Microsoft introduceert inzichten in Universal Event Tracking-tags

Microsoft introduceert inzichten in Universal Event Tracking-tags post thumbnail image

Inzicht in hoe gebruikers omgaan met een website is essentieel voor elk bedrijf, vooral bij het evalueren van de effectiviteit van advertenties. Om adverteerders hierbij te helpen, heeft Microsoft nieuwe inzichten in Universal Event Tracking (UET)-tags geïntroduceerd om effectiever aan deze zakelijke vereisten te voldoen en meer websiteverkeer en conversies te genereren. Gepland voor permanente activering vanaf 3 juli, wordt deze functie automatisch ingeschakeld voor bestaande UET-tags. Met name bevat UET Insights verbeterde technieken voor gegevensverzameling om gebruikers waardevolle inzichten te bieden en de nauwkeurigheid van advertentietargeting te verbeteren.

Wat is de Microsoft UET-tag?

De Microsoft Advertising UET-tag volgt de activiteit van klanten op uw website nadat ze op uw advertentie hebben geklikt. Het voegt een enkele UET-tag toe aan uw website, waardoor Microsoft Advertising gerelateerde gegevens kan verzamelen. Met deze gegevensverzameling kunt u conversiedoelen bijhouden en specifieke remarketinglijsten maken om uw doelgroepen effectiever te targeten. Met UET kunt u verschillende conversiedoelen bijhouden, waaronder aankopen, aanmeldingen, downloads en meer. Conversiedoelen kunnen worden geconfigureerd op basis van de volgende criteria:

  • Het aantal bezoekers dat een specifieke pagina of sectie van uw website heeft bezocht.
  • Gevallen waarin bezoekers een bepaalde tijd op uw site hebben doorgebracht.
  • Gevallen waarin bezoekers meer dan een bepaald aantal pagina’s op uw site hebben bekeken.
  • Het aantal mensen dat op uw mobiele app heeft geklikt en deze heeft geïnstalleerd.

Daarnaast kunnen verschillende andere aangepaste doelen en evenementen worden ingesteld en gevolgd.

Wat de nieuwe UET-inzichten kunnen bieden

De nieuw geïntroduceerde inzichten omvatten een aantal verbeteringen die tot doel hebben beter te begrijpen hoe gebruikers omgaan met een website. UET Insights heeft een krachtig ingebouwd dashboard met websitegegevens dat het inzicht in gebruikersbetrokkenheid vereenvoudigt. Met deze functie kunnen bedrijven hun webpagina’s verfijnen en targeting optimaliseren voor betere conversies.
Microsoft introduceert inzichten in Universal Event Tracking-tagsMicrosoft-screenshot, 2023 Kunnen. Het dashboard toont belangrijke gegevens zoals:

  • Het totale aantal bezoeken aan de site en het aantal bezoeken aan elke pagina.
  • Uitsplitsing van sessies naar land van herkomst en apparaattype.
  • Gegevens over snel terugkerende klanten die slechts enkele seconden op uw site doorbrengen.
  • Informatie over hoe lang bezoekers op uw website blijven.

Deze inzichten omvatten aanvullende statistieken zoals paginalatentie, snelheid en laadtijd, interacties zoals klikken en scrollen, winkelwagenspecificaties, details over verlaten winkelwagentjes, browsergerelateerde signalen en JavaScript-browserfouten.

Hoe UET Insights adverteerders helpt

De voordelen van UET Insights moeten verder gaan dan een gedetailleerd inzicht in de prestaties van uw site. Ze moeten adverteerders helpen de effectiviteit van hun advertenties te vergroten door verbeterde targeting toe te passen, fraude op te sporen en verloren conversies te verminderen. Al deze factoren helpen om het gebruikersgedrag en de prestaties van de website beter te begrijpen, wat leidt tot effectievere advertentiestrategieën.

Wat adverteerders moeten weten

Er is geen codering vereist om UET Insights te activeren. Bestaande tags worden automatisch intern bijgewerkt en alle nieuwe tags die in de toekomst worden gemaakt, worden vooraf voorzien van UET Insights. Hier zijn enkele andere essentiële aspecten om op te letten:

  • UET-inzichten zijn ontworpen om de prestaties van uw site niet negatief te beïnvloeden.
  • De verzamelde gegevens worden vrijwel direct verwerkt en gepresenteerd op het UET-dashboard.
  • Er wordt geen datasteekproef toegepast, zodat de ontvangen informatie volledig en representatief is.
  • Adverteerders hebben volledige controle over UET Insights en kunnen ervoor kiezen om deze indien nodig uit te schakelen.

Voor een meer gedetailleerd begrip van deze functie wordt aanbevolen dat u de helppagina van Microsoft bekijkt. Als adverteerders UET Insights om welke reden dan ook willen uitschakelen, hebben ze verschillende opties. Tot 28 juni Adverteerders kunnen zich afmelden voor automatische verlenging door een opt-outformulier in te vullen. Ze moeten de specifieke UET-tag-ID’s opgeven die ze willen uitsluiten, of de manageraccount-ID als ze van plan zijn alle UET-tags die aan dat manageraccount zijn gekoppeld, te verwijderen. Mochten adverteerders ervoor kiezen om zich af te melden na het activeren van UET Insights, dan kunnen ze dit gemakkelijk doen via het UET-dashboard op het Microsoft Advertising-platform.

Uitgelichte afbeelding: sdx15/Shutterstock

Relevante berichten