Als marketeers werken we vaak in een beperkte ruimte tussen bedrijven en klanten. Beide moeten tevreden zijn om te slagen. Zakelijke zorgen – omzet, groei, bedrijfsvoering – betekenen weinig voor klanten, en bedrijven zien klanten vaak terug als regels op een financieel overzicht. Het is een delicate evenwichtsoefening die beide tevreden zal stellen. Daarom zijn zowel kunst als wetenschap zo belangrijk voor moderne marketing. De kunst van het creëren, verbinden en converteren van klanten, en de wetenschap van leveren, optimaliseren en meten. Merken die de kunst en wetenschap van marketing kunnen combineren, hebben een grotere kans om echte klantloyaliteit te stimuleren. Dit is geen sinecure, want het opbouwen van langdurige relaties vereist het creëren van een emotionele band tussen klanten en bedrijven. Deze onderwerpen vormen de basis van het komende SAP Emarsys Power to the Marketer Festival. Het festival van dit jaar keert voor de derde keer terug en is een initiatief dat het hele jaar door wordt gehouden om de uitstekende inspanningen van marketing individuen en teams over de hele wereld te benadrukken door middel van persoonlijke en online evenementen.
Geautoriseerde marketingevenementen
Het eerste online evenement, Power to the Marketer Festival Omnichannel Masterclass, vindt plaats op 7-8 juni. Deelnemers kunnen deskundige inzichten verwachten van experts over hoe topmerken de kunst en wetenschap van marketing hebben toegepast. Hier is een volledige beschrijving van de sessies voor dit LIVE online 2-daagse festival:
1 dag | De kunst van marketing (7 juni)
- 09:00 uur (ET): SAP Emarsys – Productstrategie, roadmap en innovaties
- 10:00. (ET): Fireside Chat: de kunst van loyaliteit beheersen om retentie en inkomsten te genereren (Estée Lauder, Jebbit, Hobbii)
- 10:30 uur ET: Het regent inkomsten! Hoe verplaatsbare inkt het inkomen van Brandsdal verhoogde
Dag 2 | Marketingwetenschap (8 juni)
- 09:05 AM (ET): De reis naar personalisatie van Ochsner Sport: creativiteit en conversie verbinden
- 09:30 (ET): De nieuwe agents of change: hoe de beste IT- en marketingteams CX-innovatie stimuleren
- 10:00 uur ET: Hoe BrandAlley belangenbehartigingsgegevens gebruikte om groei te stimuleren
- 10:30 uur ET: De wetenschap achter het opbouwen van sterkere klantrelaties door middel van gesprekken
- 11:00 uur ET: laat uw bedrijf groeien met een klantgerichte datastrategie
Bekijk de registratiepagina van het festival voor meer informatie over het programma en de sprekers, en reserveer dan je plaats. Het eerste persoonlijke Power to the Marketer-evenement vindt plaats op 13 juni. In Duitsland. Als je in München bent, kom dan naar de Famtain Members Club voor deskundige gesprekken over onderwerpen als:
- 14:35 (CET): Fireside Chat: van Pure Play tot Omnichannel Challenger
- 03:00. (CET): Paneldiscussie: Investeren om te winnen in een krimpende economie
- 16:00 (CET): Paneldiscussie: Hoe maak je van data je geheime wapen
- 16:35 (CET): Keynote: treuzelen en verlangen: de nieuwe taal van loyaliteit
Het bericht Mastering Marketing’s Delicate Balancing Act verscheen eerst op Search Engine Land.