Hoe u targeting kunt behouden, zelfs zonder Google Ads-lookalike doelgroepen

Vergelijkbare doelgroepen zijn vanaf 1 augustus een waardevol hulpmiddel geweest om uw leadinspanningen uit te breiden en de schaal en kwaliteit van uw Google Ads-campagnes te verbeteren. ze zal weg zijn. Het goede nieuws is dat de effecten waarschijnlijk beheersbaar zijn. Hier zijn alternatieven en nieuwe strategieën om uw PPC-targetingpotentieel te behouden.

Het leveren van hoogwaardige gegevens en signalen aan Google Ads is van cruciaal belang om effectieve doelgroeptargeting te behouden, zelfs als er geen vergelijkbare doelgroepen zijn. Dit zorgt ervoor dat verschillende automatiserings-, machine learning- en algoritmische processen voldoende zijn correct informatie die u in de gewenste richting wilt sturen.

Voor zoek- en winkelcampagnes

Verhoog slim bieden met hoogwaardige gegevens uit eerste hand. U kunt dit doen door gebruik te maken van klantenmatchlijsten, die rechtstreeks kunnen worden geüpload naar Google Ads in Audience Manager. Slim bieden-strategieën gebruiken deze gegevens uit de eerste hand automatisch om proactief te zoeken naar waardevolle klanten en prospects met behulp van Google Automation.

Display-advertenties voor netwerk-, Discovery- en videocampagnes (Google Ads + Display en Video 360)

Stel dat vanaf 1 augustus u heeft lookalike doelgroepen aangepast voor deze campagnetypen. In dit geval wordt u automatisch geselecteerd om geoptimaliseerde targeting te gebruiken, dus het is geen verrassing dat de targeting van Google dat ook is. Geoptimaliseerde targeting is een bredere strategie dan lookalike doelgroepen. In plaats van persona’s te maken op basis van initiële lijsten die door de adverteerder zijn verstrekt, gebruikt het realtime conversiegegevens om persona’s te maken van mensen met een grotere kans om te converteren. Geoptimaliseerde targeting gebruikt uw gegevens (contenttargeting, geselecteerde doelgroepsegmenten, enz.) als uitgangspunt. Het zal ook zijn zoektocht naar gekwalificeerde gebruikers buiten deze grenzen uitbreiden. Volgens Google zien adverteerders die geoptimaliseerde targeting gebruiken in hun Display Netwerk- en Video 360-campagnes een verbetering van 55% bij het behalen van hun gestelde campagnedoelen met behulp van gegevens uit de eerste hand en een verbetering van 25% bij het gebruik van Google Audiences.

Videocampagnes (beschikbaarheid of overweging)

1 augustus alle videocampagnes die in dit segment vallen, selecteren automatisch doelgroepuitbreiding. Deze strategie doet qua prestaties waarschijnlijk het meest denken aan lookalike-doelgroepen. Google neemt de doelgroepsegmenten die u target en breidt uw targeting uit met verschillende typen segmenten (bijv. aangepaste segmenten, leadsegmenten) die lijken op de segmenten die u specifiek heeft geselecteerd. Overweeg lookalike doelgroepen die geen first-party data als eerste lijst gebruiken. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Wat kan ik anders doen dan wat Google aanbeveelt?

Naast de aanbevelingen van Google zijn hier strategieën die u kunt proberen om ervoor te zorgen dat u op 1 augustus geen verkeersvolume of targetingmogelijkheden misloopt.

Toevoegen en testen van aangepaste segmenten in accounts

Ik heb deze strategie op een paar verschillende manieren gebruikt gezien die in deze situatie nuttig kunnen zijn.

Optie 1: Maak op zoekwoorden gebaseerde aangepaste targeting door de best presterende zoekopdrachten van uw account toe te voegen: een voor uw merk en een aparte voor relevante niet-merkcategorieën. Verzamel de volgende gegevens:

  • Analyse van zoekopdrachten uitvoeren op bestaande zoekcampagnes.
  • Zoekwoordenlijsten maken voor termen met:
    • Hoogste conversievolume.
    • De meest effectieve aankoopprijs.
    • Maximale conversiewaarde.
    • En/of een andere key performance indicator die voor u belangrijk is.

