De Stel SEO-vraag van deze week stelt Christopher: “Zijn de prestaties van de paginasnelheid ook onderdeel van een ‘nuttige inhoud’-update?” Kan het de prestaties beïnvloeden als gebruikers er niet van profiteren? Geweldige vraag Kristupa – en een die in veel vergaderingen wordt gesteld. Nee, het verbeteren of verlagen van uw paginasnelheid zal u niet helpen door de nuttige inhoud van Google bij te werken. Paginasnelheid is een technische SEO-taak die zowel een positieve als een negatieve invloed heeft op de gebruikerservaring, maar heeft niets te maken met pagina-inhoud. Hoewel een snelle website de gebruiker “helpt” en sneller “inhoud” kan leveren, weerspiegelt de snelheid van levering niet de kwaliteit van de informatie op de pagina zelf. Een nuttige inhoudsupdate is een algoritmewijziging die een classificatie toevoegt die aangeeft of een pagina nuttige informatie bevat voor een zoekopdracht. Als uw website is geëerd door het bijwerken van nuttige inhoud, is het belangrijk om ernaar te kijken vanuit een inhoudsperspectief in plaats van een technisch SEO-perspectief. Enkele van de meest voorkomende fouten die ik zie voor het missen van nuttige inhoudsupdates zijn:
- Belangrijke informatie onderaan de pagina verbergen versus bovenaan weergeven.
- Voeg pluisjes, leuke weetjes en anekdotes toe om aan het minimale aantal woorden te voldoen (wat niet waar is voor SEO).
- Maakt geen gebruik van de juiste opmaak om inhoud gemakkelijk te vinden en te bekijken (voor gebruikers, niet voor zoekmachines).
- Reageren op een vraag met verwarrende bewoordingen of complexe antwoorden.
- Andere vormen van media gebruiken (hoewel dit subjectief is).
Het antwoord begraven
Denk aan het veranderen van de thermostaat of het leren bakken van zuurdesembrood. Als je op Google naar een antwoord zoekt, wil je gewoon weten hoe. Wanneer een website informatie begraaft over hoe de auteur het voor het eerst doet, waarom het belangrijk voor hen is en waarom ze moesten leren, onder de verhalende paragrafen, kunnen lezers gefrustreerd raken. Als een andere site dezelfde hoeveelheid EEAT heeft, zijn de technische aspecten ongeveer hetzelfde (schema, snelheid, enz.), maar het antwoord erop is gemakkelijker te vinden bovenaan de post, wat een betere gebruikerservaring is en ” meer nuttige inhoud”? De hele taak van een zoekmachine is om in de snelste tijd en op de gemakkelijkste manier het meest relevante antwoord te geven. Daarom is het handiger om je antwoord hierboven te plaatsen in plaats van onder je persoonlijke verhaal.
Het woord telt en pluis
Veel makers van inhoud zijn nog steeds van mening dat Google een minimaal aantal woorden vereist. Een nuttige inhoudsupdate had er een einde aan moeten maken, maar dat gebeurde niet. Wanneer u anekdotes en vullerinhoud toevoegt omdat u het absolute minimum moet halen, neemt u de relevantie van de vraag en het antwoord weg. En dat gebeurt veel. Ja, anekdotes kunnen interessant zijn – net als filmreferenties – maar ze zijn niet nuttig. Ze leiden af. Het is belangrijk op te letten wanneer het er te veel zijn. De eindgebruiker vindt er misschien een paar leuk, maar verminder het aantal zodat ze ook jouw post gebruiken om een oplossing te vinden. En je hebt veel opties om pluisjes te vervangen door vlees. Probeer voorbeelden toe te voegen die vergelijkingen en berekeningen kunnen bevatten. U kunt downloadbare sjablonen opnemen en widgets maken om oplossingen te bieden (rekenmachines, schatters, enz.) en infographics die kunnen worden gebruikt als gids om de persoon te laten weten waar hij op moet letten tijdens het proces. Dit zijn functies die voortbouwen op een thema en waarmee u meer “nuttige inhoud” kunt toevoegen die een oplossing biedt voor het probleem van een gebruiker.
Opmaak
Sommige vragen vereisen lange antwoorden, en deze lange antwoorden hebben subonderwerpen. Dit is de reden waarom een goede inhoudsopmaak geweldig is voor zowel UX als SEO, vooral met nuttige inhoudsupdates. Formatteren begint met het uitzoeken van de stroom van de pagina. Is alles in orde en kan de persoon met de eerder ontvangen informatie een volgende stap zetten? Als ze moeten blijven lezen om te leren, is dat niet zo handig, dus misschien wilt u de volgorde van onderwerpen en subonderwerpen wijzigen. Opmaak omvat ook:
- Inhoud en links.
- Krantenkoppen.
- Markeer lijsten.
- Tafels.
- Insluitsels.
- Markering.
Als je het proces in een alinea hebt geschreven, probeer het dan toe te voegen aan een geordende lijst. Bij het vergelijken van twee of meer dingen zijn tabellen gemakkelijk te verteren en kunt u meer uitleg geven over elk belangrijk aspect met behulp van paragrafen hierboven of hieronder.
Verwarrende bewoordingen en ingewikkelde antwoorden
Ja, er zijn verschillen in leesniveaus en doelgroepen. Als je iemand helpt Engels te leren, in plaats van medisch onderzoek te delen met gediplomeerde neurochirurgen, is schrijven op meerdere niveaus essentieel. Maar alleen omdat u op een hoger of lager niveau moet schrijven, betekent niet dat uw antwoorden verwarrend moeten zijn. U moet het antwoord nog steeds presenteren op een manier die de meeste mensen kunnen begrijpen. Daarom is het “nuttig”. Ik gebruik de hulpmiddelen voor klikken, scrollen en lijnen om te zien waar mensen vastlopen en markeren wanneer ik denk dat iets te verwarrend is. Je kunt goed zien wanneer ze vertrekken om een antwoord op een alinea te zoeken of deze meerdere keren te lezen. Als je er geen toegang toe hebt, probeer dan een testgroep te gebruiken. Zoek 10 mensen uit je doelgroep en vraag ze een paragraaf of hoofdstuk hardop voor te lezen. Als ze moeite hebben om het te lezen en je vragen niet kunnen beantwoorden nadat ze het hebben gelezen, is het niet duidelijk. Vraag nu elke persoon die probeerde uit te leggen wat verwarrend is en welke delen. Als ze zinnen of voorbeelden benadrukken, nog beter. Dit betekent dat je ze eerst moet vervangen. Volg deze training en probeer de kopie te herschrijven om aan hun behoeften te voldoen, stuur het dan terug en kijk of ze het begrijpen. Zo ja, geweldig. U kunt de laatste stap zetten en de nieuwe versie delen met enkele demografische groepen. Als ze het allemaal begrijpen en niet dezelfde delen pauzeren of herhalen, heb je nu een nuttig antwoord gemaakt.
Gebruik andere soorten media
De laatste stap is om te proberen andere soorten media te gebruiken. Geschreven tekst is nog steeds essentieel – het voedt zoekmachines – maar het is niet altijd een complete oplossing. Sommige dingen zijn beter met beeld en geluid, en je hebt veel manieren om ze op te nemen.
- Ingesloten video’s.
- GIF’s of afbeeldingen.
- Geluidsfragmenten.
- Infographics.
- Grafieken.
- Wordt afgedrukt.
Bied mensen een manier om het proces te zien, te horen hoe dingen zouden moeten klinken en zorg voor een gids die ze kunnen gebruiken om te implementeren zonder een computer om naar te kijken of een apparaat voor zich om doorheen te bladeren. Dit zijn manieren om uw inhoud nuttiger te maken en in sommige gevallen organische backlinks aan te trekken. Nuttige inhoud bijwerken gaat over het maken van nuttige inhoud, zodat Google nuttige informatie kan bieden aan zoekers in een gemakkelijk verteerbare indeling. Hoewel de paginasnelheid resulteert in een snellere reactietijd wanneer de eindgebruiker uw site bezoekt, verandert de paginasnelheid niets aan de formulering en inhoud die wordt gepresenteerd. Daarom maakt leeftijdssnelheid geen deel uit van een nuttige inhoudsupdate. Ik hoop dat dit helpt en bedankt voor het vragen!
Meer middelen:
- Google PageSpeed Insights-rapporten: technische gids
- Hoe snel moet de pagina laden voor een optimale beleving?
- Geavanceerde technische SEO: de complete gids
Uitgelichte afbeelding: BestForBest/Shutterstock