TikTok introduceert nieuwe AI-advertentiescriptgenerator

TikTok introduceert nieuwe AI-advertentiescriptgenerator post thumbnail image

TikTok heeft een gratis AI-tool gelanceerd die binnen enkele seconden scripts kan maken. De functie, genaamd Script Generator, is beschikbaar voor alle TikTok Creative Center-gebruikers met een desktop TikTok for Business-account.

Waarom we erom geven: Script Generator zal het leven van adverteerders gemakkelijker maken door scripts voor hen te genereren. En het beste is dat als digitale marketeers een hekel hebben aan de gegenereerde scripts, ze de mogelijkheid hebben om de query zo vaak als ze willen gratis opnieuw uit te voeren, omdat de tool volledig gratis is.

Hoe het werkt: Adverteerders hoeven alleen wat basisinformatie in te voeren over de diensten of producten die ze aanbieden (bijv. productnaam, productbeschrijving, relevante zoekwoorden) en kiezen of ze een clip van 15-30 seconden of een clip van 31-60 seconden willen. . Nadat u alle gegevens heeft ingevoerd, kunt u gewoon klikken Scripts genereren. Het zal verschillende videoscripts maken met hooks, scènes, calls-to-action en video-/audio-aanwijzingen.

Is er een addertje onder het gras? Zoals bij alle door AI gegenereerde inhoud, bestaat het risico dat er onjuiste informatie wordt gepubliceerd. Adverteerders die uitsluitend op deze aanpak vertrouwen, kunnen ook merken dat hun inhoud generiek wordt en niet origineel is, omdat AI-inhoud wordt gemaakt met behulp van bestaande trends, wat de branding kan schaden. Dit kan ook leiden tot verminderde betrokkenheid.

Wat zei TikTok? Het bedrijf heeft digitale marketeers gewaarschuwd dat ze niet alleen moeten vertrouwen op door AI gegenereerde scripts vanwege het risico op onnauwkeurigheden. De verklaring legde uit: “TikTok doet geen beloften of garanties over de inhoud die door de scriptgenerator wordt gegenereerd. Het is aan u om te beslissen of u inhoud die met behulp van de Scriptgenerator is gemaakt, gebruikt en/of publiceert in advertenties of ander materiaal. U bent als enige verantwoordelijk voor alle inhoud die is gemaakt met behulp van de Scriptgenerator, inclusief ervoor zorgen dat dergelijke inhoud nauwkeurig is en voldoet aan de toepasselijke wet- en regelgeving, en dergelijke inhoud wordt niet onderschreven, gesponsord of goedgekeurd door TikTok. Maar Anton Reyniers, Google’s hoofd van creatieve partnerschappen APAC, prees de nieuwe tool en zei:

  • “TikTok loopt voorop in zijn oprechte begrip van het belang van creativiteit.

Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Grote foto: Hoewel door AI gegenereerde inhoud een geweldige PPC-tool kan zijn (zie: Google Ads-script dat GPT gebruikt om RSA te schrijven), is door AI gegenereerde inhoud niet altijd nauwkeurig (zoals TikTok opmerkt). Het kan dus riskant zijn om alleen op deze methode te vertrouwen om mensen relevant te houden voor PPC. Het bericht TikTok lanceert nieuwe AI-advertentiescriptgenerator verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten