TikTok Shop test een visuele zoekfunctie

TikTok test visueel zoeken in de winkel, op zijn e-mail bij de handelsbeslissing. Gebruikers kunnen een foto maken of een afbeelding uploaden om soortgelijke producten te vinden en te kopen.

Waarom kan het ons schelen? De laatste tijd wendt TikTok zich steeds meer tot e-commerce in een poging om $ 20 miljard te verkopen. AMERIKAANSE DOLLAR. Hoewel deze functie er veelbelovend uitziet, valt nog te bezien of deze voldoende ROI zal hebben voor e-mail. voor handelsmerken.

Wat is de TikTok-winkel. TikTok Shop, dat in april in bèta werd gelanceerd, is een e-commerceplatform. merchandisingoplossing om de verkoop en merkgroei te vergroten. Hiermee kunnen gebruikers producten van hun favoriete makers en merken ontdekken en kopen in één naadloze ervaring.

Hoe het werkt De gebruiker klikt op het camera-icoontje in de zoekbalk. Op de camera zegt TikTok tegen gebruikers: “Maak een foto of upload een afbeelding om vergelijkbare producten te vinden.”

Test. Het is beperkt en wordt alleen getest in niet-Amerikaanse markten.

Maar. TikTok Shop presteert “slechter dan andere TikTok-kanalen en elders”, meldde AdWeek. Instagram is overgestapt op e-commerce, maar heeft uiteindelijk vorig jaar zijn winkelfuncties teruggeschroefd. Het valt nog te bezien of TikTok dit zal uitzoeken of een soortgelijk lot zal ondergaan. Het bericht TikTok Shop test visuele zoekfunctie verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten