In deze aflevering van SEJ duiken we voorover in de nasleep van Google’s gedenkwaardige mei, van I/O tot Marketing Live. Sluit je aan bij SEJ-hoofdredacteur Amanda Zantal-Wiener in gesprek met branche-experts Roger Montti en Matt Southern terwijl we hoogtepunten en baanbrekende aankondigingen van de jaarlijkse evenementen van Google belichten. Van een hele reeks AI-aankondigingen tot productupdates, stem af om te leren hoe u deze veranderingen kunt benutten en aanpassen om voorop te blijven lopen.
Google heeft veel dingen aangekondigd, maar ze hebben nog niets verzonden, dus het is niet alsof ze de markt gaan overspoelen met al die nieuwe dingen die we moeten proberen. Er zijn veel berichten en ik denk dat we veel tijd hebben om ze te verwerken voordat we ze kunnen begrijpen en gebruiken. – Matt Zuid, 2:17
De grote I/O en hoe Google de zoekervaring wil veranderen, en ook GML, gisteren de ervaring van adverteerders heeft veranderd, het is allemaal een gespreksonderwerp, dat we trouwens eerder hebben gezien, denk ik. Conversatiemarketing met chatbots en meer. was echt een groot probleem. Er is veel nadruk op de gespreksbenadering van al deze dingen. –Amanda Zantal-Wiener, 32:22
Het lijkt er dus op dat zowel Open AI als Google bang zijn voor de democratisering van AI. Mensen bouwen momenteel chatbots voor $ 500 of minder, dus de technologie is er. Mensen bouwen hun eigen dingen, zoals Jasper AI werkt met Cerebras, dat de AI-infrastructuur levert, en veel mensen denken dat Jasper AI gewoon een GPT-chatkanaal neemt en het aanpast. Nee, ze hebben hun grote taalmodellen gebouwd met behulp van de Cerebras-infrastructuur, en het is heel uniek en heel specifiek voor hen – het wordt domeinspecifiek genoemd. Het zal ze in de problemen brengen en ik denk dat ze het willen weten, maar daarom zie je de eerste waarschuwing van Google en open AI over de wetgeving, omdat ze willen bepalen wat de wetten zijn. . —Roger Monttii, 7:17
[00:00] – Over Matt en Roger
[02:04] – Vertraagt het deze zomer?
[05:50] – Over het L-woord gesproken: Wetgeving.
[12:33] – Witboek over Google-ethiek en kunstmatige intelligentie.
[17:32] – Eerste gedachten over de Google Search Generation Experience (SGE)
[22:03] – Over artikel 230.
[32:22] – Hoe optimaliseer je de nieuwe zoekervaring?
[47:15] – Welke invloed heeft de nieuwe zoekervaring op bereik en KPI’s?
[52:37] – Wat is de motivatie van bedrijven?
[58:26] – Wat is er aan de horizon?
Genoemde bronnen:
Google I/O: https://io.google/2023/
230 moet worden gewijzigd om rekening te houden met aanbevelingsalgoritmen, die relatief nieuw zijn en nog niet bestonden. Sectie 230 was oorspronkelijk opgesteld om te reguleren, een eerlijk forum te bieden en vrijheid van meningsuiting toe te staan. Sectie 230 gaat over vrijheid van meningsuiting. Maar laten we eerlijk zijn: als het gaat om mensen die pleiten voor schade, lijkt het misschien contra-intuïtief, maar de vrijheid van meningsuiting zou grenzen moeten hebben, omdat het recht op vrijheid van meningsuiting precies het recht is om te kunnen zeggen wat je wilt en niet de regering te hebben. en zet er wetten in. Vrijheid van meningsuiting is wanneer ik jouw huis binnenloop of het huis van Matt of iemand anders die toekijkt. Ik kan daar niet naar binnen gaan en zeggen wat ik wil. Je hebt het recht om me eruit te schoppen. Dus als je naar een site gaat, of het nu YouTube, Twitter of een willekeurig forum is, als je dat niet doet, kun je de servicevoorwaarden volgen die beperken welke taal daar is toegestaan, ze hebben het recht om je eruit te schoppen. – Roger Monttii, 27:22
Wat betreft de zoekzomer, ik denk dat het misschien langzamer gaat, maar Google heeft een geschiedenis van het verplaatsen van dingen naar DST zonder ze aan te kondigen, hoewel er enkele updates zijn. Google heeft in de zomer echter grote wijzigingen aangebracht in de manier waarop zoeken werkt en heeft deze vervolgens in de herfst aangekondigd. – Roger Monttii, 4:13
Ik keek naar een sessie met Sam Altman en hij leek een beetje te vriendelijk in vergelijking met eerdere audities. Het is ongebruikelijk voor een bedrijf als dit om regelgeving eenvoudigweg toe te juichen, bijna alsof ze vragen: “Reguleer ons alstublieft.” –Matt Southern om 10:09 uur Abonneer u voor meer van dit soort inhoud op ons YouTube-kanaal: https://www.youtube.com/user/searchenginejournal
Neem contact op met Roger Montti:
Roger Montti is een ervaren zoekmarketeer met meer dan 20 jaar ervaring in het veld. Hij heeft een solide reputatie opgebouwd voor expertise en efficiëntie in het aanbieden van website-audits, telefonische raadplegingen en hulp bij content- en linkstrategie. Roger is niet alleen in 2020 en 2021. Hoofdrechter van de US Search Awards, maar ook de uitgever van bekroonde websites, die zijn veelzijdige talenten in het veld laat zien. Als prominent figuur in zoekmarketing heeft Roger zijn inzichten gedeeld op verschillende conferenties, waaronder SES, SMX East, SMX West, SMX Advanced Seattle, Affiliate Summit NYC, Affiliate Summit West en tal van PubCon-evenementen. Bovendien behandelt zijn schrijven onderwerpen die zo uiteenlopend zijn als WordPress, Facebook, Google, SEO en zoekmarketing, waardoor hij zich verder vestigt als een opinieleider. Maak verbinding met Roger op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/martinibuster/ Volg hem op Twitter: https://twitter.com/martinibuster
Neem contact op met Matt Southern:
Matt G. Southern, een zeer gerespecteerde senior nieuwsschrijver sinds 2013. is een integraal onderdeel van het Search Engine Journal-team. Met een bachelor in communicatie blinkt hij uit in het omzetten van complexe onderwerpen in heldere, boeiende inhoud. Naast schrijven is Matt verantwoordelijk voor het toezicht houden op de strategieontwikkeling in de redactiekamer van SEJ, om ervoor te zorgen dat de organisatie voorop blijft lopen op het gebied van digitale marketing en zoekmachineoptimalisatie. Als betrouwbare bron van informatie combineert Mato’s werk bij SEJ nauwkeurigheid, kwaliteit en relevantie. Zijn toewijding aan het rapporteren van excellentie en zijn toewijding om anderen te helpen zoekmachines en digitale marketing beter te begrijpen, maken hem van onschatbare waarde voor SEJ en de bredere industrie. Maak contact met Matt op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/mattgsouthern/ Volg hem op Twitter: https://twitter.com/MattGSouthern
Neem contact op met Amanda Zantal-Wiener, hoofdredacteur van Search Engine Journal:
Volg haar op Twitter: https://twitter.com/Amanda_ZW Maak contact met haar op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/amandazantalwiener/