Google Ads werkt zijn handelsmerkbeleid over de hele wereld bij

Google Ads werkt zijn handelsmerkbeleid over de hele wereld bij post thumbnail image

Voor het geval u het nog niet is opgevallen: Google Ads heeft belangrijke wijzigingen in het merkbeleid aangekondigd. In een e-mail van Google op donderdag e-mail gestuurd naar adverteerders die momenteel een handelsmerkklacht bij Google hebben ingediend met betrekking tot toekomstige beleidsupdates. Omdat e-mail e-mail werd verzonden naar geselecteerde adverteerders met een actieve klacht, ging Kirk Williams naar Twitter om andere adverteerders in het gebied te waarschuwen.

Wat verandert er in het merkenbeleid

Volgens Google gaan de ingrijpende veranderingen in 2023 in. 24 juli Concreet verklaarde Google:
Vanaf 2023 24 juli we accepteren en verwerken handelsmerkklachten alleen voor specifieke adverteerders en/of advertenties, niet voor alle adverteerders binnen de branche van de merkeigenaar.
De overgang naar het nieuwe beleidskader zal in de loop van de tijd geleidelijk verlopen naarmate er nieuwe handelsmerkklachten worden ingediend onder het nieuwe beleid. Alle handelsmerkbeperkingen die op 24 juli zijn ingevoerd, worden uitgefaseerd de meerderheid adverteerders in de komende 12-18 maanden.

Wie wordt er niet geraakt door het nieuwe beleid

Williams legde uit wat er niet verandert als onderdeel van het bijgewerkte beleid in een LinkedIn-bericht:
Kirk Williams geeft details over de update van het Google Ads-merkbeleid.Afbeelding tegoed: Kirk Williams, LinkedIn.com, 2023 in juni Om het op te splitsen: dit specifieke beleid is niet veranderd en blijft van kracht:

  • Adverteerders in de VS en de EU kunnen nog steeds bieden op merkzoekwoorden. Ze mogen geen handelsmerken van concurrenten gebruiken in advertentieteksten.
  • In sommige EU-landen is het mogelijk dat advertenties op basis van merkzoekwoorden niet zijn toegestaan. Andere landen hebben het de afgelopen jaren toegestaan.

Wat dit betekent voor adverteerders

Het nieuwe beleid stelt dat de nieuwe klachten gebaseerd zullen zijn op handelsmerkklachten tegen specifieke adverteerders of advertenties, in plaats van alle leden van de branche van de merkeigenaar. Als er nieuwe handelsmerkklachten worden ingediend, onderzoekt Google alleen de specifieke adverteerder(s) die zijn opgemerkt door de eigenaar van het handelsmerk. Ginny Marvin, Google Ads Liason, legde verder uit welke gevolgen dit heeft voor adverteerders op Twitter. Onder dit nieuwe proces kunt u nog steeds klachten indienen op adverteerdersniveau. Te veel taggen moet ook worden verminderd en merkeigenaren hoeven niet constant te taggen wanneer ze nieuwe accounts (inclusief hun eigen) willen autoriseren om hun merk te gebruiken — AdsLaison (@adsliaison) 2023 8 juni Marvin legde vervolgens de verwachte effectiviteit van het nieuwe beleid uit:

  • Klachten kunnen nog steeds op adverteerdersniveau worden ingediend
  • Vermindering van overdosering
  • Merkeigenaren hoeven niet langer continu te markeren wanneer ze nieuwe accounts willen autoriseren om hun merk te gebruiken.

Grotere, bekende merken zullen naar verwachting het meest worden getroffen en moeten voorzichtig zijn. In de nabije toekomst kan er extra administratief werk nodig zijn voor nieuwe klachten na 24 juli. Aanvullende speculaties in de Twitter-thread onthulden het gebruik van algemene merktermen zoals iPhone of iPad in de advertentietekst. Totdat de merkhouder een klacht indient.

Samenvatting

Als u een adverteerder bent die eerder een handelsmerkklacht heeft ingediend, moet u in de komende 12-18 maanden op uw hoede zijn voor mogelijke nieuwe beklaagden. Voor adverteerders die bieden op voorwaarden van concurrenten, is bieden op merkzoekwoorden nog steeds acceptabel. Het is nog steeds een overtreding om de naam van een andere merkeigenaar in uw advertenties op te nemen. U kunt het volledige Google-beleid hier vinden: https://support.google.com/adspolicy/answer/6118?hl=lt. Met dank aan Kirk Williams voor het opmerken van de beleidsupdate en Ginny Marvin voor aanvullende verduidelijking voor adverteerders.
Uitgelichte afbeelding: Olivier Le Moal/Shutterstock

Relevante berichten