Google heeft bevestigd dat het meer informatie zal geven over de advertenties die het aanbiedt in de EU en Turkije. In de komende maanden deelt de zoekmachine voor het eerst inzichten zoals targetinginformatie en advertentieonderwerpen in zijn Ads Transparency Center.
Waarom we erom geven: Transparantie is goed voor Google-gebruikers en adverteerders, omdat het kan helpen vertrouwen op te bouwen in Google en in adverteerders achter advertenties in de EU en Turkije.
Wat is er nieuw? Google is van plan meer gegevens vrij te geven over de digitale marketeers waarmee ze werken en de advertenties die ze aanbieden om het vertrouwen van de consument in Google-producten te vergroten. Dit omvat:
- Reclame thema
- Doel informatie
- Totaal aantal ontvangers voor elke advertentie
- Onderwerp plaatsen
- Advertentie-inzendingsperiode is beschikbaar
Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);
Wat Google zei: “Als onderdeel van onze inspanningen om transparant te zijn over de advertenties die we aanbieden en de adverteerders erachter, zullen we aanvullende informatie over advertenties die in de EU en Turkije worden weergegeven in het Ads Transparency Centre bekendmaken om te voldoen aan lokale regelgeving.” Dat zegt een woordvoerder van Google tegen Search Engine Land. “Door adverteerders op onze platforms te vertrouwen, kunnen we iedereen een slimme en nuttige webervaring bieden. Het betekent dat we meer transparantie hebben over wie onze adverteerders zijn, waar ze zijn en welke advertenties ze op Google hebben weergegeven.”
Dieper duiken: Ga voor meer informatie over Google-adverteerders en de advertenties die ze op Google weergeven naar het Ads Transparency Center, dat eerder dit jaar werd gelanceerd. Het bericht Google geeft nieuwe gegevens vrij over advertenties die worden weergegeven in de EU en Turkije verscheen eerst op Search Engine Land.