Hoe krijg je een vastgoedadvies en krijg je betaald wat je waard bent

Als u als SEO-consultant per uur of per project wordt betaald, wordt uw verdienpotentieel altijd beperkt door het aantal uren dat u werkt. En als je stopt met werken, stopt het geld met stromen. Ook als het je lukt om efficiënter te werken of je tarieven te verhogen, zal er altijd een maximum aan je inkomen zijn. Hoe kom je over die grens? Roland Fraiser stelt voor dat u beloond gaat worden voor de waarde die u uw klanten biedt om deze beperking te overwinnen en meer inkomsten te genereren. “Laat je genialiteit niet het pensioen van iemand anders zijn.” – Roland Fraiser In een recente aflevering van de SEJ Show hadden we het voorrecht om Roland te hosten, een bekroonde podcast-host, adviseur aan Stanford University, en zes van de snelst groeiende Inc. bedrijfs manager. Roland deelde enkele interessante inzichten in alternatieve betalingsmodellen en hoe consultants en bureaus kunnen beginnen met de overgang naar het genereren van activa en inkomsten.

Waarom vastgoedadvies een slimme manier is om betaald te worden

Roland benadrukte hoe belangrijk het is om niet alleen te vertrouwen op traditionele compensatiemodellen zoals vaste vergoedingen, uurbetalingen of inkomstendeling. Deze modellen zijn niet duurzaam in termen van levenskwaliteit, aangezien inkomen constant werk vereist. In plaats daarvan stelt Roland voor dat consultants en bureaus de “dollar-uur”-val vermijden en manieren vinden om hun inspanningen en de waarde die ze leveren om te zetten in eigen vermogen. Het concept is om uw kennis, vaardigheden en connecties te benutten om te onderhandelen over een vergoeding die uw langetermijnbijdragen en groei in bedrijfswaarde weerspiegelt. Als uw bijdragen het bedrijf ten goede blijven komen, verdient u het om beloond te worden met een deel van de winst of het eigen vermogen.

Hoe u advies kunt vinden over vastgoedopties

Uitbetaald krijgen in aandelen kost wat moeite. Onderhandelen over deze betalingsmodellen kost tijd en als u niet oppast, ontvangt u mogelijk niet onmiddellijk inkomen. Roland leerde deze les uit de eerste hand: “Toen ik lang geleden in dit bedrijf begon, maakte ik een paar fouten en eindigde ik met aandelen in twintig bedrijven, maar geen geld. Meestal maakten bedrijven geen winst of investeerden ze het opnieuw in groei, waardoor er weinig overbleef om te verdelen… Dus ik deed veel werk zonder inkomen. Het leerde me hoe ik inkomen en vermogen moest hebben. Om deze valkuil te vermijden, raadt Roland de volgende stappen aan:

  1. Focus op bedrijven met cashflow en winstgevendheid, niet op nieuwe bedrijven.
  2. Identificeer gebieden waar u een aanzienlijke impact kunt hebben en waarde kunt toevoegen aan het bedrijf.
  3. Kwantificeer de waarde die u kunt leveren, zoals kostenbesparingen of het genereren van inkomsten.
  4. Bereken het percentage van de waarde dat u kunt bijdragen aan de totale waarde van het bedrijf.
  5. Benader de ondernemer met een duidelijk voorstel dat de blijvende waarde benadrukt die u kunt bieden.
  6. Onderhandel zo nodig over voorwaarden op basis van factoren zoals beloning op basis van mijlpalen of KPI’s.
  7. Presenteer uw bijdrage als een doorlopende investering die de totale waarde van het bedrijf verhoogt.
  8. Stel een specifieke waardering vast en onderhandel over voorwaarden die uw toegevoegde waarde weerspiegelen.

Een van de beste tips van Roland is om een ​​open lijn te houden met de klant en ervoor te zorgen dat je je beloften nakomt om vertrouwen in de relatie op te bouwen.

Maak je klaar voor een vastgoedadvies

In tegenstelling tot uur- of projectgebaseerde inkomstenmodellen, vereisen equity-betalingsmodellen ontwikkeling, inclusief branding, strategische positionering en het aantonen van de waarde van end-to-end dienstverlening.

1. Overgang van SEO naar groeistrateeg

Om je niet te beperken tot een specifieke rol of expertise, is het essentieel om een ​​duidelijk merk te creëren en de gewenste functie te definiëren. U hoeft niet alleen een SEO-specialist te worden. Probeer in plaats daarvan gezien te worden als een strategische partner die een breder scala aan expertise en meer waarde en kansen biedt.

2. Creëer strategische allianties

Kom in contact met professionals die aanvullende diensten aanbieden om uw waardevoorstel te verbeteren. Door samen te werken met experts op verschillende gebieden, kunt u een holistische benadering van probleemoplossing hanteren en een breder scala aan vaardigheden demonstreren aan potentiële klanten of werkgevers.

3. Creëer een unieke merkidentiteit

Gedurende de hele aflevering benadrukte Roland het belang van branding bij het vormgeven van de perceptie van een potentiële klant. Hij zegt dat het van cruciaal belang is om een ​​differentiator te definiëren die uw verschillende expertisegebieden verenigt. Kies een specifieke focus of specialisatie binnen een bredere groeiomgeving, zoals AI voor het genereren van vraag. Met deze niche-optie kunt u opvallen in een drukke markt door uzelf te presenteren als een probleemoplosser met unieke inzichten en perspectieven die uitzonderlijke waarde toevoegen aan de tafel.

4. Inhoudsstrategie voor merkextensies

Na het creëren van een gerichte merkidentiteit kunnen consultants hun contentstrategie geleidelijk uitbreiden om bredere onderwerpen van hun expertise op te nemen. Roland Fraiser, bijvoorbeeld, ging van erkend worden als een ‘acquisitieman’ naar het verkennen van gerelateerde gebieden zoals exits en fondsenwerving. Deze stapsgewijze ontwikkeling toont de voortdurende groei en het vermogen om zich aan te passen aan met behoud van de oorspronkelijke merkpositionering.

4. Communiceer uw waarde en doelen

Vastgoedadvies hangt af van uw vermogen om uw waarde en langetermijndoelen aan uw klanten te communiceren. Deel vanaf het begin uw intentie om uitzonderlijke resultaten te behalen en duurzame partnerschappen op te bouwen. En aarzel niet om uw wens om aandelen in het bedrijf te kopen kenbaar te maken. Roland zegt dat het vier dingen doet:

  1. De klant begrijpt dat het hebben van jou als partner een kans is.
  2. Klanten laten zien dat ze in je geloven.
  3. Laat zien dat de klant bereid is in zichzelf te investeren.
  4. De klant begrijpt uw ​​doelen.

Het toont ook uw langetermijnengagement aan, zet de waarde die u biedt in hun gedachten en kan de basis vormen van een sterke langetermijnrelatie.

Conclusie

Voor de juiste SEO, marketeer of bureau kunnen alternatieve beloningsmodellen zoals equity of gedeeltelijke c-suite posities een ideale manier zijn om je carrière (en inkomen) naar een hoger niveau te tillen. Op zoek naar meer tips en inzichten van Roland om aan de slag te gaan met vastgoedadvies? Bekijk zeker aflevering 308 van SEJ.

Relevante berichten