Als u partnerprogramma’s uitvoert, kent u de positieve impact van een vermelding op Good Housekeeping, CNN Underscored, Wirecutter en Rolling Stone.
- Ze optimaliseren goed voor zoektermen met een hoog doel.
- U ziet aanzienlijk hogere conversieratio’s vanwege het vertrouwen dat ze toevoegen aan de verwijzing.
- Mainstream media vergroot de geloofwaardigheid van uw merk.
- Het toevoegen van logo’s van mediabedrijven aan de PR-tape van uw merk helpt het vertrouwen van kopers en conversies te vergroten.
De voordelen houden daar niet op. Als affiliate manager kun je bovenaan en in het midden van de trechter verkeer tonen aan je baas of klanten. U kunt de held van het PR-team zijn omdat hun leven gemakkelijker is als u het partnerprogramma ondersteunt. Je hebt zichtbaarheid en sleutels tot omzet in je bedrijf, waardoor je een goede naam krijgt. Maar de introductie van door AI aangedreven zoeken door Google zou een verschuiving kunnen betekenen van medialijsten. Dit is wat affiliate managers kunnen doen.
Focus op meer dan de media
Als Google’s Search Generation Experience (SGE) van de grond komt, is er mogelijk niet zoveel verkeer naar mediavermeldingen. Op basis van screenshots van de aankondiging van SGE en wat insiders uit de branche hebben gedeeld, zult u zien dat de AI-aangedreven zoekresultatenfunctie van Google de topresultaten opslaat met daaronder aangesloten vermeldingen. Dit verwijdert de aangesloten lijst van het verkeer dat het genoot. Maar dat betekent niet dat lijsten met aangesloten media niet waardevol zijn. De bovengenoemde bedrijven, samen met Forbes Advisor, USA Today, Healthline, US News, BuzzFeed en andere publicaties, genereren verkeer naar hun vermeldingen via advertenties op hun websites. En hun eigen sites zijn ‘bestemmingen’, wat betekent dat ze een vast lezerspubliek hebben omdat mensen ze gebruiken als startpunt voor advies. Niche-mediasites krijgen waarschijnlijk drie displayboxen. De sleutel is om een loyaal publiek en verkeersbronnen te hebben die inkomsten kunnen blijven genereren. Knip ze dus niet uit als uw SEO-verkeer wegvalt. Verander uw strategie. U krijgt nog steeds wat inkomsten van hen, maar niet zoveel als toen ze de top van de zoekopdrachten ‘Beste XYZ-producten’ en ‘Beste ABC-producten’ domineerden. Dus wat kun je doen om dit te veranderen? Ik zou zeggen, ga terug naar wat het aangesloten kanaal in de eerste plaats waardevol maakte, door samen te werken met authentieke stemmen en contactpunten met grote kanalen. Dit zijn partners die klanten bovenaan de trechter leveren en verkeer naar uw website leiden zonder dat uw merk gebruikmaakt van SEO, PPC of andere methoden. Enkele nieuwe plaatsen waar uw waardevolle partners in de top 10 kunnen komen:
- Fabrikanten van korte broeken
- Niet-beoordelende videomakers
- Niet-beoordelende uitgevers van inhoud
- Bestemmingen
Fabrikanten van korte broeken
De nieuwe SGE heeft een functie genaamd “Perspectives”. Als een zoeker de resultaten van een AI-antwoord niet vertrouwt, kunnen ze omdraaien om de echte mening te vinden. Het kan gaan over een product, uw bedrijf of het bouwen van een oplossing. De grote winnaars hier kunnen micro-influencers met een niche zijn (loodgieters, onderwijzers, moeders die praten over lokale hulpbronnen voor kinderen, enz.). Google vindt en toont “verborgen juweeltjes” met nuttige inhoudsupdates. En het lijkt erop dat de vooruitzichten deze producenten van nichecontent een voorsprong kunnen geven. Als ze regelmatig echte ervaringen delen, gezaghebbend zijn over het onderwerp en vasthouden aan hun niche, kunnen ze verborgen juweeltjes zijn en kenmerken krijgen van grote onderzoeken die de media hebben gedomineerd die afhankelijk zijn van autoriteit en redactioneel vertrouwen. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);
Niet-beoordelende video- en inhoudproducenten
Niet beoordeeld betekent dat de maker van de inhoud uw merk niet beoordeelt en uw merk niet als zoekwoorden in de titel opneemt (vooral op YouTube). In plaats daarvan richten ze zich op de oplossing. Als affiliate managers moedigen we beoordelingen vaak aan, maar dit kan een averechts effect op ons hebben. Door uw merk toe te voegen aan de title-tag en aan de hele oplossing, verandert de betekenis van de inhoud. Hier is een voorbeeld:
- Het beste bloemenabonnement
- Het beste bloemenabonnement van Amazon
Beide stappen helpen de eindgebruiker om het bloemenabonnement te vinden. Het geeft de zoekmachine of YouTube echter aan dat ze alleen inhoud mogen weergeven als de zoekopdracht een merknaam bevat – in dit geval Amazon. Door de branding te verwijderen en in plaats daarvan gelieerde links te gebruiken die naar Amazon verwijzen, heeft de inhoud nu een grotere kans om te verschijnen met de grote uitdrukking “beste bloemenabonnement”. Amazon krijgt nog steeds de verkoop en het verkeer, wat pure toegevoegde waarde is omdat de affiliate verkeer stuurt en de consument Amazon misschien niet als een optie heeft overwogen. Dit is waarom je affiliates moet promoten Nee focus op uw merk, vooral met coupons en aanbiedingen. Los in plaats daarvan problemen op:
- Vind het beste product.
- Repareer wat kapot is.
- Verbeter het recept.
- enz.
Door inhoud te maken zonder dat branding in de titel en in de hele beschrijving vereist is, laat de zoekmachine zien dat de inhoud voor iedereen geschikt is. Wanneer uw merk wordt vermeld, mag het alleen worden weergegeven aan iemand die op zoek is naar een oplossing en uw merk voor dezelfde zoekopdracht. Dit beperkt het verkeer dat uw bedrijf kan krijgen en het bedrag dat een affiliate kan verdienen. Een video kan helpen converteren door te laten zien dat het product een probleem oplost. Dit is echter niet zo’n grote waarde omdat de klant al op de hoogte is van je merk en al in de verkooptrechter zit. Maar het voegt waarde toe, dus nogmaals, verwijder ze niet zomaar. Dit kun je toepassen:
- Hoe de olie te verversen (voer het automodel in)
- Manieren om amandelcake zonder suiker te bakken
- 7 alternatieven voor schroeven met platte kop
- 9 interieurideeën voor studio-appartementen
Voeg geen handelsmerk toe aan de naam. Uw gelieerde ondernemingen kunnen uw verkeer en inkomsten aanzienlijk vergroten, en uw bedrijf of klant kan nieuwe klanten werven die ze zonder een gelieerde onderneming niet zouden hebben gehad.
Bestemmingen
Zoek en rekruteer bestemmingssites voor uw programma’s. Aangezien we het hebben over ‘bestemmingen’, zal ik websites van reispartners gebruiken om dit te illustreren. Expedia, TripAdvisor, The Points Guy en anderen kunnen informatie zoeken bij de community of redacteuren die ze vertrouwen. Ze hebben een actief publiek en een actieve community, en wanneer ze dat willen, kunnen ze uw verkooptrechter vullen met klanten met een hoge intentie die u zonder hen niet zou hebben gehad. Aangezien deze sites vertrouwde gemeenschappen zijn, zal het voor hen waarschijnlijk gemakkelijker zijn om de drie vakjes in te voeren die de SGE-interface aanbeveelt voor meer lezen. Zij zijn de EEAT-‘autoriteiten’ die verantwoordelijk zijn voor specifieke onderzoeken. Het kan groot zijn (zoals geld besparen bij Disney) of klein (zoals het vinden van de beste wandeltochten in het wijngebied van Virginia). Deze sites hebben in de loop der jaren door gebruikers gegenereerde inhoud (UGC) en zelfregulering door de gemeenschap opgebouwd. Dezelfde mensen geven commentaar op de antwoorden en controleren ze. Upvoting en downvoting, moderators, nieuwe opmerkingen van mensen die de informatie hebben gebruikt en geverifieerde klantrecensies voegen nog meer geloofwaardigheid toe en zouden het voor sites gemakkelijker moeten maken om op deze plaatsen te scoren. Als uw partnerprogramma op deze bronnenpagina’s kan worden vermeld, profiteert u van nieuwe zoekresultaten als ze een van de gekoppelde bronnen worden. Uw bedrijf krijgt ook toegang tot communityleden die op deze pagina’s naar ideeën en oplossingen zoeken. Dit is een enorme winst voor verkeer en verkoop, en er zijn communities voor bijna elke niche. Ouderschap, schoonheid, marketing, makers, fotografie en artiesten, en meer.
Samenwerking met authentieke stemmen
Er zijn andere soorten partners die we mogen verwachten op basis van de nieuwe SGE. Het kan zijn:
- Forums met actieve moderatie.
- Wiki’s die op feiten zijn gecontroleerd en afkomstig zijn.
- Nichegidsen geschreven door erkende en gecertificeerde experts in het veld.
Door daarin te investeren en met de media te blijven werken, kun je lagere posities op de boodschappenlijstjes compenseren en mogelijk het totale volume van het bedrijf vergroten. Raak dus niet in paniek als je merkt dat media-listings wat lager in de zoekresultaten staan. Media voegen veel waarde toe. Het is belangrijk om die relaties sterk te houden en te zien wat er nu verkeer oplevert. Het is wat meer werk, maar het beschermt je kanaal ook beter door je verkeer en inkomstenstromen te diversifiëren. Het bericht Affiliatemanagers: het is tijd om verder te kijken dan de media verscheen eerst op Search Engine Land.