Contentmigratie: een gids met 5 voorbeelden

Inhoud maken is niet eenvoudig; het kost werk en veel tijd. En als je geen fulltime ontwikkelaar bent, heb je waarschijnlijk niet de tijd of middelen om al je energie te besteden aan het maken van content. Dus als je nog niet hebt geëxperimenteerd met het hergebruiken van content, is dit het beste moment om te beginnen! En zelfs als u net bent begonnen met het wijzigen van uw inhoud, volgen hier enkele waardevolle tips om het meeste uit uw harde werk te halen.

Wat zijn de voordelen van contentmigratie?

Herbestemming van inhoud is in feite de praktijk om het meeste uit één stuk inhoud te halen. Er zijn zoveel verschillende manieren om dit te doen en we zullen ze in dit bericht in meer detail onderzoeken. Maar eerst zijn hier de belangrijkste redenen waarom u er een gewoonte van zou moeten maken om uw inhoud te wijzigen.

Vergroot uw bereik

Door uw inhoud een andere bestemming te geven, diversifieert u ook de manieren waarop u mensen online kunt bereiken. Hierdoor kunt u zich op verschillende platforms bevinden, zelfs als u geen groot team heeft om u te ondersteunen. Het vergroot dus uw bereik en zorgt ervoor dat uw inhoud een groter publiek kan bereiken.

Tijd besparen

Hoewel u veel verschillende inhoud maakt, verspilt u er geen tijd aan. Het effectief gebruiken van inhoud kost tijd, maar u kunt nergens iets helemaal opnieuw maken.

Creëer effectief

Met een retargetingstrategie voor inhoud richt u zich op inhoud waarvan u al weet dat deze presteert en waarin uw publiek geïnteresseerd is. U baseert uw contentstrategie op echte gegevens en bouwt gewoon meer op van wat u al weet dat werkt. Dit neemt het giswerk weg bij het maken van boeiende inhoud en maakt tijd vrij voor andere taken, zoals experimenteren met andere soorten inhoud!

Updaten helpt bij SEO

Het verplaatsen van inhoud kan ook SEO stimuleren, aangezien u waarschijnlijk meerdere stukken inhoud zult hebben die op hetzelfde doelzoekwoord zijn gericht.

Welke strategieën moet u gebruiken om uw inhoud te converteren?

Groenblijvende inhoud

Evergreen content is alle content die niet tijdgevoelig is en daardoor veel langer relevant blijft. Dit type inhoud is niet gerelateerd aan de tijd van het jaar of specifiek nieuws; het kan op elk moment worden bekeken of geconsumeerd en nog steeds zinvol zijn. Een record over een nieuwe release van een softwareproduct is bijvoorbeeld niet eeuwig, want zodra er een andere versie uitkomt, verliest het zijn relevantie. Blader dus door uw inhoudsbibliotheek en ontdek de groenblijvende creaties die u vandaag kunt hergebruiken. Als je nu geen tijd hebt om nieuwe content te maken, zal je evergreen content een redder in nood zijn.

Oude inhoud bijwerken

Als er één ding is waar we zeker van kunnen zijn, dan is het wel dat dingen voortdurend veranderen. Voordat u begint met het maken van nieuwe inhoud, moet u bestaande inhoud bekijken die mogelijk moet worden bijgewerkt. U hebt hier twee opties en u moet beslissen wat u gaat doen op basis van wat voor u het beste werkt.

  • Maak dat stuk inhoud opnieuw en plaats het opnieuw – vereist mogelijk niet veel herzieningen, update gewoon naar wat momenteel relevant is.
  • Werk gewoon het originele item bij – als er bijvoorbeeld een blogbericht is dat het nog steeds erg goed doet in zoekmachines, plaats het dan niet opnieuw. Werk in plaats daarvan de inhoud bij, waarbij u dezelfde URL- en SEO-waarden behoudt, en promoot deze opnieuw.

Oude inhoud delen

Als de oude inhoud nog steeds relevant is, kunt u deze zeker promoten zonder wijzigingen aan te brengen. De onderstaande voorbeelden van contentmigratie kunnen volledig worden gebruikt voor verouderde content.

Identificeer de onderwerpen die het beste presteren

Als u al een tijdje inhoud maakt, beschikt u over waardevolle gegevens om deze strategie te ondersteunen. Kijk naar eerdere berichten en video’s die beter presteerden dan gemiddeld en kijk of je overeenkomsten tussen hen kunt vinden. Dit zal u helpen de onderwerpen te identificeren waarin uw publiek het meest geïnteresseerd is, zodat u efficiënter inhoud kunt maken.

Creëer minder, promoot meer

Dit is een geweldige samenvatting van wat inhoudsmigratie betekent; We willen minder tijd besteden aan het creëren en meer tijd besteden aan het promoten. Het maken van content is veel werk, dus zorg ervoor dat je het meeste uit je content haalt met deze vijf voorbeelden hieronder!

5 Voorbeelden van contentgebruik

1. Video’s omzetten in blogposts

Lange video’s zijn de meest effectieve inhoud om opnieuw te gebruiken. Bovendien is video-inhoud een van de meest effectieve soorten inhoud. Een lange video kan eenvoudig in een paar eenvoudige stappen worden omgezet in een blogpost:

  • Maak een transcriptie van de video.
  • Doe wat zoekwoordonderzoek over dit onderwerp.
  • Formatteer de transcriptie – dit deel is echt belangrijk. U wilt de transcriptie niet gewoon kopiëren/plakken en als een blog posten. Transcripties bevatten altijd fouten en de manier waarop we spreken werkt niet altijd in geschreven vorm. Zorg ervoor dat je alle delen die vreemd lezen herschrijft, en je kunt ook meer aan de blog toevoegen terwijl je dat doet.
  • Identificeer plaatsen waar u uw zoekwoorden organisch kunt toepassen. En nogmaals, voel je vrij om meer aan de blog toe te voegen dan je in de video had.
  • Voeg koppen, lijsten en afbeeldingen toe – hier gelden dezelfde regels van bloggen, zorg dat het makkelijk leesbaar is.

En voila: in een mum van tijd is je video een SEO-geoptimaliseerde blogpost geworden.

2. Lange video’s omzetten in korte clips

Je lange video kan worden omgezet in verschillende korte clips die je kunt omzetten in YouTube Shorts, TikToks, TikToks, Stories en misschien zelfs betaalde advertenties. U moet ze altijd verkleinen om ze voor elk platform te optimaliseren.

3. Blogposts omzetten in infographics

Nu je een gloednieuw blogbericht hebt, waarom zou je er dan geen infographic van maken? Infographics zijn geweldig voor mensen die van visueel leren houden en zijn een effectieve manier om uw bericht samen te vatten. Je kunt dit bloggen en het omzetten in berichten op sociale media.

4. Blogberichten omzetten in sociale berichten

Nu kunnen we het nog verder opsplitsen en een blogpost omzetten in een heleboel sociale inhoud. Het kan zijn:

  • Hoe.
  • Top X-lijsten.
  • Citaten.
  • Infographics.

Dit is een geweldige kans om een ​​bepaald onderwerp uit te diepen en erop te focussen. Op deze manier maak je stukjes content die voldoende van elkaar verschillen, maar toch putten uit deze hoofdvideo die je hebt gemaakt.

5. Blogposts omzetten naar e-mail

De belangrijkste punten van uw blogpost kunnen ook interessante e-mails worden. Afhankelijk van hoeveel informatie je in het bericht hebt gedeeld, ontvang je mogelijk twee of drie e-mails van het bericht. brieven. Een ander voorbeeld van dit artikel is hier zijn enkele e-mails. mailonderwerpen die kunnen voortkomen uit:

  • 1 e-mail mail – waarom u zou moeten beginnen met het wijzigen van uw inhoud.
  • 2 e-mails mail – Strategieën die u kunt gebruiken om inhoud te wijzigen.
  • 3 e-mails brief – vijf voorbeelden van het wijzigen van de inhoud.

Hoe maak je hergebruikte content aantrekkelijker?

Er zijn verschillende manieren om uw inhoud aantrekkelijker te maken, maar de belangrijkste vuistregel bij het overzetten van inhoud is dat u nooit zomaar mag kopiëren en plakken. Zorg ervoor dat alle nieuwe inhoud die u maakt, is geoptimaliseerd voor het platform waarop u deze gaat gebruiken. Sommige inhoudselementen zullen meer moeten worden aangepast dan andere; andere keren moet u misschien een klein beetje veranderen om het te laten werken! Het is 100% de moeite waard om de nodige wijzigingen aan te brengen – het zal u nog steeds veel tijd besparen, dat beloof ik.
Meer middelen:

  • Inhoud van lange vorm wijzigen in aanvullende inhoud
  • Contenttransformatie voor reismerken: de complete gids
  • Goed geoptimaliseerde inhoud van begin tot eind

Uitgelichte afbeelding: Ico Maker/Shutterstock.

Relevante berichten