Google wil de zoekkwaliteit verbeteren met een nieuw feedbackformulier

Google wil de zoekkwaliteit verbeteren met een nieuw feedbackformulier post thumbnail image
Om problemen met de zoekkwaliteit tegen te gaan, heeft Google onlangs zijn zoekspamrapport herzien. Het bijgewerkte formulier maakt deel uit van de aanpak van Google om de gebruikerservaring te verbeteren door problematische inhoud aan te pakken, zoals betaalde links, kwaadaardig gedrag en pagina’s van slechte kwaliteit.

Verbeterde gebruikersinterface

Google wil de zoekkwaliteit verbeteren met een nieuw feedbackformulierAfbeelding tegoed: developers.google.com, 2023 in juni Het aangepaste formulier maakt het voor gebruikers gemakkelijker om verschillende problemen met de zoekkwaliteit te melden. “U kunt nu spam, betaalde links, kwaadaardig gedrag, lage kwaliteit en andere problemen met de zoekkwaliteit melden, allemaal in één verbeterde vorm”, kondigde Google aan. Dit nieuwe formulier introduceert een bulkindieningsfunctie waarmee gebruikers in één rapport maximaal vijf pagina’s kunnen rapporteren die hetzelfde beleid schenden. Na het indienen van een melding ontvangen gebruikers een bevestigingsmail. een e-mail van Google met nuttige links naar aanvullende bronnen over het kwaliteitsbeleid van Google en die u doorverwijzen naar een persoonlijk ondersteuningsforum. Google wil de zoekkwaliteit verbeteren met een nieuw feedbackformulierAfbeelding tegoed: developers.google.com, 2023 in juni

Wat gebeurt er na melding?

Wanneer gebruikersfeedback Google bereikt, beschikt het bedrijf over een systeem om prioriteiten te stellen en ermee om te gaan. Hoewel urgente problemen direct kunnen worden opgelost, worden de meeste problemen opgelost wanneer Google het algoritme bijwerkt. Googler John Mueller legde eerder uit hoe het rapportagesysteem werkt en zei: “Het web is zo groot en verandert voortdurend dat mensen ons elke dag nieuwe vragen stellen. Om deze reden is ons doel in het algemeen om algoritmen te verbeteren die alle zoekresultaten combineren, in plaats van individuele zoekopdrachten aan te passen. Het kan enige tijd duren, maar het aantal zoekopdrachten dat elke dag wordt uitgevoerd, maakt zoeken voor iedereen over de hele wereld beter. Mueller adviseert om andere kanalen te gebruiken, zoals de helpforums van Google Search Center en de openbaar beschikbare sociale media-accounts van Google, voor belangrijkere problemen. Hij voegt eraan toe: “Maak het Google, ongeacht de communicatiemethode, gemakkelijk om de omvang en reikwijdte van het probleem te herkennen. De exacte tijd die Google nodig heeft om te reageren op gebruikersfeedback blijft onduidelijk en hangt waarschijnlijk af van de aard en urgentie van het gemelde probleem.

Grotere geheel

Het herontwerpen van het zoekspamrapportformulier van Google is geen eenmalige stap. Het maakt deel uit van een bredere inspanning van de technologiegigant om de kwaliteit van zijn zoekresultaten voortdurend te verbeteren. De beslissing van Google om bulkinzendingen van maximaal vijf pagina’s toe te staan, toont aan dat het bedrijf de omvang van de problemen met de zoekkwaliteit erkent en bereid is proactiever met hen om te gaan. Een verbeterd rapportageproces kan iedereen helpen om duidelijkere, relevantere zoekresultaten te krijgen.

samengevat

In de snel evoluerende digitale omgeving geeft Google prioriteit aan gebruikersfeedback om de zoekresultaten te verbeteren. Met een opnieuw ontworpen zoekspamrapportageformulier heeft Google een vereenvoudigde manier om problemen met de zoekkwaliteit te melden. Het nieuwe formulier is het nieuwste voorbeeld van Google’s toewijding aan SERP’s van hoge kwaliteit. Uitgelichte afbeelding: 24K-productie/Shutterstock
Bron: Google

Relevante berichten