Een van de meest gestelde vragen die nieuwkomers hebben over SEO-inhoud, is het aantal woorden. “Wat is het beste aantal woorden voor SEO?” Terechte vraag. Er zijn veel factoren die belangrijk zijn voor zoekmachines bij het bepalen van welke inhoud ze moeten rangschikken. Waarom zou het tellen van woorden daar niet een van zijn? Daarom maken makers van inhoud zich zorgen over de lengte van hun inhoud. “Is 1000 woorden genoeg voor een ranking?” ze vragen zich af. “Moet ik in elk stuk altijd hetzelfde aantal woorden schieten? Maar het punt is… Het aantal woorden is Nee beoordelingsfactor. Het maakt niet uit hoeveel woorden deel uitmaken van uw inhoud. Google zei het. Waarom is dat? En wat is belangrijker dan het aantal woorden? Laten we erover praten.
Waarom er geen beste SEO-woordentelling is
Als het gaat om het aantal woorden, is er geen “one size fits all” die automatisch uw PageRank zal verhogen.
Bron: Google Search Essentials
Dit Ook betekent dat langer niet altijd beter is. Het is alleen niet zo eenvoudig. Stel dat u een blogpost maakt die zich richt op een trefwoord… maar het is geen ranking. Zou het uitbreiden van die pagina met meer relevante inhoud helpen om hoger op Google te scoren? Nee, omdat het toevoegen van meer woorden het niet noodzakelijkerwijs beter maakt. Meer woorden toevoegen maakt het alleen maar langer. Lengte ≠ kwaliteit. Dus wat zou je blog beter maken naast een hoger aantal woorden?
Zorg ervoor dat de inhoud wordt doorverwezen naar intentie van de gebruiker trefwoord. Naar wat voor soort informatie zoekt een zoeker wanneer hij een trefwoord invoert in de zoekbalk? Indienen.
Zorg voor inhoud van hoge kwaliteit. Is het goed geschreven? Bruikbaar? Origineel? Waardevol? Is het opvoeden, informeren of entertainen?
Zorg ervoor dat de inhoud leesbaar is. Is het goed opgemaakt? Kan het worden gescand? Zijn er beschrijvende koppen opgenomen die de inhoud in secties verdelen?
Zorg ervoor dat de inhoud compleet is. Ontbreekt uw inhoud belangrijke informatie of biedt deze de juiste hoeveelheid om de zoeker tevreden te stellen?
Al deze factoren zijn belangrijker dan het aantal woorden. En als u uw inhoud bewerkt met deze factoren in gedachten, kan het zijn dat uw inhoud langer duurt. Maar dat is slechts een bijproduct van het produceren van nuttige inhoud voor een specifieke zoekopdracht. Het aantal woorden maakt niet uit. Wat doet het probleem is de geschiktheid van die woorden voor de behoeften van de zoeker. Soms zijn er meer woorden nodig om relevant te zijn. Soms heb je minder woorden nodig. Dit is de reden waarom er geen perfecte woordentelling is voor SEO. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);
Hoe u het beste aantal woorden voor een blog of artikel kunt bepalen
Nu we hebben vastgesteld dat er geen beste woordentelling voor SEO bestaat, kunnen we verder gaan met het bepalen van het juiste aantal woorden per geval. Elk stuk inhoud dat u voor SEO maakt, heeft verschillende behoeften, afhankelijk van het onderwerp waarover u schrijft. Door het totale aantal woorden uit te rekenen dat je voor elke opname moet opnemen, kun je inhoud maken die voldoet aan alle belangrijke punten en die dekt. Hier volgen enkele strategieën om het aantal woorden te bepalen voor elk blogbericht dat u maakt:
1. Kijk naar de concurrentie
Kijk eerst hoe uw zoekwoord al scoort op Google (uw belangrijkste concurrenten) en onderzoek de lengte en het aantal woorden van die artikelen. Logischerwijs beoordeelt de zoekmachine deze stukjes inhoud zeer hoog, wat betekent dat ze aan de criteria voldoen. Hun diepte en bruikbaarheid zijn logisch voor zoekdoeleinden. Dit betekent ook dat hun totale aantal woorden een goede maatstaf is voor wat uw aantal woorden zou moeten zijn. Maar kijk niet alleen naar het aantal woorden. Kijk naar andere dingen zoals:
Het aantal hoofdsecties (H2) in elke blog en wat ze behandelen.
Hoe diep elke kant van het onderwerp wordt uitgelegd.
Welke delen zijn weggelaten of doorgestreept.
Al deze dingen bepalen de lengte van uw inhoudsstuk. Onthoud dat u niet alleen probeert de beste resultaten te behalen, u probeert iets beters te creëren.
2. Bestudeer het doel van uw zoekopdracht op onderwerp/trefwoord
Naast het controleren van uw concurrentie, moet u ook de zoekintentie van uw zoekwoord onderzoeken: ontdek wat zoekers willen weten of kom erachter wanneer ze dat zoekwoord in een zoekmachine typen.
Bron: WordStream
Waar zijn ze naar op zoek en hoeveel informatie hebben ze nodig om tevreden te zijn? Bestudeer hiervoor de resultaten. Op de eerste pagina van Google vindt u heel veel advies over wat zoekers willen en nodig hebben bij het zoeken naar een specifiek trefwoord. Het trefwoord “hoe ver is de maan” toont bijvoorbeeld een fragment met het exacte antwoord op de eerste pagina. Je moet een halve pagina scrollen voordat je het normale resultaat ziet. En als u op het resultaat van het voorgestelde fragment klikt, ziet u dat de inhoud slechts 156 woorden is. Bij het zoeken naar deze term willen ze niet het hele artikel lezen. Ze willen gewoon een eenvoudig antwoord (informatief doel). De SERP (Search Engine Results Page) weerspiegelt dit.
3. Verfijn uw inhoudelijke expertise
Soms weet Google niet alles. Stel dat u een expert bent op het gebied van het onderwerp/zoekwoord dat u onderzoekt. Je ziet gaten in de kennis die wordt geboden in de meest populaire inhoud (dingen die zoekers nodig hebben/willen weten). Het is uw advies om deze gaten te vullen met uw artikel. Dit is het geval wanneer uw aantal woorden afwijkt van wat al is opgegeven, vooral als er veel belangrijke informatie over het onderwerp bovenaan Google ontbreekt. Maar dit is ook uw kans om op te vallen. Als een onderwerp meer diepgang vereist dan wat de SERP’s laten zien, voel je dan vrij om erin te duiken en erin te duiken – zelfs als je blog veel langer zal zijn dan gemiddeld.
Waarom long-form content beter scoort dan short-form content
We weten dat het aantal woorden niet alles is. Dus waarom scoort lange inhoud (meer dan 1000 woorden) beter dan korte inhoud?
Inhoud in lange vorm is eerder gedetailleerd dan dun. Er is langere inhoud beschikbaar gebruikelijk gedetailleerder dan korte inhoud. Het behandelt meer aspecten van het onderwerp, geeft meer uitleg en gaat over het algemeen dieper. Omdat langere inhoud meestal niet dun is, betekent dit dat het een beter rankingpotentieel heeft, maar alleen als het zoekwoord lange inhoud vereist.
Dit omvat natuurlijk meer zoekwoorden en zoekwoordmogelijkheden. Meer woorden = meer natuurlijke plaatsingen voor zoekwoorden (vooral verwante termen en synoniemen). Het is zo simpel. Natuurlijk is lange inhoud gevuld met zoekwoorden een uitzondering op een goede ranking.
Lange inhoud laat uw expertise en autoriteit beter zien. Long-form content geeft je als het ware meer tijd en ruimte om jezelf echt te bewijzen. U hebt een grotere kans om de lezer de waarde te bieden waarnaar ze op zoek zijn met uw expertise door meer paragrafen te gebruiken. Natuurlijk, als je lange inhoud vol pluisjes zit, doe je het tegenovergestelde: je jaagt lezers weg.
Betere manieren om SEO op de pagina te verbeteren dan het aantal woorden
Aangezien langer niet altijd beter betekent, wat zijn enkele andere manieren om de inhoud te verbeteren naast het toevoegen van extra woorden?
Pagina structuur
De structuur van uw pagina – koppen, secties en hun volgorde/opmaak – geeft Google belangrijke aanwijzingen over de inhoud en of deze relevant is voor de zoekopdracht. Deze structuur helpt lezers ook om door uw inhoud te navigeren en de informatie te vinden die ze nodig hebben. Het negeren van de paginastructuur, het niet toevoegen van koppen en het niet organiseren van uw inhoud zal het moeilijk maken om te lezen, en daar houden lezers en zoekmachines niet van. Verdeel daarom de pagina altijd in secties met nuttige, beschrijvende kopjes en formatteer ze zodat ze gemakkelijk leesbaar zijn. Een goed gestructureerde pagina met geweldige inhoud kan beter presteren dan een slecht gestructureerde pagina, zelfs als er goede inhoud in verborgen zit.
Actualiteit
Zelfs als uw inhoud geweldig is, zal deze niet goed scoren als deze niet relevant is voor de zoekopdracht en de doelen ervan. Dit betekent dat u geen extra inhoud aan een niet-gerelateerde pagina moet toevoegen in de hoop dat langere inhoud de resultaten zal verbeteren (wat niet het geval is). Zoek in plaats daarvan uit hoe u die pagina kunt bouwen meer relevant voor zoekers die slim bewerken. Misschien heb je bijvoorbeeld subonderwerpen aan je blog toegevoegd, maar heb je je niet op de juiste gericht (bijvoorbeeld op een blog over het bouwen van een hondenhok ben je afgedwaald om alle verschillende soorten hondenhokken te bespreken terwijl lezers gewoon willen weten hoe ze bouw een eenvoudige, klassieke structuur). Of misschien is je blog over het algemeen goed als je je bij een onderwerp houdt, maar je hebt ook lange stukken geschreven over de diensten van je bedrijf die niets met dat onderwerp te maken hebben. In dit geval zal het verwijderen van die verkooppraatjes uw inhoud veel beter maken. Nog een voorbeeld: je hebt een relevante blog gemaakt, maar je koppen zijn niet beschrijvend en geven niet nauwkeurig elke sectie een label. Door uw koppen te bewerken, wordt uw blog direct leesbaarder en relevanter voor zowel zoekers als Google. Dit laatste punt heeft betrekking op een andere strategie voor contentverbetering.
Inhoudskwaliteit en leesbaarheid
Je kunt de langste blog ter wereld hebben, maar of het nu slecht geschreven of onleesbaar is, het maakt niet uit. Als de blog niet scoort, kijk dan goed naar de kwaliteit van het werk.
Is de tekst duidelijk en boeiend? Is het makkelijk te volgen?
Is de blog georganiseerd? Volgt het een logische volgorde?
Is de inhoud origineel? Presenteert het het onderwerp zonder te kopiëren of te herhalen wat al is gezegd?
Is het ontworpen voor gebruikers? Spreekt het een specifiek publiek aan? Is het goed voor ze?
Zijn de claims en statistieken gebaseerd op betrouwbare bronnen?
Zijn de links van goede kwaliteit en consistent met de tekst?
Denk dan eens aan de leesbaarheid. Is uw inhoud opgemaakt en goed georganiseerd zodat gebruikers gemakkelijk specifieke informatie kunnen lezen, scannen of zoeken? (Dit heeft trouwens te maken met de structuur van de pagina, maar het heeft ook te maken met de duidelijkheid van het schrijven en de organisatie van alle ideeën en gedachten.) Tot slot, vraag jezelf af en antwoord eerlijk: Is de inhoud waarde bieden – leidt het de lezer met succes op, informeert, vermaakt het? Al deze dingen zijn belangrijker dan het aantal woorden, en door ze aan te passen of te verbeteren, kunt u ook het potentieel van uw inhoud voor echte resultaten verbeteren.
Vergeet het aantal woorden in SEO en focus op relevantie, kwaliteit en optimalisatie
Het aantal woorden opgeven bij het maken van SEO-inhoud is een recept voor mislukking. Het toevoegen van nog eens 200 woorden zal je ranking niet helpen. Ook komen er geen 500 of 1000. Het gaat niet om het aantal woorden, maar om de relevantie, kwaliteit en optimalisatie van de inhoud. Maak uw inhoud dus relevanter voor de persoon die op zoek is naar antwoorden. Maak het beter zodat ze meer voordeel krijgen. Optimaliseer het goed zodat het de meeste kans heeft om te scoren in de zoekmachines. Doe dit allemaal en uw inhoud heeft de juiste lengte. Het bericht Het beste aantal woorden voor SEO… bestaat niet! verscheen eerst op Search Engine Land.
Het begrijpen van macrotrends is van cruciaal belang om weloverwogen beslissingen te nemen in uw PPC-account. Daarom moeten bedrijven een holistisch monitoringplan opstellen dat alle belangrijke datapunten aanpakt. 3 manieren
Het schrijven van boeiende advertenties die u moet klikken, was tot voor kort een van de laatste aspecten van PPC die niet konden worden geautomatiseerd. Met de introductie van ChatGPT
Microsoft’s AI-aangedreven Bing-zoekmachine, Edge-webbrowser en ingebouwde chatfunctie krijgen veel lof van gebruikers in vroege tests. In meer dan 169 landen leveren de nieuwe functies betere zoekresultaten, uitgebreidere antwoorden en tools