Nadat u deze lijsten heeft gemaakt, kunt u ze targeten op al uw campagnetypen om gebruikers aan te trekken die:

  • Zoek naar opgenomen termen en vergelijkbare termen.
  • Toon interesse of intentie om te kopen met betrekking tot hen.

Optie 2: Creëer URL-gebaseerde aangepaste targeting per segment met behulp van websites van concurrenten. Werk samen met uw klant, intern team, enz. om uw naaste concurrenten te identificeren en maak een aangepast segment met behulp van de optie ‘mensen die vergelijkbare sites bezoeken’. Dit vertelt Google dat u mensen wilt bereiken zoals degenen die de sites van uw concurrenten bezoeken. Praten over het voeren van twee vogels met één taart. U krijgt pseudo-lookalike doelgroeptargeting En zichtbaarheid voor potentiële klanten van concurrenten.

‘Slim bieden’ en de mogelijkheden voor machine learning

Dit kunnen extreem krachtige tools zijn wanneer ze strategisch worden gebruikt. Ik heb succes gevonden door eerst conversiewaarden toe te voegen en offline conversie-import te gebruiken. Door conversiewaarden toe te voegen aan bestaande conversieacties in uw Google Ads-accounts, kunt u uw targeting uitbreiden en meer waardevolle gebruikers bereiken. Wanneer u waarden toevoegt aan conversieacties, zegt u in feite tegen uw automatiseringssysteem voor slim bieden: “Dit is de prioriteit die ik geef aan elk van deze actietypen.” Wanneer u deze waarden toevoegt en de strategie Conversiewaarde maximaliseren Slim bieden gebruikt, gebruikt automatisering realtime conversiegegevens om nieuwe gebruikers te vinden die de meeste kans hebben om te converteren met conversieacties met de hoogste waarde (hoogste prioriteit). Het gebruikt in feite dezelfde logica als Vergelijkbare doelgroepen, namelijk “zoek meer mensen voor mij die zich op dezelfde manier gedragen als deze eigenschappen.” In dit geval zijn de gedefinieerde eigenschappen echter conversieacties, geen first-party seedlists die door de adverteerder zijn gedefinieerd. Het importeren van offline conversies is het proberen waard. Simpel gezegd, het importeren van offline conversies is het proces waarbij de gegevens die een bedrijf ontvangt na een PPC-conversieactie worden genomen en gedeeld met Google Ads via een soort feedbacklus. Dit geeft adverteerders een beter inzicht in welke targetingtactieken daadwerkelijk de prestaties stimuleren, niet alleen topconversies. Het heeft als bijkomend voordeel dat het een signaal van de hoogste kwaliteit levert aan het intelligente biedalgoritme/machine learning. Als u het meeste wilt halen uit het importeren van offline conversies voor het vervagen van vergelijkbare doelgroepen, moet u dit in combinatie met ‘Slim bieden’-strategieën gebruiken als uw primaire conversieactie. Dit zal het systeem leren om deze hoogwaardige offline conversies te vinden en te optimaliseren, en uiteindelijk nieuwe gebruikers te vinden die zich op dezelfde manier gedragen als bestaande klanten.

Signalen van hoge kwaliteit leveren aan Google.

De stap van Google om Lookalike Audiences te elimineren, is in lijn met het doel om meer aandacht te besteden aan de privacy van gebruikers. Verandert dit de manier waarop we nieuwe gebruikers kunnen vinden? Ja. Kunnen we Google Ads nog steeds hoogwaardige signalen en targetingbegeleiding bieden om ons bedrijf en onze klantresultaten te handhaven en te blijven verbeteren? absoluut. Hoewel we zien dat veel Google Ads-functies niet beschikbaar zijn, betekent dat niet dat we geen tools meer hebben. Het betekent gewoon dat we nieuwe of andere manieren moeten vinden om degene die we hebben te gebruiken. Het bericht Hoe u targeting kunt behouden, zelfs zonder Google Ads Lookalike Audiences verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten