Hoe Instagram content rangschikt in 2023: Feed, Stories, Browse, Reels, Search

Instagram heeft zijn bron geüpdatet om uit te leggen hoe rankings werken in elk onderdeel van de app: Feed, Stories, Browse en Reels.

Waarom kan het ons schelen? Begrijpen hoe Instagram Rank werkt, is essentieel als u uw zichtbaarheid en betrokkenheid op het platform wilt vergroten.

Wat is er nieuw. Instagram Ranking Uitgelegd is 2021 post-update, dus de meeste wijzigingen zijn vrij minimaal. Instagram opgelet:

  • De feed en verhalen zijn gescheiden in twee afzonderlijke delen.
  • Besteed meer aandacht aan haar aanbeveling en communityrichtlijnen.
  • Het gedeelte ‘Uw feed en verhalen personaliseren’ toegevoegd, nieuwe tips toegevoegd voor het personaliseren van uw feed en verhalen.
  • Werd uitgebreid op zijn bespreking van Shadowbanning.

Instagram gebruikt verschillende algoritmen

Instagram gebruikt geen enkel algoritme om inhoud te rangschikken. Meerdere algoritmen, classificaties en processen, elk met een specifiek doel, bepalen wat Instagram-gebruikers zien. Instagram rangschikt content anders in verschillende delen van de app (zoals Feed, Stories, Browse, Scrolls en Search).

Hoe Instagram een ​​kanaal rangschikt

Een Instagram-feed is een combinatie van inhoud van accounts die een gebruiker volgt, evenals aanbevolen inhoud en advertenties. Er zijn ook verschillende formaten beschikbaar, waaronder video’s, afbeeldingen en carrousels. Instagram zei dat het rekening houdt met duizenden signalen bij het rangschikken van een kanaal. Alle signalen die op Instagram worden besproken, vallen in drie grote emmers: gebruiker, maker en post.

Gebruikerssignalen:

  • Betrokkenheid – Plaats klikken, delen, opslaan, opmerkingen en tijd besteed aan interactie met de post.
  • Accounts die de gebruiker onlangs heeft gevolgd.
  • Accounts die de gebruiker onlangs leuk vond of waarmee hij contact heeft gehad.
  • Formaatvoorkeur (Instagram laat bijvoorbeeld meer afbeeldingen zien als je meer afbeeldingen gebruikt dan video’s of andere formaten).
  • Communicatiegeschiedenis met een ander account.
  • Recente berichten gedeeld door accounts die de gebruiker volgt.
  • Posts van accounts die gebruikers nog niet volgen en waarvan Instagram denkt dat ze hierin geïnteresseerd zijn. Zoals Instagram uitlegde:
    • “Dit zijn gefundeerde gissingen over hoe waarschijnlijk het is dat u op verschillende manieren met de post omgaat.” Het zijn er ongeveer een dozijn. In Feed zijn de vijf interacties die we bekijken hoe waarschijnlijk het is dat je een paar seconden aan een bericht besteedt, erop reageert, het leuk vindt, het deelt en op je profielfoto tikt.
  • Account instellingen.

Ontwikkelaarssignalen:

  • Informatie over de maker van het bericht.
  • Hoe vaak mensen in de afgelopen weken contact hebben gehad met die persoon.
  • Als de inhoud voldoet aan de richtlijnen voor beperkte inhoud van Instagram.

Plaats informatie:

  • Populariteit:
    • Ik hou van het nummer.
    • Wat vinden mensen het snel leuk.
    • Aantal reacties.
    • Aantal aandelen.
    • Aantal reddingen.
  • Post tijd.
  • Plaats.

Instagram probeert ook niet te veel van het volgende achter elkaar te laten zien:

  • Berichten van dezelfde persoon.
  • Voorgestelde inzendingen.

Hoe Instagram verhalen rangschikt

Instagram kijkt naar “invoersignalen” voor Verhalen:

  • Gedeeld door accounts die je volgt (die de communityrichtlijnen van Instagram niet schenden).
  • Geschiedenis bekijken (hoe vaak de gebruiker accountverhalen bekijkt).
  • Betrokkenheidsgeschiedenis (hoe vaak een gebruiker zich bezighoudt met accountverhalen, zoals likes of DM’s).
  • Nabijheid (de relatie van de gebruiker met de maker en de waarschijnlijkheid dat ze worden gekoppeld als vrienden of familie).

Hoe Instagram Explore scoort.

Bladeren is waar Instagram afbeeldingen en video’s aanbeveelt van accounts die de gebruiker niet volgt. Browsing ranking is vergelijkbaar met Feed en Stories ranking. Instagram kijkt naar:

  • De eerdere Instagram-activiteit van de gebruiker (zoals likes, saves, shares en reacties).
  • Eerdere browse-activiteit van de gebruiker (berichten die de gebruiker leuk vond, opgeslagen, gedeeld of becommentarieerd; hoe de gebruiker interactie heeft gehad met browse-berichten).
  • Plaats informatie (hoeveel en hoe snel andere gebruikers het bericht leuk vinden, becommentariëren, delen en opslaan). Instagram zei dat “deze signalen veel belangrijker zijn in Browse dan in Feed of Stories.”
  • Geschiedenis van gebruikersinteracties met het account.
  • Informatie over ontwikkelaars (zoals hoe vaak gebruikers in de afgelopen weken interactie hebben gehad met die ontwikkelaar).
  • Voldoet de inhoud aan de aanbevelingsrichtlijnen van Instagram?

Hoe Instagram Reels rangschikt

De belangrijkste signalen waar Instagram naar kijkt:

  • Gebruikersactiviteit (gebeurtenissen die de gebruiker heeft geliket, opgeslagen, opnieuw gedeeld, becommentarieerd of betrokken bij).
  • Geschiedenis van gebruikersinteracties met het account.
  • Rolinformatie (zoals populariteit, soundtrack, videobeelden).
  • Informatie over de maker (populariteitssignalen zijn onder andere het aantal volgers, mate van betrokkenheid).

Spoelen zijn mogelijk minder zichtbaar als ze:

  • Lage resolutie.
  • Waterteken.
  • Gedempt of begrensd.
  • Meestal tekst.
  • Gericht op politieke kwesties.
  • Eerder geplaatst op Instagram.

Hoe zoeken op Instagram werkt

De nieuwste bron van Instagram vermeldt niet hoe het zoekalgoritme van Instagram werkt. Maar Instagram deed het in 2021. in de post Breaking How Instagram Search Works. Welke signalen zijn belangrijk bij het zoeken op Instagram:

  • Verzoek. Instagram probeert dit te matchen met relevante gebruikersnamen, biografieën, bijschriften, hashtags en locaties.
  • Gebruikersactiviteit. De accounts die een gebruiker volgt, de berichten die ze hebben bekeken en hoe vaak ze in het verleden interactie hebben gehad met het account. Instagram geeft eerder accounts en hashtags weer die een gebruiker volgt of bezoekt.
  • Populariteit signalen. Aantal klikken, vind-ik-leuks, deelacties en volgers voor accounts, hashtags en plaatsen.

Instagram SEO-tip:

  • Kies een Instagram-handle of profielnaam die verband houdt met de inhoud van je berichten.
  • Neem relevante zoekwoorden en locaties op in je bio.
  • Gebruik relevante zoekwoorden en hashtags in je titels.

Je kunt ook maximaal vijf links toevoegen aan je Instagram-bio. Het bericht Hoe Instagram content rangschikt in 2023: Feed, Stories, Explore, Reels, Search verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten