Google Ads introduceert een nieuw ontwerp

Google Ads introduceert een nieuw ontwerp post thumbnail image

Google Ads is begonnen met het uitrollen van zijn nieuwe look na maandenlang twee verschillende ontwerpen te hebben getest. Het nieuwe formaat bevat een hoofdmenu aan de linkerkant van het scherm en pagina’s die zijn onderverdeeld in categorieën op hoog niveau om de navigatie voor zowel nieuwe als ervaren adverteerders te vergemakkelijken.

Waarom we erom geven: Alle Google Ads-gebruikers zullen tegen het einde van het jaar overstappen op het nieuwe ontwerp, dus het is belangrijk dat digitale marketeers zich zelfverzekerd voelen.

Wat is er nieuw? Op basis van gebruikersfeedback heeft Google ervoor gekozen om zijn inhoud in de volgende vijf hoofdcategorieën te ordenen:

  • Campagnes: Op deze pagina kunnen marketeers campagnes analyseren, optimaliseren en beheren.
  • Doelen: hier kunnen adverteerders conversiedoelen definiëren, volgen en bijwerken.
  • Hulpmiddelen: Hier hebben gebruikers toegang tot planning, biedingen en budgetten, probleemoplossing en meer. hulpmiddelen.
  • Facturering: Waar adverteerders hun uitgaven en betalingen kunnen volgen.
  • beheerder: Marketeers kunnen hier hun team-, beveiligings- en accountinstellingen beheren.

Tijdlijn vrijgeven. Het nieuwe Google Ads-ontwerp wordt uitgerold naar gebruikers die hebben deelgenomen aan de proefperiode die op 2 maart is gestart. Alle anderen zullen tegen december worden overgezet naar de nieuwe interface, maar je hebt de mogelijkheid om terug te gaan naar het oude ontwerp, maar alleen tot 2024.

Nieuw Google Ads-ontwerp

Wat zei Google? Google heeft digitale marketeers verteld om op de hoogte te blijven van aankondigingen terwijl het nieuwe ontwerp de komende zes maanden wordt uitgerold:

  • “We zullen de documentatie van het helpcentrum bijwerken en aanvullende bronnen creëren om u te helpen vertrouwd te raken met het nieuwe ontwerp en het nog efficiënter te gebruiken.” Ondertussen kan onze Quick Reference Map in het Helpcentrum u helpen belangrijke pagina’s te vinden”, aldus een woordvoerder
  • “En vergeet niet om je feedback te delen via het Help-menu onder de optie ‘Feedback geven’ of door van ontwerp te wisselen. Uw input is de beste tool die we hebben om Google Ads beter voor u te maken.

Dieper duiken: Lees het Google Ads-helpbericht voor meer informatie over het nieuwe Google Ads-ontwerp. Het bericht Google Ads krijgt een nieuw ontwerp verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten