Google Ads API v.14 is nu beschikbaar met 5 belangrijke updates

Google Ads API versie 14 is uitgebracht met verschillende belangrijke updates, waaronder nieuwe functies ter ondersteuning van de overgang van Universal Analytics naar Google Analytics 4.

Waarom kan het ons schelen? Google Ads API versie 14 biedt een betere gebruikerservaring en verbetert het campagnebeheer en de prestaties.

Wat is er nieuw? Hier zijn slechts enkele van de hoogtepunten voor 2023. dingen bijwerken.

  • Uitsluitingszoekwoorden op accountniveau: Met deze nieuwe functie kunnen adverteerders uitsluitingszoekwoorden op accountniveau scannen, maken en bijwerken. Dit betekent dat gebruikers specifieke zoekwoorden kunnen uitsluiten van targeting, niet alleen voor een enkele advertentiegroep of campagne, maar voor het hele account.
  • Nieuwe soorten aanbevelingen: Dit omvat DynamicImageExtensionOptInRecommendation voor adverteerders wiens accounts profiteren van het inschakelen van dynamische afbeeldingextensies. Het bevat ook LowerTargetRoasRecommendation en RaiseTargetCpaRecommendation om gebruikers te helpen ROAS aan te passen.
  • Nieuwe soorten conversieacties: Met deze nieuwe functies kunnen adverteerders conversies identificeren die zijn geïmporteerd uit Google Analytics en bepalen of een conversie afkomstig is van een GA4- of Universal Analytics-property. Dit is vooral belangrijk omdat op 1 juli GA4 vervangt Universal Analytics, dus deze wijzigingen moeten worden doorgevoerd in versie 14 van de Google Ads API.
  • Offline conversieoverzicht van klanten: Dit is een gloednieuw klantresourceveld dat informatie geeft over het offline conversieproces, zoals hoeveel conversies succesvol zijn geüpload en hoeveel mislukten toen de downloadsprong werd uitgevoerd.
  • Ruimte voor het plannen van zoekwoorden: Google Ads API V14 heeft een nieuwe methode genaamd GenerateForecastKeywordMetrics om statistieken voor zoekwoordprognoses te ondersteunen zonder eerst een zoekwoordplan te maken.

Wat Google zei. Mattia Tommasone, Senior Developer Relations Engineer in het Google Ads API-team, vertelde Search Engine Land:

  • “Zoals u kunt zien, zijn er veel updates, wijzigingen, verbeteringen en nieuwe manieren om informatie uit de Google Ads API, versie 14, te halen. Wat we hebben genoemd, zijn slechts enkele van de hoogtepunten. We kunnen niet wachten tot je alle nieuwe functies in deze versie kunt uitproberen.

Tijdlijn:

  • in 2023 in juni – Google Ads API versie 14 uitgebracht
  • in 2023 in april – Google Ads API versie 13.1 uitgebracht
  • in 2022 Oktober maand – Google Ads API versie 12 uitgebracht
  • in 2022 augustus – Google Ads API versie 11.1 uitgebracht
  • in 2022 in juni – Google Ads API versie 11 uitgebracht
  • in 2022 in april – Google Ads API versie 10.1 uitgebracht
  • in 2022 Februari – Google Ads API versie 10 uitgebracht

Extra lectuur: Lees de volledige release-opmerkingen voor de volledige lijst met wijzigingen in de Google Ads API versie 14. Het bericht Google Ads API v.14 is hier met 5 grote updates verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten