Microsoft Ads zal beginnen met het verzamelen van meer sitegegevens met behulp van de Universal Event Tracking Tag om UET Insights aan te sturen, een nieuw dashboard voor adverteerders dat in juni wordt gelanceerd.
Dashboard. De gegevens zijn bijna in realtime beschikbaar en worden niet vastgelegd in een nieuw dashboard. Het zal de volgende indicatoren bevatten:
Aantal sessies.
Populaire pagina’s.
Apparaat defect.
Uitsplitsing per land.
Snel terug (het aantal sessies waarin een bezoeker naar een pagina ging en snel terugkeerde naar de vorige pagina gedurende de geselecteerde periode).
Gemiddelde actieve tijd.
Zo ziet het UET Insights-dashboard eruit:
Nieuwe datasignalen. Aanvullende prestatiesignalen van websites die door de UET-tag worden vastgelegd, zijn onder meer:
Pagina Latentie (snelheid en laadtijd).
Klik- en scrolinteracties.
Winkelwagen informatie.
Informatie over verlaten winkelwagen.
Browser signalen.
JavaScript-browserfouten.
Vanaf 29 juni Dit is de datum waarop Microsoft UET Insights automatisch inschakelt op alle bestaande UET-tags. UET Insights wordt standaard ingeschakeld op alle nieuw gemaakte tags.
Vrijwaring. Voordat u UET Insights inschakelt:
Tot 26 juni vul het opt-out formulier in om automatische verlenging uit te schakelen.
Na het inschakelen van UET Insights:
Eén tag uitschakelen: Ga naar Hulpmiddelen > UET-tag, selecteer je label. Plaats de muisaanwijzer op UET Insights en selecteer het potloodpictogram. Je krijgt een pop-up, Bewerk de inzichtinstelling. Zet de schakelaar uit.
Schakel meerdere tags uit: Ga naar de pagina Alle tags, selecteer alle gewenste tags en selecteer Zet inzichten uit.
Waarom kan het ons schelen? Microsoft zegt dat het doel is om adverteerders te helpen de betrokkenheid van gebruikers beter te begrijpen en de advertentietargeting te verbeteren. We hopen dat deze nieuwe gegevens adverteerders helpen hun ROI te verbeteren en meer verkeer en conversies te genereren.
Over UET-markeringen. in 2014 geïntroduceerd (toen Bing Ads), maakt de UET-tag voor de hele site het bijhouden van conversies, remarketing en geautomatiseerde biedstrategieën in Microsoft Ads mogelijk. De post Microsoft Ads lanceert UET Insights-dashboard met nieuwe verkeersgegevens verscheen eerst op Search Engine Land.
Google heeft stilletjes ingesloten podcasts uit de zoekresultaten verwijderd, wat betekent dat gebruikers niet langer rechtstreeks vanuit de SERP’s naar podcastafleveringen kunnen luisteren. De wijziging werd voor het eerst opgemerkt
Mensen werken met merken die ze kennen, leuk vinden en vertrouwen. Hoe groter de investering, hoe belangrijker deze factoren zijn. Het opbouwen van relaties en het winnen van vertrouwen is
Het digitale marketinglandschap verandert voortdurend en de uitdagingen waarmee marketeers in 2023 worden geconfronteerd, zullen complexer zijn dan ooit tevoren. Aangezien de wereldeconomie onvoorspelbaar blijft, moeten marketeers de uitdagingen begrijpen