Google Ads verandert de behandeling van handelsmerkklachten

Vanaf 24 juli Google neemt alleen merkklachten van specifieke adverteerders en advertenties in behandeling. Dit is de datum waarop Google Ads wereldwijde wijzigingen in het handelsmerkbeleid aankondigt. Google stelt adverteerders vandaag op de hoogte van de volgende wijzigingen in het handelsmerkbeleid.

Waarom kan het ons schelen? Google zei dat deze beleidsupdate beslissingen sneller en eenvoudiger zou moeten maken en branchebeperkingen zou verminderen die frustrerend kunnen zijn voor adverteerders.

Waarom de verandering? Volgens het huidige handelsmerkbeleid van Google Ads kunnen klachten leiden tot een verbod op het gebruik van merkmateriaal in alle advertenties in de branche. Dit leidde tot overtagging en branchebrede blokkades, wat grote problemen veroorzaakte voor adverteerders. Google hoopt dat het nieuwe beleid deze problemen zal verminderen en adverteerders meer duidelijkheid en transparantie zal bieden. Het geüpdatete beleid zou Google ook moeten helpen sneller te reageren op klachten van adverteerders over merken.

Wat Google zegt. Een Google-woordvoerder vertelde Search Engine Land:

  • “Om feedback van adverteerders aan te pakken, updaten we ons merkbeleid om ons alleen te richten op klachten tegen specifieke adverteerders om de oplossingstijden te vereenvoudigen en te versnellen, in plaats van branchebrede blokkades die de neiging hadden om te veel te markeren.”
  • “Wij zijn van mening dat deze update onze partners het beste beschermt tegen legitieme klachten, terwijl consumenten de mogelijkheid krijgen om informatie over nieuwe producten of diensten te vinden.”

Tijdlijn. Handelsmerkrestricties geïmplementeerd op 24 juli. onder het huidige beleid blijft van toepassing. Google zal deze beperkingen voor de meeste adverteerders in de komende 12-18 maanden geleidelijk opheffen.

Politiek. U kunt het merkbeleid van Google Ads hier bekijken. Het bericht Google Ads verandert hoe het omgaat met merkklachten verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten