Google Ads-zelfstudie: automatisch gegenereerde items gebruiken om advertenties te maken

Google Ads-zelfstudie: automatisch gegenereerde items gebruiken om advertenties te maken post thumbnail image
Veel marketeers vinden het moeilijk om relevante en boeiende advertentie-items te maken. Vooral met de overstap naar responsieve zoekadvertenties kunnen koppen gemakkelijk overbodig worden, waardoor u het risico loopt op slechte prestaties. Google heeft onlangs een bètafunctie gelanceerd met de naam “automatisch gegenereerde items voor interactieve zoekadvertenties” om creatieve vermoeidheid tegen te gaan.

Hoe automatisch gegenereerde bronnen werken

Allereerst zijn automatisch gegenereerde items een optionele instelling op campagneniveau in campagnes in het zoeknetwerk. De instelling kan op individueel campagneniveau worden in- of uitgeschakeld, zoals weergegeven in de onderstaande schermafbeelding. Schakel de functie voor automatische advertentievoorraad in of uit in uw campagne-instellingen.Afbeelding tegoed: screenshot gemaakt door auteur, 2023 Kunnen. Automatisch gegenereerde items kunnen ook worden ingeschakeld op het tabblad Aanbevelingen, dat voorbeelden toont van zoekadvertenties die gebruikmaken van automatisering. Zodra de instelling is ingeschakeld, begint deze functie met het genereren van relevante koppen en beschrijvingen voor elk stuk advertentie-inhoud in die specifieke campagne. Deze functie gebruikt inhoud van de volgende plaatsen voor aanbevelingen:
  • Landingspagina(‘s) en domein
  • Advertentietekst beschikbaar
  • Bestaande zoekwoorden
Het doel? Creëer de meest effectieve kopieercombinaties voor adverteerders op een schaalbare manier.

Optimalisatie van creatieve middelen

Aangezien Google zowel de activa die al door de marketeers zijn gemaakt als de geautomatiseerde activa zal gebruiken, wordt de optimalisatie van de activa ook geautomatiseerd. De best presterende automatisch gegenereerde items blijven in de advertentie staan, terwijl alle items met de prestatiebeoordeling ‘Slecht’ automatisch worden verwijderd. Adverteerders kunnen er ook voor kiezen om items handmatig te verwijderen. Bovendien, wanneer inhoudsinvoer zoals trefwoorden of bestemmingspagina’s verandert, worden er automatische bronnen gemaakt om die inhoudsverandering weer te geven.

Vroegtijdige acceptatie en rapportagegegevens

Volgens Google zagen accounts die deze functie implementeerden een gemiddelde toename in conversies van 2% voor vergelijkbare kosten per conversie. Rapporten van automatisch gegenereerde items worden weergegeven naast bestaande ingediende items in de interactieve zoekadvertentie. Vind automatisch gegenereerde itemrapporten met behulp van standaardrapporten voor interactieve zoekadvertenties.Beeldcredits: Google Ads YouTube-kanaal, 2023 Kunnen

Bepalen van kosten en baten

Hoewel veel marketeers van deze functie kunnen profiteren, zijn er momenten waarop deze instelling (nog) niet geschikt is. Deze functie is mogelijk niet beschikbaar voor sterk gereguleerde branches of bedrijven die voorafgaand aan de lancering wettelijke goedkeuring van advertentieteksten vereisen. Het kan de moeite waard zijn om deze functie te testen om te bepalen of de geautomatiseerde kopie die door de bron wordt gegenereerd, consistent blijft voor adverteerders die meer controle willen of zich willen houden aan een specifieke merktoon of -stem. Elk account en elke campagne heeft een ander niveau van comfort met deze functie, dus test dienovereenkomstig voor specifieke zakelijke doelen en doelstellingen. De automatische rijkdomfunctie kan voor velen een simpele “instellen en vergeten” zijn. Het is belangrijk om te noteren voor welke campagne(s) deze instelling is ingeschakeld en kopieercontrole toe te voegen aan uw wekelijkse checklist voor accountbeheer.

Samenvatting

De onlangs geautomatiseerde Google Ads-itemfunctie kan voor veel marketeers nuttig zijn. Dit kan accountmanagers tijd besparen met vervelende copywriting, waardoor er meer tijd vrijkomt om resultaten strategisch te beheren en het succes verder en sneller te vergroten. Over het algemeen is de output van geautomatiseerde bronnen slechts zo goed als de input die ze krijgen. Voordat u deze instelling inschakelt, moet u ervoor zorgen dat er due diligence is uitgevoerd om bestemmingspagina’s van hoge kwaliteit en een goede campagne- en zoekwoordstructuur te bieden. Handmatige due diligence is essentieel bij het gebruik van automatiseringstools en -functies om groei op te schalen. Uitgelichte afbeelding: Primakov/Shutterstock

Relevante berichten