Hoe het algoritme van Instagram werkt voor Stories, Feeds, Reels en Explore

Hoe het algoritme van Instagram werkt voor Stories, Feeds, Reels en Explore post thumbnail image
Adam Mosseri, CEO van Instagram, heeft een nieuwe video en blogpost uitgebracht waarin wordt uitgelegd hoe het algoritme van Instagram werkt voor Stories, Feeds, Reels en Explore. Naast ranglijsten bevat het meer informatie over schaduwverboden, hoe je je accountstatus kunt bekijken en praktische tips om je Instagram-publiek te laten groeien. Het volgende is een update van de originele video over het Instagram-algoritme uit 2021.

Het is meer dan één algoritme

Mosseri wijst er eerst op dat het Instagram-algoritme niet één algoritme is, maar veel algoritmen en processen die samenwerken om de inhoud die elke Instagram-gebruiker ziet te personaliseren. Waarom gebruikt Instagram algoritmen? Omdat iedereen anders is, zou elke Instagram-gebruiker inhoud moeten zien die overeenkomt met zijn interesses. Dit is precies wat Instagram hoopt te bereiken door middel van ranking, een gepersonaliseerde ervaring waardoor gebruikers het Instagram-platform langer kunnen gebruiken.

Verhalen rangschikken: hoe het Instagram Stories-algoritme werkt

Wanneer je de Instagram-app opent, is het eerste dat je bovenaan ziet een rij met recente verhalen van de accounts die je volgt. Om te bepalen welke verhalen als eerste verschijnen, analyseert Instagram alle verhalen die je de afgelopen 24 uur hebt gevolgd. Het doel is om te beslissen welke verhalen u waarschijnlijk zullen interesseren via proxy’s (raden). Instagram wil voorspellen welke verhalen je het meest waarschijnlijk opent, beantwoordt, reageert of leuk vindt. Instagram gebruikt signalen (eerdere interacties met Verhalen) om deze voorspellingen te doen. De belangrijkste signalen die van invloed zijn op de volgorde van verhalen in je Instagram-app zijn:
  • Hoe vaak bekijk je auteursverhalen (account/maker).
  • Hoe vaak heb je interactie met de verhalen van de auteur.
  • Hoe dicht je bij de auteur staat op basis van het aantal keren dat je hem of haar een bericht hebt gestuurd.
Instagram hoopt dat het rangschikken van Verhalen met gepersonaliseerde volmachten, signalen en voorspellingen uiteindelijk Verhalen op de eerste plaats zal zetten van de mensen om wie je het meest geeft.

Feedrangschikking: hoe het Instagram Feed-algoritme werkt

De feed van Instagram is bedoeld om gebruikers de beste inhoud te laten ontdekken die is gepost sinds ze de app voor het laatst hebben gebruikt. Het zal een mix bevatten van inhoud van degenen die je volgt en Instagram-accounts waarin je mogelijk geïnteresseerd bent, op basis van voorspellingen. Deze voorspellingen zijn gebaseerd op de volgende belangrijke signalen:
  • Hoe waarschijnlijk is het dat u een bericht plaatst, leuk vindt of deelt
  • Wat is de kans dat je het profiel aanraakt.
  • Hoeveel tijd ben je waarschijnlijk aan de post kwijt?
Instagram gebruikt je interactiegeschiedenis, populariteit van berichten, informatie over de auteur en hoe vaak je interactie hebt gehad met de auteur om de volgorde te bepalen waarin inhoud wordt weergegeven. U kunt de inhoud van uw feed vormgeven door uw favoriete accounts op te geven, waardoor berichten van die accounts bovenaan uw feed worden geplaatst. Je kunt ook overschakelen naar de volgende feed, die alleen posts van de accounts die je volgt in chronologische volgorde laat zien. Hoe het algoritme van Instagram werkt voor Stories, Feeds, Reels en ExploreScreenshot van Instagram, 2023 Kunnen

Reel Ranking: hoe het Reel-algoritme van Instagram werkt

Het doel van Instagram Reels is om gebruikers te vermaken. Instagram levert voornamelijk feeds van accounts die je niet volgt. Eerst kijkt Instagram naar de reels waarmee je in het verleden interactie hebt gehad en de reels die andere gebruikers zoals jij leuk vonden. Het voorspelt vervolgens welke rollen u het meest waarschijnlijk tot het einde zult bekijken, met vrienden wilt delen of de audiopagina wilt bezoeken tijdens het maken van inhoud. Om voorspellingen te doen, gebruikt Instagram signalen zoals de geschiedenis van de rollen die je hebt bekeken, informatie over de rol, informatie over de auteur van de rol en hoe vaak je contact hebt gehad met de auteur. Deze combineren om een ​​boeiend, leuk en boeiend tabblad te creëren.

Ranking verkennen: hoe het Instagram Explore-algoritme werkt

Net als Reels wil Instagram Explore je de beste inhoud bieden van accounts die je niet volgt, zodat je nieuwe dingen kunt ontdekken waarin je geïnteresseerd bent op Instagram. Instagram voorspelt welke berichten je leuk vindt, opslaat of deelt. Het gebruikt signalen zoals de populariteit van berichten, onderwerpen waarin u het meest geïnteresseerd bent, informatie over de auteur en hoe vaak u met de auteur communiceert.

Shadowbanning en accountstatussen

Mosseri legde niet alleen uit hoe ranking werkt op verschillende gebieden van Instagram, maar wilde ook het schaduwverbod bespreken en een populaire mythe erover ontkrachten. Sommige makers hebben het gevoel dat ze een schaduwverbod hebben gekregen wanneer hun inhoud niet het verwachte of gewenste bereik bereikt. Hoewel er wordt gespeculeerd dat Instagram het bereik van accounts verkleint om hen te “stimuleren” om voor advertenties te betalen, houdt Mosseri vol dat dit een mythe is. Hij legde uit dat Instagram geïnteresseerd is in het verbinden van mensen met de meest boeiende inhoud die mogelijk is om de tijd die aan de app wordt besteed te vergroten en uiteindelijk de advertentie-inkomsten te verhogen. Om gebruikers te helpen, heeft Instagram een ​​accountstatussectie gemaakt die de redenen beschrijft waarom Instagram de zichtbaarheid van een account op het platform kan beperken. Hoe het algoritme van Instagram werkt voor Stories, Feeds, Reels en ExploreScreenshot van Instagram, 2023 Kunnen

Hoe u uw Instagram-publiek kunt laten groeien

Mosseri sloot de video af door de volgende best practices te delen om je te helpen je publiek en bereik op Instagram te vergroten.
  • Omdat elke maker en elk publiek anders is, is het belangrijk om te experimenteren om erachter te komen welke inhoud je publiek het meest aanspreekt.
  • Gebruik Insights om trends te ontdekken die de algehele inhoudskwaliteit en gebruikersbetrokkenheid zullen verbeteren.
  • Werk samen met andere populaire creators in jouw niche om een ​​nieuw publiek te bereiken met originele content.
  • Controleer uw accountstatus om er zeker van te zijn dat u de nodige stappen heeft ondernomen om te voldoen aan de communityrichtlijnen en om eventuele zichtbaarheidsbeperkingen op te heffen.
  • Probeer originele inhoud te maken in plaats van inhoud van anderen te verzamelen.
Heb je nog vragen? Mosseri nodigt Instagram-volgers uit om deel te nemen aan reguliere Instagram AMA’s via Stories. Uitgelichte afbeelding: Kaspars Grinvalds/Shutterstock

Relevante berichten