Google breidt de tool “Total Revenue Verification” op het advertentieplatform uit

Google breidt de tool “Total Revenue Verification” op het advertentieplatform uit post thumbnail image

Google Ads heeft de tool voor het verifiëren van bruto-inkomsten beschikbaar gemaakt voor meer uitgevers en adverteerders. De aankondiging volgt op een onderzoek van Integral Ad Science waarin 42% van de ondervraagde marketeers transparantie noemde als een grote uitdaging bij programmatisch kopen. Lees verder om erachter te komen wie nu toegang heeft tot de verificatie van het bruto-inkomen.

Wat is verificatie van bruto-inkomen?

Verificatie van bruto-inkomsten is een tool die Google in 2022 heeft geïntroduceerd. De oplossing bevestigt voor kopers en uitgevers dat er tijdens de Google Ads-veiling geen verborgen kosten in rekening worden gebracht voor digitale advertentietransacties. De tool gebruikt een privacyveilige manier om deze transparantie te bevestigen met behulp van het inkomensverificatierapport. Uitgevers hebben toegang tot dit rapport om de totale bruto-inkomsten te zien die ze van een specifieke koper hebben ontvangen. Zowel de koper als de uitgever kunnen naar de rapporten van de koper verwijzen om ervoor te zorgen dat de bruto-inkomsten overeenkomen met het rapport van de uitgever.
Hoe bruto-inkomsten werken tussen kopers en uitgevers.Afbeelding tegoed: Blog.Google.com, 2023 in juni

Een stijging van het bruto-inkomen wordt bevestigd

8 juni Vanaf de publicatie is de verificatietool voor het bruto-inkomen nu beschikbaar voor de volgende personen:

  • Alle uitgevers die Ad Manager 360 gebruiken.
  • Alle adverteerders en bureaus die Display & Video 360 gebruiken.

Naast uitbreiding voor uitgevers en adverteerders, breidt Google de integratie met andere aanbieders van advertentietechnologie uit, zoals Yahoo en Index Exchange. Deze tooluitbreiding is bedoeld om het algehele vertrouwen in programmatisch kopen te verbeteren.

Zorgen voor zichtbaarheid zonder de privacy te vergeten

De tool voor het verifiëren van de bruto-inkomsten gebruikt alleen de gegevens die nodig zijn om te verifiëren dat er geen verborgen kosten in rekening zijn gebracht tijdens de advertentieveiling. Omdat het rapport is gebaseerd op de totale geaggregeerde opbrengst in plaats van gedetailleerde gegevens op logboekniveau, wordt het risico op gebruikersidentificatie aanzienlijk verkleind. Google zei dat de tool is ontworpen als een branchebrede transparantie-oplossing. Google wil standaardiseren met andere brancheorganisaties zoals het IAB Tech Lab.

2023: het jaar van de transparantie?

Google heeft een aantal tools en oplossingen geïntroduceerd om transparantie voor zowel adverteerders als eindgebruikers te waarborgen. Enkele andere Google-initiatieven van de afgelopen jaren:

  • Vereenvoudiging van advertentieplatforms voor marketeers
  • Bijgewerkte uitleg van de tariefstructuur
  • Het nieuwe centrum voor advertentietransparantie
  • Het nieuwe Mijn Advertenties-centrum

Advertentietransparantie en My Ads Centers zijn ontworpen om eindgebruikers beter te laten begrijpen waarom ze advertenties ontvangen. Dit geeft de gebruiker meer controle omdat ze zich kunnen afmelden voor specifieke of alle tracking- of interessegroepen. Hoewel adverteerders nog steeds veel vragen hebben over het type gegevens dat ze ontvangen (of niet ontvangen) van advertentieplatforms, zoals het zoektermrapport, is het belangrijk om te erkennen dat Google transparantie biedt aan uitgevers en adverteerders. Marketingbudgetten blijven nauwlettend in de gaten worden gehouden en kunnen snel worden gestript als de prestaties niet overeenkomen met de uitgaven. Adverteerders hoeven zich geen zorgen te maken over verborgen kosten voor advertentietechnologie, aangezien de CPC of CPM van het platform blijft stijgen. De tool voor het verifiëren van de bruto-inkomsten is een grote stap in de goede richting voor meer transparantie voor adverteerders en uitgevers.
Uitgelichte afbeelding: frabellins/Shutterstock

Relevante berichten