Hoe u zich kunt concentreren op wat belangrijk is in SEO, aangezien AI snelle veranderingen versnelt

SEO is standaard een digitaal marketingkanaal voor de lange termijn, en dit kan het geduld van SEO-professionals en de belangrijkste belanghebbenden op de proef stellen. Er is vaak discipline en een hoog kennisniveau voor nodig om het succesvol te maken voor bedrijven en hun klanten. Ik kan het belang van geduldig, gedisciplineerd en gefocust zijn niet onderschatten. Met elke week nieuws over nieuwe manieren waarop zoekmachines AI-technologie integreren en hoe dit het zoeken zal veranderen, hebben SEO-professionals veel om over na te denken. We moeten erover nadenken en beginnen met het integreren van AI in onze SEO-strategieën en -processen! Maar totdat AI algoritmen en zoekresultaten volledig overneemt, moeten we ons ook concentreren op wat vandaag werkt – en dat is geen eenvoudige of eenvoudige lijst met dingen die we moeten doen. Het is nog steeds erg belangrijk om uw strategieën goed te krijgen, uw doelen op elkaar af te stemmen, uw doelgroepen en concurrenten te kennen en u te concentreren op de topprioriteiten die op dit moment het belangrijkst zijn in onze SEO-plannen. Of je je nu zorgen maakt om bij te blijven, hoe de toekomst van SEO eruit zou kunnen zien, of het nog steeds de moeite waard is om in te investeren, of je wilt gewoon een beetje perspectief op wat je nu moet doen, ik hoop dat dit artikel je wat geruststelt. . Op dit punt zal ik acht dingen uitpakken om op te focussen en prioriteiten te stellen terwijl we de AI-boom in evenwicht brengen met de huidige omgeving en realiteit.

1. Ken uw doelen en doelstellingen

SEO kan een grote verspilling van tijd en middelen zijn als u geen specifieke doelen heeft. Er zijn zoveel tactieken en dingen die je kunt “doen”, maar het kan allemaal voor niets zijn als je niet weet waarop je je richt en waarom je het doet. U kunt minder tijd besteden aan het handmatig doen van dingen en uw processen omzetten in kunstmatige intelligentie, maar als ze gebrekkig zijn of niet in overeenstemming zijn met de resultaten van uw doel, loopt u het risico dat u niet de gewenste resultaten behaalt. Of het nu gaat om een ​​reeks doelen met betrekking tot conversies, verkeer, vertoningen of een reeks doelen die zijn afgestemd op thought leadership en het klanttraject, u wilt doelen stellen zodat u ze op een georganiseerde manier kunt bereiken.

2. Zorg voor een gedefinieerd proces en standaard werkprocedures

Als je AI dieper integreert in je methodologie, introduceer je nu nieuwe technologieën en processen. Innovatie is geweldig en ik sta er 100% achter. Maar je kunt verdwalen in processen en praktijken als je geen vast proces hebt om mee te beginnen. Mijn team verbetert standaardprocessen en operationele procedures, niet alleen in hoe we SEO doen, maar in het hele bureau. We gebruiken hiervoor systemologie, maar er zijn veel verschillende manieren en benaderingen. Ongeacht hoeveel je aanpast en aanpast, als je meer dan één team hebt of in de toekomst wilt kunnen delegeren of delegeren, moet je dingen zoveel mogelijk documenteren en standaardiseren. Ook wil je weten wat werkt en wat niet.

3. Wees flexibel en omarm verandering

Als je al heel lang aan SEO doet, weet je dat verandering constant is. Van grote updates van algoritmen of rangschikkingsfactoren tot constante grote updates van machine learning die in het algoritme is ingebouwd, er zullen veranderingen plaatsvinden en u zult onvermijdelijk moeten draaien – zelfs als u stevig verankerd bent in waar u wilt zijn op de pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines . (SERV). Zelfs als je sceptisch bent of wilt afwachten hoe AI SERP’s echt zal beïnvloeden en SEO op langere termijn zal veranderen, moedig ik je aan om AI vandaag nog te gebruiken om je processen te automatiseren en je impact te vergroten. het vermogen om de efficiëntie te verhogen.

4. Profiteer van wat vandaag werkt

Nieuwe dingen uitproberen, processen aanpassen en daar kunstmatige intelligentie aan toevoegen kan allesbehalve zijn. Hoewel mijn punt hierboven een dergelijke verkenning aanmoedigt, moet u zich niet te veel concentreren op wat vandaag werkt en wat de huidige rankingfactoren zijn. Kies een menselijke benadering waarbij de gebruiker centraal staat wanneer u AI gebruikt om inhoud te genereren. Ja, u kunt meerdere AI-tools gebruiken om een ​​goede score te behalen, ongeacht of de inhoud door AI of door mensen is gemaakt. Maar zelfs als uw site scoort en het verkeer naar uw site conversies of iets anders is, resoneert u misschien niet met uw publiek. Concentreer u op uw gebruiker, zelfs als u AI gebruikt om u te onderscheiden van alle door AI gegenereerde inhoud of inhoud van lage kwaliteit (zelfs als deze door mensen is gegenereerd) in uw branche. Focus op solide technische, on-page en off-page rankingfactoren die momenteel gekoppeld zijn aan sterke SEO-strategieën en -tactieken.

