5 manieren om te voorkomen dat klanten uw SEO-bureau verlaten

5 manieren om te voorkomen dat klanten uw SEO-bureau verlaten post thumbnail image
Dit bericht is gesponsord door Accelo.. De meningen in dit artikel zijn die van de sponsor. Angst is tegenwoordig de dominante collectieve emotie. En geen wonder: de reguliere media voeden ons elke dag met verontrustende inhoud. In het bedrijfsleven kunt u een soortgelijke angst voelen wanneer u het aanbod van uw bureaus vergelijkt met grotere, goedkopere bureaus of krachtige technologieën. Veel van de dingen die u zorgen baren, maken uw klanten ook zorgen; sommige problemen zijn ernstig genoeg om hen te dwingen hun contract met uw bureau te beëindigen. in 2023 De SEO-industrie heeft al veel veranderingen ondergaan. U wordt geconfronteerd met een groeiende vraag naar datagestuurde strategieën en adviesachtige diensten, en toenemende concurrentie als gevolg van de verschuiving naar een virtuele bureaucultuur. Dus de gedachte aan meer klantbelang kan nog enger zijn dan voorheen. Dit is niet het moment om je kop in het zand te steken. In plaats daarvan is de beste oplossing om precies te begrijpen waarom uw klanten denken dat uw bedrijf niet meer de moeite waard is. In dit artikel:
  1. 1. Waarom vertrekken bureauklanten?
  2. 2. Vecht eerlijk tegen de golf
  3. 3. Gegevens weergeven
  4. 4. Goedkeuring van het aanbod
  5. 5. Onderwijs en ondersteuning
  6. 6. Bewijs je waarde met minder moeite

Waarom vertrekken bureauklanten?

De belangrijkste reden waarom mensen hun relatie met bureaus beëindigen, is dat ze zich zorgen maken over het uitgeven van geld aan een dienst die kan worden vervangen. Met andere woorden, ze zijn niet overtuigd van de waarde die uw bedrijf biedt in vergelijking met een alternatief dat betaalbare, op SEO gerichte technologie is. Platforms die helpen bij het verbeteren van SEO zijn direct beschikbaar en uw klanten kunnen het gevoel hebben dat ze hun eigen problemen kunnen oplossen. In plaats van met u samen te werken, denken ze misschien dat ze kunnen vertrouwen op Moz, Semrush, Samahedweb, Ahrefs, Google Analytics en andere populaire tools om de gegevens en suggesties te genereren die uw team levert. Externe economische druk maakt deze goedkope of goedkope opties nog aantrekkelijker. Voeg daarbij de intrigerende mogelijkheden van het groeiende gebied van AI, en je hebt veel te bewijzen. Gebruik deze vijf strategieën om het klantverloop ondanks deze uitdagende trends te verminderen.

1. Vecht eerlijk tegen de golf

Vergeet niet dat onder het ontmoedigende nieuws kansen liggen. Denk eens aan wat er gebeurde in 2020, toen bedrijven snel en daadkrachtig moesten handelen als reactie op een pandemie of weg moesten blijven. Degenen die naar de gelegenheid kwamen met oprecht medeleven voor de emotionele en fysieke gezondheid van hun cliënten wonnen van hun rusteloze achterban. Het resultaat? Langere, diepere relaties en meer waarde in het leven. De gegevens weerspiegelen deze waarheid: Salesforce in 2020 online klantgezondheidsrapport onthulde dat 90% van de klanten het ermee eens is dat het gedrag van een bedrijf tijdens een crisis laat zien hoe betrouwbaar het is. Als uw klanten aangeven dat ze het risico lopen om weg te gaan, moet u opstaan ​​en duidelijk communiceren over de risico’s van weggaan en de voordelen van blijven. Overweeg om deze risicoklanten te bespreken. Laat het uw klanten weten dat ze, door een aparte set CSO-technologieën te gebruiken in plaats van ons bureau, het volgende risico lopen:
  • Uw zakelijke privacy en gegevensbeveiliging lopen gevaar.
  • U loopt achter op SEO-trends en ziet uw organisch verkeer eronder lijden.
  • Dure beslissingen nemen op basis van slechte data-analyse.
  • Verkeerde interpretatie van rapporten van meerdere bronnen.
  • U geeft meer uit dan u nodig heeft om gegevens te verzamelen – en dat is het misschien niet waard.
Herinner uw klanten eraan dat ze door samen te werken met uw team van experts:
  • Toegang tot nichekennis die ze niet in huis kunnen hebben.
  • Nauwkeurige, doordachte data-analyse die geen enkel platform kan bieden.
  • Aangepaste campagnetracking die u geld kan besparen.
  • Opbrengsten brengen nieuwe klanten binnen die anders uw bedrijf niet zouden hebben gevonden.
  • Een factor in menselijke creativiteit die hen kan helpen unieke uitdagingen te overwinnen.
Nogmaals, klanten verlaten bureaus als ze niet tevreden zijn met de gepercipieerde waarde. De olifant in de kamer aanspreken kan wonderen doen voor hun zelfvertrouwen.

2. Gegevens weergeven

Lang voordat uw klanten klaar lijken om actie te ondernemen, zou u harde gegevens moeten gebruiken om hen te laten zien waarom ze zouden moeten blijven. Uw klanten willen (en verdienen) regelmatige en transparante rapporten die de voortgang, prestaties en impact van uw inspanningen duidelijk laten zien. Als u wilt dat ze bronnen van terugkerende klanten zijn, moeten ze hun ROI zien. Een eenvoudige maandelijkse samenvatting is niet voldoende. Of het nu gaat om een ​​kleine sprong in organisch verkeer, betere posities voor gerichte zoekwoorden of meer conversies, de belangrijkste resultaten worden gemarkeerd. Welke cijfers weerspiegelen direct de resultaten die de klant u heeft verteld te willen bereiken? Poging:
  • Inclusief een schriftelijke interpretatie van elk significant resultaat.
  • Investeer tijd om met hen te praten via exclusieve gegevens.
  • Toont oplossingen als dingen er verkeerd uitzien.
Pro-tip: Gebruik het klantenportaal om on-demand toegang te bieden tot statusupdates en rapporten. 5 manieren om te voorkomen dat klanten uw SEO-bureau verlatenAfbeelding met dank aan Accelo, 2023. Kunnen

3. Goedkeuring van het aanbod

Klanten willen naast duidelijke waarde ook aandacht. Ze zullen zich vastklampen aan mensen die hen het gevoel geven dat ze gezien en gewaardeerd worden. Als je onder dezelfde druk hebt gestaan ​​als je klanten, is de kans groot dat je geen prioriteit hebt gegeven aan het opbouwen van klantloyaliteit. Soms helpen voordelen en kortingen; andere keren is het een frequentere check-in. En niet elke klant is hetzelfde. Een waardevolle klant heeft meer behoefte aan een persoonlijk bedankje in de vorm van een extra service of rapport. Pro-tip: Identificeer wat uw klanten nodig hebben door hun ad-hocverzoeken nauwlettend te volgen. Houd informatie bij met een gecentraliseerd geïntegreerd ticketplatform. 5 manieren om te voorkomen dat klanten uw SEO-bureau verlatenAfbeelding met dank aan Accelo, 2023. Kunnen

4. Onderwijs en ondersteuning

Als uw klanten het gevoel hebben dat u achter gesloten deuren geheim werk doet, zullen ze er minder snel op vertrouwen dat u iets doet wat ze zelf niet kunnen. U moet niet alleen duidelijk zijn over hoeveel en wat voor soort werk u doet, maar u moet hen ook informeren over SEO en de verschillende aspecten die van toepassing zijn op hun bedrijf. U kunt een webinarreeks hosten, een informatieve e-mail maken mailcampagne of bied een exclusieve mogelijkheid om vragen te stellen aan een branche-expert. Bied ze met zelfverzekerde autoriteit en vrijgevigheid aan. Pro-tip: Laat updates aanvoelen als minder een beslissingspunt. Gebruik Accelo’s unieke Retainers-product om provisiebetalingen te automatiseren en duidelijk de waarde aan te tonen die u levert met elke factureringscyclus. 5 manieren om te voorkomen dat klanten uw SEO-bureau verlatenAfbeelding met dank aan Accelo, 2023. Kunnen

Geschiktheid controleren!

Heeft u overwogen of u de mensen bedient die het meest relevant zijn voor uw diensten? Bouncepercentages zijn vaak hoger als u de verkeerde klanten probeert te behouden. Hoewel uw team over de vaardigheden beschikt om ieders organisch verkeer te verbeteren, hoeft u niet per se met iedereen samen te werken.

5. Bewijs je waarde met minder moeite

Vertraag de uittocht uit uw bureau met in-house technologie die uw toegevoegde waarde ondersteunt. Uw klanten kunnen in de verleiding komen om het heft in eigen handen te nemen door een willekeurige mix van technologieën samen te stellen, maar ze kunnen in de war raken over welke platforms de moeite waard zijn. Dit is uw kans om hen gerust te stellen dat u die last van hun bord zult halen. Uw team beslist hoe de technologie op de meest voordelige manier kan worden gebruikt. Dit betekent dat u uw technologie niet beperkt tot het genereren van alleen SEO-gegevens, maar dat u platforms zult vinden die u zullen helpen de kwaliteit van de dienstverlening te versnellen en te verbeteren op een manier die uw klanten zullen opmerken. Met een geautomatiseerd, end-to-end werkbeheerplatform voor klanten kunt u de voordelen van slimme technologie bieden via een proxyserver. Elk moment dat uw team kan besparen op alledaagse taken, is weer een moment dat ze kunnen besteden aan waardevolle klantinteracties die de waargenomen waarde van uw bedrijf vergroten. Pro-tip: De zichtbaarheid die Accelo biedt, met name Activity Stream, stelt u in staat om snel en nauwkeurig met uw klanten te communiceren. 5 manieren om te voorkomen dat klanten uw SEO-bureau verlatenAfbeelding met dank aan Accelo, 2023. Kunnen. Zorg ervoor dat uw klanten zich niet overweldigd voelen over hoe ze uw services kunnen herhalen. Neem verantwoordelijkheid voor de waarde die u levert en krijg ongeëvenaarde, efficiënte ondersteuning met Accelo. Janya Anderson, Chief Development Officer bij Pure SEO, zegt: “Accelo heeft de mogelijkheden voor ons bedrijf nu en in de toekomst veranderd. Ontdek waarom Janya en andere leiders van SEO-bureaus van het platform houden: start een gratis proefperiode of meld u aan voor een demo om te zien hoe Accelo kan bijdragen aan minder verkeer en hogere winsten. BEGIN UW GRATIS PROEFVERSIE. Gebruikt met toestemming.

Relevante berichten