E-mail met YouTube-advertenties handelsgids: wanneer, hoe en waarom

E-mail met YouTube-advertenties  handelsgids: wanneer, hoe en waarom post thumbnail image
Voor meerdere DTC-e-mails handelsadverteerders doen het goed met Facebook-advertenties. Ik denk echter dat geen enkel merk afhankelijk zou moeten zijn van één enkel marketingplatform. Ik heb eerder geschreven over hoe u uw winsten van Facebook naar Google kunt brengen met een Performance Max-campagne die de sociale ervaring het beste nabootst. Vandaag wil ik uitleggen wanneer, hoe en waarom je YouTube-advertenties zou moeten overwegen.

Wat u moet weten voordat u begint

YouTube is een uniek platform – niet echt zoeken, niet volledig sociaal. Het maakt deel uit van Google, maar het staat op zichzelf. Als gevolg hiervan is het niet gemakkelijk te beheersen. Aan de slag met YouTube-advertenties? 📺
Probeert u erachter te komen waarom de resultaten niet beter worden? 💯

Dit is wat ik heb geleerd over het uitvoeren van videocampagnes.

ZEVEN dingen over YouTube-advertenties waarvan ik wou dat ik het eerder wist: #PPCChat #GoogleAds #YouTubeAds pic.twitter.com/ynLE2MQIwo — Menachem Ani (@MenachemAni) december 2023 10 mei Ik heb dit opgelost met 7 essentiële lessen over YouTube-advertenties die elke mediakoper zou moeten weten. Als je niet wilt klikken, hier is de essentie.
  • Facebook en Instagram hebben geweldige targeting gecombineerd met boeiende doelgroepen om de conversiecyclus te verkorten en andere platforms voor veel adverteerders te verwennen. YouTubers kijken naar inhoud die ze leuk vinden of leren iets te doen.
  • Met YouTube kun je mensen targeten op basis van waarnaar ze hebben gezocht, maar ze zijn er op dat moment niet naar op zoek. Deze latentie van intentie, gecombineerd met de diversiteit van intentie, betekent dat de “volgende stap” na YouTube bijzonder aantrekkelijk moet zijn.
  • Een merk met een solide native YouTube-programma presteert beter dan een merk dat het platform alleen voor advertenties gebruikt. Ze hebben inhoud van hoge kwaliteit die wacht op mensen die via een advertentie op hun kanaal terechtkomen.
Antwoord 7: Het is grappig hoeveel bedrijven hun videoadvertentie-opties verborgen laten op YouTube. Vaak kun je gewoon naar hun kanaal gaan en precies zien wat ze promoten. #ppcchat — Joe Martinez (@MilwaukeePPC) mei 2019 6 augustus
  • Voor merkveiligheid kunt u zich op campagneniveau afmelden voor categorieën met gevoelige inhoud. In combinatie met doelgroep- en interessetargeting kunt u effectief mensen blokkeren die uw advertenties niet mogen zien.
  • Google is sterk afhankelijk van automatisering, dus u moet uw campagnes monitoren. Zelfs als uw targeting absoluut correct is, moet u nog steeds gegevens aan Google verstrekken om hun besluitvorming te verbeteren.
  • Video-actiecampagnerapporten zijn gedetailleerder en betrouwbaarder dan veel andere Google-campagnes, waaronder max. prestatie. U kunt van deze mogelijkheid gebruik maken om snel en slim te optimaliseren.
  • YouTube is perfect voor een bredere marketing- of media-aankoopsuite, of je nu een nieuw platform nodig hebt om je publiek te laten groeien of een bestaande campagne wilt uitbreiden. Maar je kunt alleen slagen als je de beperkingen ervan kent en accepteert.
Met dat in gedachten, daarom direct-to-consumer (DTC) e-mails retailmerken zouden moeten overwegen om YouTube-advertenties te gebruiken.

Waarom YouTube en DTC E-mail handel gaat goed

Onthoud de voorkeuren die mensen gebruiken wanneer ze op YouTube browsen. Mensen gebruiken de theatermodus, zoeken naar een oplossing of zoeken naar inhoud. Mensen scrollen door korte korte filmpjes, vergelijkbaar met het eindeloze scrollen op sociale media. Maar in tegenstelling tot Facebook zitten YouTube-advertenties in de weg. Of ze nu aan het begin of in het midden van de video verschijnen, je vraagt ​​om aandacht terwijl mensen liever iets anders doen. Als er echter één ding is dat DTC e- handelsbevorderaars betalen goed, dit zijn “ophanghaken”. Denk met YouTube. Ten slotte zijn beide platforms gerelateerd aan het retentieschema. Net als Facebook toont YouTube een grafiek van hoeveel kijkers tot het einde bij een video blijven. U moet dat diagram bekijken en uw advertenties dienovereenkomstig aanpassen. Hoe zorg je ervoor dat meer mensen tot het einde blijven? Maak uw inhoud interessanter. Met een sterke hook en een meeslepend plot kan uw “advertentie” van alles zijn, van een muziekvideo tot een reparatiehandleiding. Zolang het vermakelijk is, kijken mensen naar video’s van een paar minuten, want daarvoor kwamen ze naar YouTube. Een andere benadering is het creëren van korte, snackbare inhoud. Pak uw winnende advertenties van Facebook, knip ze in als ze langer zijn dan 60 seconden en vul uw feed met een paar organische korte films. U kunt ze gebruiken om te beginnen met adverteren (zie hieronder hoe u dit instelt). Elke inhoud die organisch goed presteert, moet ook goed presteren op een advertentieplatform en vice versa.

