B2B Paid Media Portfolio Diversificatie: wanneer heeft het zin?

De economische tegenwind van vandaag dwingt u om nieuwe advertentieplatforms te testen, glimmende nieuwe producten te ontdekken en uw oorspronkelijke B2B-marketingstrategie te herzien. Voor risicomijdende of conservatieve marketeers kan het intimiderend zijn om iets nieuws te proberen. Hier zijn enkele belangrijke overwegingen voordat u uw B2B-portfolio uitbreidt.

Beoordeel uw bereidheid tot verandering

B2B-marketeers zijn vaak conservatief bij het uitproberen van nieuwe marketingtactieken, en terecht. De overgrote meerderheid van advertentieplatforms is voor B2C- of DTC-initiatieven. Met zijn unieke doelgroep en complexe verkoopcycli vereist B2B-marketing echter andere strategieën en platforms die duidelijk zijn afgestemd op zijn behoeften. De meeste B2B-bedrijven geven ook meer uit aan traditionele marketing (tijdschriften, radio, tv en straatmeubilair) dan aan digitale reclame. Als je in een zeer traditionele, risicovolle business zit, zal het moeilijk zijn om een ​​bedrijf zover te krijgen dat ze “echte en beproefde” methodes negeren. Hier zijn twee vragen die u zich moet stellen om te beslissen of uw bedrijf moet nadenken over verandering en diversificatie:

  • Voldoet u momenteel aan onze zakelijke doelstellingen?
    • Als de huidige aanpak niet effectief bijdraagt ​​aan de gewenste resultaten, duidt dit op de noodzaak om marketingtactieken te veranderen en te diversifiëren.
  • Is uw verkoopteam tevreden met het werk van uw marketingteam?
    • Deze vraag duidt op een mismatch of hiaat tussen marketingactiviteiten en de verwachtingen of eisen van het verkoopteam. Deze discrepantie kan het genereren van kwaliteitsleads belemmeren en de algehele verkoopresultaten beïnvloeden.

De derde “vraag” die gesteld moet worden is de verklaring. Stel dat sales zegt: “We hebben meer leads nodig”, en de enige gespecificeerde actie is: “Laten we het budget verhogen en hetzelfde doen.” In dit geval moet het bedrijf de effectiviteit van de huidige strategieën evalueren en kansen voor diversificatie onderzoeken om de verkoopdoelstellingen beter te ondersteunen. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Begin altijd bij je publiek

Nadat ze de noodzaak van verandering hebben begrepen, moeten marketeers hun doelgroep analyseren. Dit omvat inzicht:

  • Waar ze zowel tijdens als buiten werktijd rondhangen.
  • Het type content dat hen aanspreekt.
  • Hun positie in het marketingkanaal.

Hoewel er tools en publicaties beschikbaar zijn om u te helpen begrijpen hoe specifieke gebruikers omgaan met internet, moet u er rekening mee houden dat niet iedereen toegang heeft tot zo’n schat aan bronnen. In dergelijke gevallen is het uploaden van een e-mail een gemakkelijke en kosteneffectieve manier om de aanwezigheid van uw doelgroep op platforms zoals Reddit of LinkedIn vast te stellen (u kunt dit tegenwoordig op alle grote platforms doen). mailinglijst naar advertentieplatforms. Hiermee kunt u matchpercentages vergelijken, wat de match aangeeft tussen uw ideale persoon en de gebruikers van die platforms. Een andere manier is om een ​​advertentieplaatsing (die gratis is) van het betreffende advertentieplatform op uw website te installeren en te wachten tot het publiek vol is. Door verkeer en betrokkenheid bij te houden, kunt u inzicht krijgen in de kwaliteit en relevantie van uw publiek. In gevallen waarin u veel verkeer van slechte kwaliteit op uw website opmerkt, kan het implementeren van twee verschillende triggers u helpen het totale aantal websitebezoekers en leadformulieren te meten. Door één trigger op uw hele site te plaatsen en een andere specifiek op uw bestemmingspagina’s, kunt u berekenen hoeveel ongewenste of niet-gekwalificeerde leads er van elk platform worden verwacht. Met behulp van deze methoden kunt u waardevolle informatie verkrijgen over de online aanwezigheid, betrokkenheid en potentiële leadkwaliteit van uw doelgroep, zelfs met beperkte middelen. Deze gegevens kunnen het besluitvormingsproces en directe marketinginspanningen naar de meest effectieve platforms en kanalen informeren.

Het maken van een passend test- en meetplan

Het opstellen van het juiste test- en meetplan voor B2B-marketing omvat een systematische aanpak om nauwkeurige metingen en bruikbare inzichten te garanderen. Definieer eerst duidelijke testdoelstellingen en specificeer de specifieke resultaten of inzichten waarnaar u op zoek bent. Dit kan zijn:

  • Verbetering van leadgeneratie.
  • Conversiepercentages optimaliseren.
  • Evalueren van de effectiviteit van een nieuw marketingkanaal.

Identificeer vervolgens de belangrijkste statistieken die aansluiten bij uw doelen (zoals klikfrequenties, conversieratio’s, kosten per lead of ROI) om testsucces te meten en bruikbare inzichten te bieden. Tijdens de implementatiefase is continu monitoren en meten noodzakelijk. Bewaak de testprestaties in realtime en verzamel relevante gegevens. Tests worden vaak stopgezet omdat ze mogelijk niet veel leads opleveren. Niet alle e-mails echter handelsplatformen zijn ontworpen om leads of verkopen te genereren. Als uw verworven klant gelijk heeft, maar niet klaar is om een ​​verkoop te doen, betekent dat niet dat ze gefaald hebben. Het betekent alleen dat u die gebruiker opnieuw moet aanspreken en hem naar de volgende stap in het B2B-koperstraject moet brengen.

Adopteer een cultuur van innovatie

Dit decennium zal cruciaal zijn voor B2B-marketeers, aangezien succes of falen afhangt van hun vermogen om zich aan te passen aan een snel veranderende omgeving. Velen zullen in staat zijn zichzelf uit te dagen en innovatie te omarmen, terwijl anderen kunnen wankelen, vooral als ze weerstand bieden aan deze veranderingen. Er worden aanzienlijke veranderingen verwacht, aangezien het mobiele B2B-verkeer naar verwachting het desktopverkeer zal overtreffen. Dit roept een belangrijke vraag op: zijn uw site en kanaal klaar om de toestroom van mobiel verkeer aan te kunnen? Privacyregels geven ook vorm aan het gebruik van klantgegevens. Het is essentieel om een ​​noodplan te hebben voor het geval u klantenlijsten buiten gebruik moet stellen om onverwachte wijzigingen in de naleving op te vangen. Een andere belangrijke overweging is of u een speciaal testbudget heeft dat los staat van uw reguliere marketingcampagnes. Gebruik je dit budget actief om te experimenteren met verschillende tactieken, of hergebruik je het voor dezelfde marketingmethode? Naarmate het landschap evolueert, moeten B2B-marketeers voorop blijven lopen. Aanpassing aan mobiele trends, aandacht voor privacykwesties en het omarmen van een cultuur van experimenteren en innovatie zijn sleutelfactoren voor succes in deze dynamische omgeving. Door deze uitdagingen proactief aan te pakken, kunnen marketeers helpen groeien en kansen benutten. “Diversificatie is een ingrediënt en in sommige gevallen een heel goed begin van waardecreatie”, zei Pearl Zhu ooit. De B2B-ruimte verandert sneller dan ooit en als we niet diversifiëren wanneer dat zinvol is, zullen we de concurrentie niet kunnen verslaan of onze doelen kunnen bereiken. De post B2B Paid Media Portfolio Diversificatie: wanneer heeft het zin? verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten