7 vragen die merken moeten stellen bij het evalueren van aangesloten bureaus

Het filiaal heeft de afgelopen jaren een serieuze impuls gekregen in merkmarketingportfolio’s. Het is vooral hot in een onrustige economie vanwege het lage risico waardoor merken alleen kunnen uitgeven aan gegarandeerde resultaten. Nu veel merkmarketeers plotseling geïnteresseerd zijn in affiliate marketing, lijkt het een goed moment om enkele belangrijke vragen te schetsen die die merken (vooral die met grote investeringen in betaald en organisch zoeken) zouden moeten stellen om de geschiktheid van potentiële affiliate bureaupartners te evalueren. Laten we dieper ingaan op de vragen en enkele veelvoorkomende antwoorden interpreteren.

V1: Wat is uw factureringsstructuur?

Vrijwel alle affiliate bureaus werken met incentive modellen, maar partners die alleen een account op basis van inkomstenaandeel zou verschillende vlaggen moeten opwerpen. Op het eerste gezicht klinkt inkomensverdeling verstandig – alleen als je zeker weet dat je iets krijgt, is het aantrekkelijk in een slechte economie. Bureaus die zich uitsluitend richten op het verhogen van de omzet, kunnen echter op cijfers jagen, ongeacht of hun tactiek goed is voor het merk. Als u bijvoorbeeld hoogwaardige kleding verkoopt, moet u twee keer nadenken voordat u uw aangesloten bureau carte blanche geeft om met verschillende kortingssites te werken. U krijgt op korte termijn enorme inkomsten, maar de impact op de lange termijn op branding en positionering kan nadelig zijn. Ondertussen zullen bureaus die met incentivemodellen werken als onderdeel van een grotere samenwerkingsstructuur, zich natuurlijk meer bezighouden met merkloyaliteit. Hun partnerschap zal dat weerspiegelen. Als branding belangrijk is, zoek dan een bureau met prestatieprikkels op de lange termijn. Dit beschermt het merk en helpt bureaus te identificeren die er zeker van zijn dat ze succes op de lange termijn kunnen behalen.

Vraag 2: Wat is uw minimale contractduur?

Dit hangt nauw samen met de vorige vraag: het langetermijnsucces van een affiliate hangt af van relaties en branding. Geïnteresseerd in up-channel, bewustzijnsverhogende plaatsingen met partners zoals Conde Nast en Hearst? Dan moet je afstemmen op de jaarlijkse redactionele kalender van die publicaties, iets waar kortlopende gelieerde contracten niet in passen. Meer volwassen partnerprogramma’s vereisen veel planning en partnerontwikkeling om het hele aankooptraject te overdenken. Als het om branding gaat, moeten beslissingen worden genomen met voldoende tijd, budget en data – één maand levert niet genoeg inzichten op om de prestaties van bureaus te meten. Als je bereid bent je teen in een tak te steken om het potentieel ervan te zien, overweeg dan het geluk zou moeten ziet er eigenlijk uit. Bureaus met kortetermijncontracten zullen werken met coupon- en dealsites voor snelle inkomsten. Dit is echter slechts kersenplukken aan de onderkant van het kanaal, wat uw marge opeet zonder enig voordeel te bieden aan de bovenkant van het kanaal.

Vraag 3: Hoe werkt affiliate met je andere kanalen?

Bureaus die zich richten op affiliate marketing zullen het equivalent van hun huiswerk doen als het gaat om kanaaltoewijzing. Ze zullen de affiliate bijna altijd te veel crediteren. Multi-channelbureaus zullen veel meer rekening houden met de rol van andere kanalen in het aankooptraject en zullen over het algemeen objectiever zijn. Als je serieus wilt werken met een op affiliate gericht bureau, vraag dan naar casestudy’s en getuigenissen van cross-channel bureaupartners. Dit zorgt ervoor dat ze lekker kunnen spelen met andere zenders. (Zorg er bijvoorbeeld voor dat affiliate-teams sterke partnerschappen hebben met zoekteams voordat ze zich committeren). Stel een reeks belangrijke vragen om hun benadering van holistische attributie en beoordeling te peilen. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Vraag 4: Hoe meet je de waarde die je haalt uit affiliate marketing?

Het maakt niet uit hoeveel kanalen een bureau aanbiedt, vraag hen hoe zij de waarde van hun partnerprogramma meten, vooral als u de relatie van de partner met zoeken wilt kwantificeren. Lineaire statistieken zoals inkomsten hebben niet genoeg nuance om merken te helpen de groei van partners te begrijpen. Zoek naar meer specifieke meetgebieden zoals:

  • Nieuwe klanten.
  • LTV van gebruikers van gelieerde ondernemingen.
  • Gemiddelde contactpunten op het pad naar aankoop.
  • enz.

Belangrijke opmerking: Wees zeer sceptisch over bureaus die aanbieden om het winstpotentieel van een affiliate tijdens het verkoopproces te voorspellen. Bureaus hebben geen volledig beeld als ze geen kennis hebben van factoren als voorraad, promotiekalenders, investeringen in andere marketingkanalen en bestaande attributiemodellen. In dergelijke gevallen kan de prognose een te hoge belofte zijn die alleen wordt gedaan om de verkoop te sluiten.

Vraag 5: Wat is de partner van uw partners?

De meeste merken waarmee ik tegenwoordig praat, zijn op zoek naar partnerschappen in het hogere kanaal. Partnerschappen op Conde Nast-, Hearst- en New York Times-niveau zijn zeer gewild. Veel bureaus citeren ze graag als onderdeel van hun voorstel. Om de partnerconfiguratie van een bureau echt te evalueren, moet u vragen hoe zij die partnerschappen optimaliseren. Haal bijvoorbeeld een voorbeeld en vraag wat de bestuursstructuur is. Een andere vervolgvraag waarop u kunt vertrouwen, zijn opkomende partnercategorieën die het bureau graag aanbiedt. Als ze niets anders aanbieden dan coupon- en loyaliteitspartners en mooie uitgevers, hebben ze misschien niet de drive om enkele van de opkomende gelieerde niches aan te boren.

Vraag 6: Wat is uw opstelling voor het werken met uitgevers?

Het is gebruikelijk dat bureaus accountmanagers van klanten vragen om het publicatieproces af te handelen, maar dit is niet ideaal voor uitgevers. Deze opzet zorgt voor een ander contactpunt voor elk merk binnen de portfolio van affiliates van het bureau voor dezelfde uitgever, veel repetitief werk en ad hoc communicatie, en weinig strategische diepgang. Een toegewijd partnerteam is een veel betere manier om relaties met uitgevers op te bouwen. Enkele contactpunten kunnen een holistische strategische benadering hanteren en een rijker terrein betreden, zoals bètatesten en thematische afstemming. Merken hebben vaak geen directe relatie met uitgevers, wat deel uitmaakt van de waarde van een aangesloten bureau. Als dat het geval is, is het de moeite waard om de uitgever te vragen welke bureaustructuur resulteert in de meest effectieve tweerichtingsrelatie.

Vraag 7. In welk deel van het kooptraject bent u gespecialiseerd in het optimaliseren?

De meeste betrokken bureaus zullen beweren efficiënt te zijn in elke fase van de reis (zo niet, dan zou het een non-starter moeten zijn). De sleutel is om follow-up te vragen over hoe zij waarde zien in elke fase, van ontdekking tot overweging tot beïnvloeding, vergelijking en nauwe retentie. Bureaus moeten elke fase begrijpen en een perspectief hebben op wat het belangrijkst is (meestal ontdekking of conversie). Ze moeten echter openstaan ​​voor een gezond gesprek over wat het merk het meest waardeert en hoe ze het momenteel waarderen.

Stel de juiste vragen om de beste bureaupartner te vinden

Ongeacht de antwoorden die u op de bovenstaande vragen krijgt, doe uw best om uw kandidaten te verifiëren met behulp van links van derden en sites zoals Clutch, G2 en zelfs Glassdoor. De tak staat zeker ver af van het landschap in het wilde westen dat het misschien jaren geleden was. Een paar aanvullende vragen en referenties kunnen u echter helpen bij het identificeren van een echt op elkaar afgestemde reeks opties. Het bericht 7 vragen die merken moeten stellen bij het evalueren van aangesloten bureaus verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten