Hoe u een metabeschrijving schrijft die klikken oplevert

Hoe u een metabeschrijving schrijft die klikken oplevert post thumbnail image

Zoals alle mooie maar moeilijke dingen in het leven, is het schrijven van effectieve metabeschrijvingen hard werken. De metabeschrijving, een belangrijk HTML-element van elke webpagina, is een samenvatting van de inhoud van de pagina die gebruikers en zoekmachines helpt te informeren over wat er op de pagina staat. Bij zoeken verschijnt het als een fragment onder een blauwe, klikbare link die u vertelt wat er op de pagina staat.

Waarom u metabeschrijvingen niet mag negeren

Je metabeschrijving is een van de eerste dingen die mensen zien bij organisch zoeken. Hoewel het maken van de perfecte metabeschrijving moeilijk kan zijn, moet u deze niet negeren. Elke belangrijke pagina op uw website moet effectief worden samengevat in de metabeschrijving – waarin wordt uitgelegd wat er achter de blauwe link in de SERP’s zit en wat een gebruiker krijgt als hij organisch op die pagina op uw website klikt. Afgezien van de naam van de website, URL/domeinnaam en title-tag, is de metabeschrijving het enige echte element dat gebruikers kunnen evalueren om te bepalen of een zoekresultaat overeenkomt met hun zoekopdracht of niet.

Squarespace-metabeschrijving

Hier zijn negen tips om ervoor te zorgen dat u de best mogelijke metabeschrijving voor elke webpagina geeft en dat gebruikers die uw inhoud nodig hebben, doorklikken naar uw resultaat omdat u een samenvatting hebt gegeven.

1. Zorg ervoor dat elke pagina een unieke metabeschrijving (en titeltag en URL) heeft

Net zoals geen enkele website meerdere pagina’s met dubbele inhoud mag hebben, mag geen enkele website dubbele metadata hebben. Dit omvat metabeschrijvingen, title-tags en het doelzoekwoord van de hoofdpagina. Al deze belangrijke elementen op de pagina hebben invloed op SEO en gebruikersgedrag en moeten als dergelijke wapens worden gebruikt. Pas ze aan om de pagina en de inhoud ervan te beschrijven. Zorg ervoor dat ze de gebruiker verleiden om erop te klikken, omdat ze er zeker van zijn dat alles wat op de pagina staat nuttig voor hen zal zijn. Dit moet een volledige zin (of twee) van trefwoorden zijn die betrekking hebben op de pagina en de inhoud ervan. Er is niet één juiste manier om een ​​metabeschrijving te schrijven. Er zijn verschillende manieren om de klus efficiënt te klaren. En mensen hebben verschillende stijlen om ze te maken en wat het beste werkt voor hen en hun merk. Natuurlijk zijn verschillende stijlen niet “fout”. We moeten ervoor zorgen dat we het beste bedenken en gebruiken om nauwkeurig en effectief te beschrijven wat er op de pagina staat.

2. Begin met actiewoorden (en voeg altijd een call-to-action toe)

We hebben slechts ongeveer 160 tekens om ons punt over te brengen. Zorg ervoor dat er een call-to-action is die de gebruiker leidt naar wat er op de pagina staat. Velen gebruiken meerdere zinnen om metabeschrijvingen te maken, inclusief trefwoorden en details vooraan de beschrijving en een aangepaste call-to-action aan het einde van de beschrijving. Actiewoorden—ongeacht hun locatie—helpen mensen en zoekmachines beter te begrijpen op welk type pagina ze willen klikken (informatief, transactioneel, enz.) en of dit is wat ze werkelijk willen. We kunnen niet alles voor iedereen zijn. Maar mensen die op zoek zijn naar een specifieke pagina, moeten deze kunnen vinden en begrijpen of de pagina bevat wat ze zoeken.

3. Gebruik trefwoorden en preload waar mogelijk

Zoekwoorden zijn nog steeds belangrijk. Ze zijn een belangrijke indicator voor mensen (en zoekmachines) om te bepalen of een pagina nuttig en relevant is voor een bepaalde zoekopdracht. De beste metabeschrijvingen gebruiken natuurlijk trefwoorden aan het begin van het fragment. Deze zoekwoorden ondersteunen de inhoud en doelen van de pagina.

4. Zorg ervoor dat u belangrijke informatie over de inhoud van de pagina opneemt

Voeg belangrijke informatie toe die van vitaal belang is voor het thema van de pagina, terwijl u rekening houdt met de tekenlengte (of pixelbreedte). U kunt relevante informatie verstrekken die de functie en/of het doel van de pagina helpt verklaren. Is dit een productinformatiepagina? Is het e-mail winkelpagina waar u het product direct kunt kopen? Dergelijke informatie kan deze pagina onderscheiden van andere en gebruikers verleiden om te klikken. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

5. Wees specifiek

Verplaats u in de schoenen van de gebruiker. Wat heeft die gebruiker nodig om tijdens de zoekopdracht naar de site te gaan? Is de zoekopdracht van de gebruiker op zoek naar specifieke dingen die uw bedrijf vertegenwoordigen en hen helpen een probleem op te lossen? Geef op wat gebruikers kunnen verwachten wanneer ze de pagina openen.

6. Behoud de stem, toon en identiteit van het merk

Dit vertaalt zich misschien niet direct in betere zoekrangschikkingen of klikken, maar merken hebben baat bij een consistente stem en toon. Dit omvat specifieke terminologie, algemene stem en toon, en stijl.

7. Vergeet de tekenlengte (of pixelbreedte) niet.

Nogmaals, onthoud: we hebben slechts ongeveer 160 tekens om de klus te klaren. Het is niet veel onroerend goed om een ​​sterke indruk te maken, maar het is zeker genoeg. Gebruik uw ruimte verstandig en zorg ervoor dat de volledige metabeschrijving wordt gepubliceerd (niet afgekort).

8. Laat uw merknaam niet in de metabeschrijving staan, tenzij u deze nodig heeft

Een merknaam in de metabeschrijving is vaak niet nodig en moet zoveel mogelijk worden vermeden. Maar als de context het vereist – of als je aan sommige karakters moet voldoen om er zeker van te zijn dat je aan de minimale lengtevereisten voldoet – ga ervoor. Mensen en zoekmachines weten wat het merk achter de meeste domeinen is (en het staat meestal op het domein). Dus het toevoegen van een merknaam aan uw metabeschrijving verspilt waardevol onroerend goed.

9. Houd het kort en krachtig

Het gaat niet alleen om de karakterlengte. Mensen willen snelle, gemakkelijke en begrijpelijke metabeschrijvingen die hen vertellen of uw inhoud de informatie bevat waarnaar ze op zoek zijn. Voldoe aan deze behoefte met een geweldige metabeschrijving en titeltag, en uw klikfrequentie zal dat weerspiegelen.

Haal meer klikken uit de zoekresultaten met een goedgeschreven metabeschrijving

De beste metabeschrijvingen zijn nauwkeurig, rijk aan zoekwoorden en nauwkeurig. Ze geven gebruikers een indicatie van wat er achter de link zit waarop ze klikken, maar ze passen nog steeds binnen de pixellimiet en zijn gemakkelijk te lezen. Omdat u met zoekmachines kunt aanpassen en dicteren welke fragmenten aan gebruikers worden gepresenteerd tijdens het zoeken, is het belangrijk om deze mogelijkheid ten volle te benutten. Het bericht Hoe schrijf je een metabeschrijving die klikken oplevert verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten