Hoe u B2B-contentmarketing op de juiste manier uitvoert (5 voorbeelden)

Hoe u B2B-contentmarketing op de juiste manier uitvoert (5 voorbeelden) post thumbnail image
Het is al meer dan twee decennia in de jaren 2000, maar slechte B2B-contentmarketing bestaat nog steeds. Digitale contentmarketing bestaat al minstens 10 jaar, maar sommige bedrijven maken nog steeds basisfouten die hun potentieel voor resultaten saboteren. Dat is jammer, want de meeste contentmarketeers (71%) zullen je vertellen dat content net is geworden meer belangrijk in de tijd. Het belang van B2B-contentmarketing De meeste kopers negeren gemakkelijk advertenties en zoeken actief naar inhoud om een ​​aankoopbeslissing te helpen nemen (70% van de kopers leest minstens 3-5 stukjes inhoud voordat ze met een verkoper praten). Bedrijven die aan B2B-contentmarketing doen, hebben zelfs een enorm concurrentievoordeel. Dus hoe ziet de juiste manier eruit? Laten we beide kanten van de medaille bekijken om te zien hoe contentmarketing op de juiste manier kan worden uitgevoerd.

Ten eerste: de verkeerde manier om aan B2B-contentmarketing te doen

De enige manier om de juiste manier van contentmarketing te leren, is door het te begrijpen fout manier, eerst. Hier zijn zes grote nee’s.

1. Geen contentmarketingstrategie creëren

Dit is de grootste zonde in contentmarketing. Als u geen strategie heeft, kunt u geen consistente resultaten verwachten. (Een inhoudsstrategie is een plan voor hoe u inhoud gaat creëren, publiceren, distribueren en promoten om uw merk te laten groeien.) Zeker, een van uw foto’s kan succesvol zijn. Misschien creëer je een blogpost die aandacht krijgt. Misschien neemt uw websiteverkeer een week lang toe. Misschien verdien je wat leads. Maar het zal vooral van geluk afhangen. En het zal niet lang duren omdat je geen plan hebt om de kwaliteit, frequentie, look/feel en impact van je content consistent te houden. Je hebt meer dan geluk nodig als je verwacht dat contentmarketing je bedrijf in de loop van de tijd zal laten groeien. Je hebt een actieplan nodig. U moet inhoud creëren waar u zich dat voorstelt en voldoet aan de behoeften van uw gebruikers. Om op de lange termijn effectief te zijn, contentmarketing kan niet reactief of ad hoc zijn. In plaats daarvan moet het proactief en strategisch zijn. Als contentmarketing de tool is, is contentstrategie de motor. Zonder dit kun je niet racen naar resultaten.

2. Negeer je doelgroep en klanten

Veel bedrijven beginnen met contentmarketing door eerst aan zichzelf te denken. Wat zouden ze kunnen delen? Ze bedenken onderwerpen op basis van wat ze belangrijk vinden en wat ze weten. Een grote fout. Wat ze niet begrijpen: uw inhoud mag nooit inkomend zijn. Het maakt niet uit wat je wilt of het merk. Een belangrijke stap is naar buiten draaien. Wat wil het publiek? Wat vinden ze belangrijk? Hoe verhoudt dat zich tot wat u verkoopt? Als u de antwoorden op deze vragen niet weet, is dat een enorm probleem dat u alleen kunt oplossen door publieksonderzoek te doen, vooral door rechtstreeks met uw potentiële klanten te praten. Helaas maken de meeste bedrijven de fout om niet met hun klanten te praten: "We praten niet met onze klanten als we onderzoek doen" Je hebt totaal andere zorgen en behoeften dan het publiek. Je kunt niet verwachten dat je hun standpunt begrijpt. Dit is speculatie. Kort gezegd: vertrouw niet op uw aannames over uw publiek. Raad niet wat voor hen belangrijk is. En maak niet de fout om inhoud te maken door alleen te schrijven over wat belangrijk voor je is.

3. Verkopen voordat je helpt

Stel je dit scenario voor: je hebt een vraag die alleen Google kan beantwoorden. U raadpleegt een zoekmachine. Het topresultaat ziet er veelbelovend uit omdat het mogelijk de exacte informatie bevat die u nodig heeft. U zult klikken. Je kunt niet verder lezen dan de kop omdat het scherm meteen wordt opgeslokt door een pop-up die je vraagt ​​om je te abonneren. “Maar ik heb nog niet eens iets gelezen!” denk je bij jezelf. U klikt op de pop-up en begint te scrollen, maar er is een banneradvertentie onder de eerste alinea en in het volgende gedeelte begint het bedrijf over zichzelf en zijn diensten te praten. Waar is de informatie die u is beloofd? Oké, denk je. U klikt op “X”. Dit is een geweldig voorbeeld van verkoop- en helpcontent – een grote nee-nee. Onthoud dat lezers niet naar uw inhoud komen om een ​​verkooppraatje te lezen. Ze zijn op zoek naar informatie: antwoorden, tips, feiten, hulp, data. Ze geven wat ze nodig hebben, is een van de belangrijkste manieren om vertrouwen bij ze op te bouwen, wat zal leiden tot meer beloningen als je het blijft doen. Contentmarketing gaat nooit over verkoop. Het gaat over met de hulp van bovenal.

4. Maak geen reclame voor uw inhoud

Als je een blog post en het niet promoot, bestaat het dan echt? Nee. Omdat die blog geen nul verkeer krijgt als niemand ervan weet. En genoegen nemen met nul verkeer is waardeloos. U heeft mensen nodig die uw inhoud lezen om enig voordeel van contentmarketing te zien. En je hebt een veel grotere kans dat dat gebeurt als je het promoot. Het hoeft niet chique te zijn. Plaats het op sociale media. Stuur e-mail e-mail naar uw abonnees. Plaats nooit iets alleen maar om het op uw site te laten etteren. Zorg ervoor dat mensen weten dat het er is, zodat ze het kunnen lezen, gebruiken, ervan houden en daardoor uiteindelijk dichter bij uw merk komen. Je kunt geen contentmarketing doen zonder SEO. En je kunt geen SEO doen zonder contentmarketing. Ze werken symbiotisch samen in een mooie balans. Het betekent ook dat het proberen om het een zonder het ander te doen gedoemd is te mislukken. Laten we het zo zeggen:
  • Goede content is nuttig, lost problemen op en bouwt vertrouwen op bij uw klanten.
  • Goede SEO zorgt ervoor dat mensen die op uw zoekwoorden zoeken, uw inhoud op zoekmachines kunnen vinden.
  • Het volgen van SEO-regels verbetert ook de kwaliteit van uw inhoud en de gebruikerservaring op uw website.
Als je aan B2B contentmarketing gaat doen, ga dan niet de deur uit zonder SEO en goed geoptimaliseerde content.

6. Verwacht onmiddellijke resultaten

Een van de grootste fouten die je met B2B-contentmarketing kunt maken, is te vroeg opgeven. Gemiddeld kan het zes maanden tot een jaar duren voordat je resultaat ziet. Deze periode is afhankelijk van de grootte, doelstellingen en strategie van uw bedrijf. Maar in alle gevallen werkt contentmarketing niet van de ene dag op de andere. Het is de langzame verbranding van succes. Maar zodra u resultaten begint te zien, zouden ze na verloop van tijd sterker moeten worden. Dat komt omdat de geweldige inhoud die u een week geleden, een maand geleden en een jaar geleden heeft gepubliceerd, lang na de oorspronkelijke publicatiedatum verkeer en leads zal blijven genereren. Zolang u strategisch bent, is uw B2B-contentmarketing duurzaam. Maar je moet geduld hebben en wachten tot die ROI (return on investment) zichtbaar wordt. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

De juiste weg naar B2B-contentmarketing: 5 voorbeelden

Goed uitgevoerde B2B-contentmarketing ziet eruit als deze vijf voorbeelden. Bestudeer deze merken en hun inhoud om het licht te zien.

De mensen geven wat ze willen: grammatica

Grammatica Grammaticaal kent zijn publiek en maakt blogonderwerpen die passen bij de vragen die ze aan Google stellen. Het betekent dat het merk er is Nee maak berichten zoals “beste bewerkingssoftware voor uw bedrijf” of “waarom u bewerkingssoftware nodig heeft”. Deze blog over hoe je samen kunt schrijven spreekt bijvoorbeeld professionals en studenten aan, de doelgroep van Grammarly. Dit is een onderwerp waar ze echt mee worstelen, vooral in onze wereld van werken op afstand en schaalbare vergaderingen. Grammatica maakt ook inhoud om veelgestelde grammaticale vragen te beantwoorden waarnaar mensen zoeken, zoals “wanneer meer gebruiken dan” of “wanneer wat gebruiken vs.” Grammatica richt zich extern op wat uw doelgroep nodig heeft en verlangt van uw inhoud.

Consistentie is belangrijk: Orbit Media

baan media Een regelmatige stroom van inhoud naar uw blog is belangrijk voor consistentie, maar het is ook belangrijk om oude inhoud bij te werken om deze actueel en relevant te houden. Dat doet Orbit Media goed in hun blogenquête, die ze elk jaar updaten met nieuwe data en inzichten. Merk op dat dit ook een volledige update is. Sinds 2014 elk jaar stuurden ze de enquête door, verzamelden en verzamelden ze de antwoorden en analyseerden ze voor inzichten. Overschrijft vervolgens het record en werkt het schema bij. Nu is het consequent.

Overwinning in optimalisatie: Zapier

Zapier Voor een handige combinatie van content en SEO, kijk eens bij Zapier. Zapier maakt automatiseringssoftware, maar ze scoren op termen als “top-to-do-lijsten” en “AI-beeldgenerator”. Hoe? Waarom? Zapier integreert met dergelijke apps. Zo genereren ze relevante content op basis van ogenschijnlijk willekeurige zoekwoorden. Maar het komt erop neer dat het werkt: het bedrijf scoort hoog voor deze zoekwoorden en trekt maandelijks bijna 1 miljoen bezoekers. verkeer, zoals deze casus laat zien.

Hulp bij voorverkoop: LendingClub.

LendingClub biedt klanten persoonlijke en zakelijke leningen, bank- en investeringsdiensten. Hun bloginhoud is een goed voorbeeld van hoe ze kunnen helpen en verkopen. Onderwijs wordt benadrukt, en wanneer diensten worden genoemd, is dat discreet en relevant voor het betreffende onderwerp. Uitleenclub.

B2B contentmarketinggigant: HubSpot.

HubSpot is om vele redenen een gigant in zijn branche, maar de belangrijkste is contentmarketing. Met een enorme, robuuste, consistente blog die gerichte inhoud van hoge kwaliteit produceert, evenals een strategie die abonnees aantrekt en ‘inhoudsupdates’ aanmoedigt, is het geen wonder dat het merk elk jaar meer dan zes miljoen mensen naar zijn site trekt. (Dit Sumo-rapport laat zien hoe verbazingwekkend het succes van HubSpot is.) HubSpot.

Het is tijd om B2B-contentmarketing op orde te krijgen

Als u de resultaten wilt zien die de beste B2B-merken behalen met contentmarketing, weet dan dat dit niet buiten bereik is. Wat moet je het meest doen? Doe een toezegging. Contentmarketing heeft het hoogste niveau van toewijding aan het werk. U moet toegewijd zijn aan de strategie, toegewijd zijn aan het publiek, toegewijd zijn aan kwaliteit en geduldig zijn met de ROI. Maar de inzet is het waard, want contentmarketing is winstgevend, betaalbaar, duurzaam en wat klanten van merken willen zien. Je moet het gewoon goed doen. De post How to Do B2B Content Marketing Right (met 5 voorbeelden) verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten