Hoe een betere ervaring op de bestemmingspagina en advertentierelevantie uw Google Ads-prestaties kunnen verbeteren

Hoe een betere ervaring op de bestemmingspagina en advertentierelevantie uw Google Ads-prestaties kunnen verbeteren post thumbnail image
Vanaf het begin was het belangrijkste thema van zoekmarketing om consumenten te helpen de informatie en producten te vinden waarnaar ze op zoek waren. Daarom is de kwaliteitsscore een kritieke factor die zowel de adverteerder als de consument ten goede komt. De kwaliteitsscore is een nuttige maatstaf voor PPC-marketeers die willen meten of hun advertentiekwaliteit vergelijkbaar is met die van andere adverteerders. Google zegt dat “een hogere kwaliteitsscore betekent dat uw advertentie en bestemmingspagina relevanter en nuttiger zijn voor iemand die naar uw zoekwoord zoekt in vergelijking met andere adverteerders.” Een “Gemiddelde” kwaliteitsscore betekent misschien niet dat het mislukt, maar het betekent wel een hogere CPC en lagere doorklik- en conversieratio’s. Vandaag wilde ik in wat gegevens duiken die laten zien waarom je nooit genoegen moet nemen met “gemiddeld”. In dit artikel worden twee componenten van de kwaliteitsscore onderzocht die verband houden met relevantie: ervaring op de bestemmingspagina en advertentierelevantie.

Inzicht in het gebruik van bestemmingspagina’s en advertentierelevantie

Laten we eerst enkele korte definities bespreken:
  • Bestemmingspagina-ervaring: Hoe relevant en nuttig uw bestemmingspagina is voor mensen die op uw advertentie klikken.
  • Geschiktheid van advertentie: hoe goed uw advertentie overeenkomt met de zoekintentie van de gebruiker.
(Opmerking: de verwachte klikfrequentie is de derde statistiek. Ik laat deze weg voor de eenvoud en focus op relevantie.) Zowel de ervaring op de bestemmingspagina als de advertentierelevantie meten hoe goed een zoekwoord overeenkomt met de inhoud van de advertentie en de bestemmingspagina. Dit betekent niet dat voor elke zoekwoordvariatie een aparte landingspagina nodig is. In plaats daarvan moet u nadenken over de klantervaring en hoe de stroom van zoekwoord naar advertentietekst naar bestemmingspagina consistent kan zijn. Leveren wat de klant verwacht is altijd een best practice. Google biedt dit specifieke voorbeeld. Een andere statistiek om naar een bestemmingspagina te kijken, is paginasnelheid. Hoe snel een website laadt, is ook direct gerelateerd aan de gebruikerservaring. Het is dus voordelig om een ​​pagina te hebben die snel laadt en voldoet aan de intentie van de gebruiker.

Hoe Google deze scores evalueert

Google kent een score toe aan elk van deze statistieken, namelijk:
  • “Boven gemiddeld”
  • “Gemiddeld”
  • “Onder het gemiddelde”
De score wordt toegekend in vergelijking met andere adverteerders die in de afgelopen 90 dagen advertenties voor hetzelfde zoekwoord hebben weergegeven. Dit is handig voor adverteerders om te begrijpen, aangezien deze score wordt gegeven tegen directe concurrentie in de zoekwoordveiling. Soms wordt er geen beoordeling toegekend en verschijnen de gegevens met een “-” in het rapport. Dit is alleen een tijdelijke aanduiding voor advertenties die niet hoog genoeg zijn om te scoren. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Prestatiestatistieken bekijken op basis van ervaring op de bestemmingspagina en scores voor advertentierelevantie

Ik heb drie maanden aan gegevens verzameld van mijn Google Ads-accounts. Ik heb het vervolgens geanalyseerd op zoekwoorden buiten het merk. Om het simpel te houden, deel ik alleen gegevens voor zoekwoorden die onder het gemiddelde Landing Page Usage (LPE) en Ad Relevance (AR) scores hadden, en vergelijk ik die vervolgens met gegevens die bovengemiddeld scoorden voor beide statistieken. . De bevindingen uit deze data maken vrij duidelijk hoe belangrijk het is om deze scores te monitoren en te verbeteren. Elke belangrijke statistiek varieert aanzienlijk met deze scores, van kosten per klik tot conversieratio’s. De dataset die ik heb beoordeeld, liet aanzienlijke verbeteringen zien in termen van zowel het gebruik van bestemmingspagina’s als de relevantie van advertenties voor zoekwoorden met beoordelingen als ‘Bovengemiddeld’ in vergelijking met resultaten met beoordelingen als ‘Ondergemiddeld’. Prestatiestatistieken op basis van ervaring op bestemmingspagina's en scores voor advertentierelevantie Klikfrequenties en conversieratio’s waren aanzienlijk hoger voor advertenties met een ‘Bovengemiddeld’ gebruik van bestemmingspagina’s en beoordelingen voor advertentierelevantie. De CTR was 87% beter en de conversiepercentages waren 750% beter. Houd er rekening mee dat dit alleen zoekwoorden zonder merknaam zijn. Hetzelfde geldt voor betalen per klik. Wanneer beide statistieken (LPE en AR) bovengemiddeld scoorden, lag de CPC ver onder het gemiddelde met 36%. Prestatiestatistieken op basis van ervaring met bestemmingspagina's en scores voor advertentierelevantie - 2

Wat dit potentieel betekent

Ongeacht de statistiek, Google beloont PPC-advertenties die een betere ervaring opleveren. In dit geval is de beloning lagere kosten en een veel betere conversieratio. Ik weet zeker dat als je dieper graaft, je andere scripts zult vinden om deze statistieken te helpen beheren, zoals competitie, wedstrijdtype, enz. U kunt inzoomen op al die specifieke gegevenspunten in uw accounts en beslissen hoe u wilt aanpassen, zelfs op zoekwoordniveau. Uit deze gegevens blijkt dat als twee adverteerders $ 10.000 zouden uitgeven, de adverteerder met “bovengemiddelde” LPE- en AR-scores meer dan 2000 klikken en zeven keer meer conversies zou ontvangen.

De sleutels worden weggenomen

Nu u begrijpt hoe Google adverteerders beloont die relevante ervaringen bieden, volgen hier drie praktische tips om uw PPC-prestaties te verbeteren.

Lever een consistente ervaring

Het belangrijkste is dat het zoekwoord overeenkomt met de advertentietekst en de bestemmingspagina. Verbeteringen aan deze ervaring omvatten vaak de accountstructuur. Advertentietekst wordt uitgevoerd op advertentiegroepniveau, dus te veel zoekwoordvarianten in elke advertentiegroep kunnen problemen veroorzaken. Het reorganiseren van uw account op basis van de gebruikerservaring en strak gegroepeerde advertentiegroepen levert geweldige resultaten op.

Verbeter uw technologie

Het marketingteam is vaak niet in staat om snel wijzigingen door te voeren vanwege inhoudelijke of technologische beperkingen. Misschien reageert de pagina traag omdat het ontwerp zwaar is of de code opgeblazen is. Het is van cruciaal belang om deze items snel en efficiënt bij te werken (voor externe klanten en interne teams). Hoe sneller uw technologie is, hoe meer u kunt testen en snelle verbeteringen kunt aanbrengen die uw bedrijf stimuleren.

Overdrijf het niet op basis van deze indicatoren

Deze statistiek voor de kwaliteitsscore biedt nuttige inzichten in hoe u uw Google Ads-prestaties kunt optimaliseren. Als uw campagnes echter succesvol converteren en de beoogde doelen bereiken, hoeft u ze niet te vernietigen alleen omdat u een slechte kwaliteitsscore heeft. Uiteindelijk moeten bedrijfsstatistieken uw bron van waarheid zijn.

Optimalisatie van het gebruik van bestemmingspagina’s en advertentierelevantie

De zoekwereld blijft snel evolueren, maar de beste gebruikerservaring blijft gegarandeerd. Als je dit doet, heb je een grote kans om te winnen van de concurrentie. Deze statistiek biedt geweldige inzichten in waar u kunt verbeteren, maar wordt te vaak over het hoofd gezien omdat er middelen nodig zijn om die wijzigingen door te voeren. Ik hoop dat door het delen van de directe impact die deze beoordelingen kunnen hebben op het verbeteren van statistieken, u bandbreedte zult vinden om uw bestemmingspagina-ervaring en advertentierelevantiescores te testen en te verbeteren. Het bericht Hoe een betere ervaring met bestemmingspagina’s en advertentierelevantie uw Google Ads-prestaties kunnen verbeteren verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten