te melden en verschillende categorieën te selecteren. Ons systeem negeert echter identieke rapporten die door dezelfde gebruiker zijn ingediend om spam te voorkomen.

Het rapport bevat links naar meer informatie over ons spambeleid.

Weet je niet zeker welke categorie je moet kiezen? Geen probleem: u kunt kiezen voor “Weet niet”. Het formulier heeft ook een optioneel opmerkingengedeelte waar u meer informatie kunt geven over het probleem dat u meldt.

Vereenvoudigde bevestigingsmail. brief voor uw administratie

Sommige van onze meest waardevolle informatie komt van u, dus we stellen uw rapporten op prijs. Na het indienen ontvangt u een bevestigingsmail. een brief. e-mailen de brief bevat hulplinks naar externe bronnen, waaronder ons kwaliteitsbeleid en ons persoonlijk ondersteuningsforum.

Google streeft ernaar om de meest relevante zoekresultaten van de hoogste kwaliteit te leveren en we nemen uw feedback zeer serieus. We hopen dat ons nieuwe formulier het melden van problemen met de zoekkwaliteit zo eenvoudig mogelijk maakt. Onthoud dat als je je zorgen maakt over ander webgedrag in Google Zoeken, dat kan rapporteer ze in aparte feedbackkanalen aan de juiste teams zodat zij uw probleem tijdig kunnen oplossen.

Relevante berichten