Google, de generatieve AI-experimenten van Microsoft zorgen voor adverteerders

Google en Microsoft plaatsen advertenties in AI-experimenten zonder merken de mogelijkheid te geven zich af te melden. Adverteerders maken zich nu zorgen dat er naast ongepaste inhoud reclame wordt gemaakt voor hun producten en diensten.

Waarom we erom geven: Merken kunnen hun reputatie op het spel zetten als hun producten of diensten naast ongepaste inhoud worden geadverteerd. Digitale marketeers doen een beroep op Google en Microsoft om hen de mogelijkheid te geven zich af te melden voor hun experimenten met advertentieplaatsing.

Wat is er gaande? Google kondigde vorige maand aan dat het van plan is om bestaande zoekadvertenties te gebruiken in experimenten met nieuwe zoekgeneratie-ervaringen. De zoekmachine zei ook dat adverteerders geen optie hebben om zich af te melden, maar de prestaties van advertentieplaatsingen tijdens de experimentele fase nauwlettend zullen volgen. Ondertussen experimenteert Microsoft met advertenties op zijn Bing AI-chatbot. Adverteerders krijgen wederom niet de mogelijkheid om zich af te melden. Maar ondanks hun zorgen heeft de nieuwe chatbot van Bing tot nu toe positieve feedback gekregen van zoekers, namelijk 71 procent.

Heeft Google of Microsoft gereageerd op de zorgen? Beide techgiganten zeiden dat ze luisteren naar problemen die door adverteerders naar voren zijn gebracht en actief reageren op hun feedback. Aangezien deze experimenten met advertentieplaatsing zich echter nog in de allereerste testfase bevinden, krijgen marketeers nog steeds niet de mogelijkheid om zich af te melden. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Hoe reageerden adverteerders? Digitale marketeers maken zich zorgen over de inhoud waarmee hun merken mogelijk worden geassocieerd en willen de controle terugkrijgen over hoe hun advertenties online verschijnen. Volgens Reuters hebben sommige bedrijven de advertentie-uitgaven tijdelijk verlaagd als reactie op dergelijke beperkingen. Anderen beschreven de praktijk als “geen industriestandaard”.

Wat zeiden Google en Microsoft? We hebben contact opgenomen met Google en Microsoft voor commentaar op ons verhaal en zullen updaten als we iets horen. Het bericht Google, Microsoft’s generatieve AI-experimenten waarbij adverteerders betrokken zijn, verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten