Microsoft Store-advertenties gaan wereldwijd en nieuwe functies worden onthuld

Microsoft Store Ads breidt zich wereldwijd uit met nieuwe functies om adverteren te vereenvoudigen en het bereik te vergroten, zoals blijkt uit het succes van Miracle Games. Microsoft kondigt de uitbreiding aan van Microsoft Store-advertenties naar meer dan 150 regio’s wereldwijd. De ontwikkeling, onthuld tijdens de jaarlijkse Microsoft Build-conferentie van het bedrijf, was slechts een van de vele updates voor het Store Ads-platform. Samen met de wereldwijde expansie introduceerde Microsoft nieuwe functies en verbeteringen om het advertentieproces te vereenvoudigen en het bereik te vergroten. Dit artikel gaat dieper in op deze updates, wat ze betekenen voor adverteerders en een echt succesverhaal over het gebruik van Microsoft Store-advertenties.

Wereldwijde ontwikkeling

in 2022 Microsoft heeft Microsoft Store-advertenties geïntroduceerd om ontwikkelaars te helpen de zichtbaarheid van hun apps en games te vergroten. Om het momentum voort te zetten, kondigde Microsoft tijdens Build aan dat de beschikbaarheid van Microsoft Store-advertenties vanaf juni zal worden uitgebreid naar meer dan 150 regio’s over de hele wereld. Met deze uitbreiding kunnen adverteerders meer klanten bereiken met premium zoekadvertenties in de zoekresultaten van Microsoft Store en Bing.

Nieuwe tools: innovatie gebruiken om adverteren te vereenvoudigen

Microsoft erkent de waarde van tijd voor adverteerders en streeft ernaar het proces van het opbouwen van productbewustzijn en het stimuleren van klantactie te vereenvoudigen. Microsoft heeft een verbeterde implementatie-ervaring voor Microsoft Store-advertenties geïntroduceerd, waardoor adverteerders gemakkelijk opvallende advertentieplaatsingen kunnen instellen. Een van de hulpmiddelen om adverteerders te helpen zijn premium zoekadvertenties, een functie die zorgt voor visuele en goed zichtbare advertentieplaatsing om adverteerders te helpen contact te leggen met klanten. In de Microsoft Store kunnen adverteerders deze functie nu gebruiken om hun apps te markeren om te downloaden.

Grenzen verleggen: het bereik van uw advertenties vergroten

Bing, een eigendom van Microsoft, genereert $ 14,5 miljard per maand. wereldwijde zoekopdrachten. Door van deze mogelijkheid gebruik te maken, heeft Microsoft aangekondigd dat Store Ads zal worden uitgebreid buiten de Microsoft Store op Windows. Adverteerders kunnen nu hun advertenties op de Bing-zoekmachineresultatenpagina (SERP) activeren, net als gewone productadvertenties, waardoor hun bereik wordt vergroot. Adverteerders die van deze functie willen profiteren, moeten een Microsoft Store-advertentiecampagne maken in Microsoft Advertising en ervoor zorgen dat de advertentiedistributie-instellingen zijn ingesteld op ‘Alle’.

Gebruikerservaring verbeteren: gestroomlijnde processen en meer controle

Microsoft heeft verschillende tijdbesparende functies voor adverteerders aangekondigd, waaronder Partner Center-integratie en een gestroomlijnde betrokkenheidservaring. Met een vereenvoudigde gebruikersinterface kunnen adverteerders die zich aanmelden voor Microsoft Store Ads hun apps met één klik koppelen. Zoeken naar programma-informatie wordt eenvoudiger; adverteerders kunnen zoeken op app-naam, winkel-ID, uitgeversnaam of verkoper-ID. Uitgelichte adverteerders kunnen nu app-installaties, in-app-aankopen en klantbetrokkenheid in de app volgen en analyseren. Bovendien kunnen adverteerders Microsoft Network Audiences retargeten met behulp van de Microsoft Advertising Software Development Kit (SDK).

samengevat

Updates aangekondigd tijdens Microsoft Build 2023 benadrukken een dynamische verschuiving in digitale advertentiestrategieën, waarbij Microsoft Store Ads het primaire platform wordt. Naarmate het platform zich buiten de Amerikaanse grenzen uitbreidt naar meer dan 150 regio’s en nieuwe functies introduceert, krijgen adverteerders meer mogelijkheden om in contact te komen met hun doelgroepen. Updates voor Microsoft Store-advertenties bieden een kijkje in de toekomst van adverteren, waarin technologie en innovatie de manier waarop we verbinding maken, contact leggen en zakendoen zullen blijven veranderen.
Bron: Microsoft
Uitgelichte afbeelding: IB Photography/Shutterstock.

Relevante berichten