5 tips voor nieuwe YouTube-adverteerders

Het is gemakkelijk om fouten te maken op YouTube, van onrealistische verwachtingen tot volledige toeschrijving. Maar met de juiste aanpak zal een reeds sterk merk waarschijnlijk nog verder worden verhoogd. Hier zijn vijf dingen die u moet doen om uw merk de beste kans te geven om dit te bereiken.

1. Weet waar je aan begint

Met meer dan 2,68 miljard gebruikers is YouTube na Google de grootste zoekmachine. Dus als je andere netwerken gebruikt – zoeken, winkelen, Performance Max, Facebook, Instagram, TikTok en meer – biedt YouTube enorme schaal voor nog meer variatie. Opmerking: Google-attributie is meestal gebaseerd op klikken, dus u ziet niet zoveel conversies in het rapport. Zowel uw SIG’s als CMU’s zullen kleiner zijn dan u gewend bent, en het zal langer duren voordat campagnes resultaten zien van enquêtes na aankoop.

2. Begrijp het platform

Vooral YouTube-shorts zijn interessant, maar Google biedt niet de mogelijkheid om een ​​short-only-campagne te maken. Er zijn manieren om dit te overwinnen – een soort van. Maak een nieuwe video-actiecampagne die alleen voor mobiel is. Dit dwingt het systeem enigszins om alleen mobiel te worden, en in dat formaat neigt het naar korte films. Zorg ervoor dat u alleen verticale video-items van minder dan 60 seconden indient. Voor iedereen die advertenties wil weergeven op YouTube Shorts.

Hier is hoe! ⬇#ppcchat pic.twitter.com/WNdX9bi9sz — Menachem Ani (@MenachemAni) December 2022 6 september

3. Neem de juiste mentaliteit aan

Je krijgt niet dezelfde SIG die je op Facebook gebruikt, althans niet dezelfde gerapporteerde SIG. Het kan echter een vergelijkbaar niveau van incrementele inkomsten en schaal bieden. Je aanpak moet anders zijn, omdat YouTube probeert naamsbekendheid op te bouwen zodat andere platforms meer conversies kunnen genereren. Welke omzet Google ook rapporteert, weet dat het slechts een druppel op de gloeiende plaat is van de groeiende impact op uw bedrijf.

4. Probeer niet te veel tegelijk

Als je YouTube gebruikt, is de kans groot dat je geen resultaten krijgt. Begin met één campagne en kijk hoe het loopt. YouTube vereist veel budget. Zonder voldoende investering is de kans groot dat u maandenlang geen weegschaal ziet. Of erger nog, trek de stekker uit wat een veelbelovende campagne had kunnen zijn.

5. Gebruik uw toeschrijving

De kans is groot dat u al enquêtes na aankoop gebruikt om klanten te vragen waar ze voor het eerst van uw merk hebben gehoord. Dit is een goede manier om mensen te vinden die je op YouTube hebben ontdekt, maar elders een conversie hebben gegenereerd. Het is echter zelfidentificerend en niet betrouwbaar, dus u kunt hulpmiddelen zoals Northbeam of Triple Whale overwegen om de impact te meten. Vergeet niet dat geen enkele opdracht ooit perfect is.

YouTube is een andere goed presterende e-mail. merkgrens

Ik zie klikken op YouTube-advertenties graag als het begin van een mooie reis. Sommige mensen worden siteverkeer en starten uw remarketingcampagnes. Sommigen voegen zich bij uw e-mail. mailinglijst. Sommigen klikken misschien niet op je website of bezoeken je website niet, maar ze zullen later aan je denken en naar je zoeken op naam en uiteindelijk je kanaal binnengaan met een merkadvertentie. Attributie en rapportage zijn natuurlijk niet betrouwbaar genoeg om dit allemaal bij te houden. U zult dus geduld moeten hebben, zowel YouTube als uw advertenties moeten vertrouwen en zoeken naar een geleidelijke correlatie, geen oorzakelijk verband. Dit betekent dat het niet nodig is om andere platforms te testen bij het uitbreiden van YouTube. Onthoud wat YouTube voor mensen betekent. Het is een bron van vermaak, een vlucht uit de realiteit. Een plek waar mensen naartoe gaan om hun vooroordelen te valideren, problemen op te lossen, bedrijven en carrières op te bouwen. Het is niet meer dan normaal dat gebruikers hun tijd daar waarderen en veel aandacht krijgen. Maar als je op een winnend eigendom zit dat biedt en overeenkomt met wat ze zoeken, is het negeren van YouTube net zo goed als geld op tafel laten liggen. Post e-mail over YouTube-advertenties Marketinggids: wanneer, hoe en waarom Search Engine Land voor het eerst verscheen

Relevante berichten