LinkedIn introduceert een berichtenvenster voor bedrijfspagina’s

In een belangrijke stap om de directe interactie tussen het bedrijf en de klant te versterken, introduceert LinkedIn de berichtenbox voor bedrijfspagina’s. Hiermee kunnen bedrijven directe berichten (DM’s) verzenden en ontvangen, waardoor een directe communicatielijn wordt bevorderd. De uitrol valt samen met een wereldwijde verschuiving in zakelijke prioriteiten, waarbij de nadruk meer ligt op branding en het aantrekken van nieuwe klanten in een veranderende economische omgeving. Dit artikel bespreekt de nieuwste functie van LinkedIn en de bredere implicaties ervan voor B2B-marketing en brand-to-consumer-relaties.

Instant messaging voor verbeterde communicatie

Met de nieuwe functie van LinkedIn voor bedrijfspagina’s kunnen bedrijven DM’s verzenden en ontvangen, een mogelijkheid die voorheen was voorbehouden aan communicatie tussen mensen. Dit maakt een vlottere uitwisseling van informatie over diensten, zakelijke kansen en andere professionele onderwerpen mogelijk. LinkedIn zegt in zijn officiële aankondiging: “Gebruikers hebben nu de vrijheid om een ​​bedrijfspagina te DM’en en direct in de app een gesprek te beginnen, en paginabeheerders zullen reageren als de pagina zelf.

LinkedIn over veranderende zakelijke prioriteiten

De introductie van page messaging is passend gezien de veranderende focus van het bedrijfsleven te midden van economische onzekerheid. LinkedIn benadrukt deze verschuiving en stelt: “We weten dat in tijden van grote economische druk merkbudgetten kunnen worden overschaduwd door leadgeneratie. Maar organisaties en managers gaan daar anders over denken. Hoewel leadgeneratie nog steeds belangrijk is, zegt wereldwijd 64% van de B2B CMO’s dat hun C-suites het belang van branding vergroten gezien de economische omstandigheden, en 63% van de B2B-marketeers zegt dat hun organisatie of klant meer uitgeeft aan merkbekendheid . De update verklaart de behoefte aan een nieuwe aanpak die potentiële kopers omarmt, en de enorme LinkedIn-community is een waardevol platform voor dergelijke engagementen. “Met slechts 5% van de kopers op een bepaald moment op de markt, en nog minder tijdens een recessie, moeten B2B-marketeers zich concentreren op het bereiken en herkennen van potentiële kopers. In onze gemeenschap van meer dan 930 miljoen professionals, willen we het voor marketeers zo gemakkelijk mogelijk maken om die prospects te bereiken en voor die prospects om in contact te komen met merken, dus rollen we page messaging uit.

Een stap op weg naar effectieve merk-consument interactie

De lancering van Page Messaging is een grote stap in het overbruggen van de kloof tussen bedrijven en potentiële klanten op LinkedIn. Dit markeert een belangrijke verschuiving in de functionaliteit van het platform en benadrukt het belang van directe en effectieve communicatie bij het versterken van merk-consumentrelaties.
Bron: LinkedIn

Relevante berichten