5. Installeer vandaag met het oog op de toekomst

Spreek ik mezelf op dit moment tegen? Ik denk het niet. Terwijl jij je concentreert op wat vandaag werkt, gaan mijn boodschap en aanbevelingen over balans. Wanneer u uw huidige strategie implementeert, kunt u niet achterblijven. Ontdek hoe ChatGPT, Bard en andere aspecten van AI worden gebruikt door zoekmachines en worden geïntegreerd in zoekresultaten. Ontwikkel inzicht in hoe veranderingen in SERP-functies onze SEO-inspanningen zullen beïnvloeden. Wees klaar en bereid om je gaandeweg aan te passen en aan te passen. We zijn nu echt aan het balanceren; Wie zich niet aanpast, blijft achter. Degenen die vandaag worden afgeleid door het glimmende nieuwe object en stoppen met doen wat vandaag werkt, verliezen terrein en momentum.

6. Blijf actief en houd de vaart erin

Een constante sinds het begin van SEO is een langdurige en continue benadering ervan. Natuurlijk kunt u een fout vinden in uw optimalisatietactieken. Ja, u kunt stoppen met actief aan SEO te werken en geen onmiddellijke of drastische daling van het verkeer zien. Maar mijn aanbeveling is niet veranderd: je moet een plan hebben – een afgebouwde, continue optimalisatie – en op koers blijven. Zelfs als de SERP’s veranderen en de dingen die vandaag werken in SEO volgend jaar totaal anders zullen zijn, wil je doorgaan en niet ontspannen. Momentum is belangrijk in SEO-strategieën en om uw doelen te krijgen waar u ze wilt hebben. Niet alleen zoekmachines veranderen. Uw markt en concurrenten zijn extra variabelen waarmee u te kampen heeft.

7. Schrijf SEO niet lichtvaardig af

SEO is de afgelopen jaren in sommige opzichten moeilijker geworden. Aangezien de aanhoudende achteruitgang van onroerend goed bovenaan de organische resultaten blijft staan, zien we misschien hoge rankings maar minder verkeer. Als ik naar mijn historische Google Search Console-gegevens kijk, kan ik dit bevestigen. SEO kan pijn doen als u niet over de middelen beschikt – intern of extern, zacht of groot – en niet alleen mensen met SEO-titels om succes te zien. Inhoud is SEO-brandstof; Ontwikkelaars, UX- en IT-teams hebben allemaal een rol te spelen. Uw algehele marketingstrategie en ervoor zorgen dat dingen samenwerken via meerdere marketingkanalen kan inzicht geven en uw CSO verbeteren. Er zijn veel redenen waarom SEO niet werkt. Laat u niet misleiden en heb onrealistische verwachtingen. Schrijf het niet af zonder het uit te proberen. Drie maanden investeren is niet genoeg. Het kost tijd en extra middelen, maar als de berekening van de Return on Investment (ROI) werkt, is het de moeite waard om eraan vast te houden, zodat u zeker weet of het succesvol kan zijn voor uw merk of niet.

8. Integreer SEO met andere kanalen en inspanningen

Natuurlijk hebben SEO en betaald zoeken veel gemeen: ze zijn op zoek naar hetzelfde publiek en proberen verkeer naar SERP’s te leiden. Andere digitale en traditionele marketingkanalen, waaronder content, websites en customer journey-kaarten, kunnen inzichten bieden en werken “met” SEO, niet geïsoleerd. Scheid SEO niet van uw algehele marketingplan en -strategie. Het kan erg handig zijn als het is aangesloten op het netwerk. En wanneer u met nieuwe technologie werkt, kan dit een proeftuin zijn voor gebieden waar voorheen tijdrovende en inefficiënte processen verbeterd kunnen worden.

Conclusie

Ik ben enthousiast over hoe technologie SEO zal verbeteren. Mijn team is volop aan het testen en gebruikt AI al voor interne processen en content output. Dat zullen we blijven doen. We optimaliseren echter nog steeds dagelijks de websites van onze klanten en implementeren strategieën die vandaag werken om onze doelen te bereiken. De sleutel tot elke grote SEO-verandering is altijd geweest om het hier en nu in balans te brengen met de toekomst. Dit is misschien wel een van de grootste golven van afleiding en ontwrichting die we hebben gezien, maar de behoefte aan evenwicht blijft bestaan ​​- en is misschien wel belangrijker dan ooit, aangezien we technologie en kunstmatige intelligentie snel ontwikkelen.

Meer middelen:

  • AI SEO: kunt u sneller en slimmer werken?
  • 7 manieren om AI-schrijftools te gebruiken om inhoudsideeën te genereren
  • Kan AI SEO doen? Experimenteer met OpenAI GPT-3

Uitgelichte afbeelding: Treecha/Shutterstock

Relevante berichten