Met beperkte budgetten maar druk om groei te stimuleren, hebben leiders op het gebied van marketing en marketingactiviteiten de ROI van Martech-oplossingen nauwlettend in de gaten gehouden. Wij willen weten wat uw conclusies zijn. Heb je een bestaande stack geconsolideerd? Heb je gegokt op veelbelovende nieuwe tools? Misschien uw technische aandelen verkleinen?
Behoefte voor betere eigenschappen. in 2022 uit het onderzoek bleek dat de oplossingen werden gewijzigd voor betere functies, met name:
- Betere integraties / open API.
- Verbeterde gegevensmogelijkheden.
- Mogelijkheid om ROI te meten.
- Betere klantervaring.
Alles in de aanbieding was hoger dan de prijs. Wat is er eventueel veranderd? We staan op een heel andere plek dan een jaar geleden. De wereld is heropend voor zaken. Veel mensen zijn teruggekeerd naar de werkvloer. Bijna alles, van winkelen tot rondhangen met vrienden, gebeurde digitaal. Dit betekent niet dat we onze veelzijdige digitale omgeving hebben verlaten. We ontdekten dat veel virtuele ervaringen goed werkten. De digitale transformatie is echter wat vertraagd (na de waanzinnige versnelling van 2020), wat waarschijnlijk heeft geleid tot het inkrimpen van veel marketingtechnologiebedrijven die mogelijk te snel zijn gegroeid.
Temperatuurmeting. Temidden van economische onzekerheid zijn we van mening dat we nog steeds hunkeren naar innovatie, door technologie verbeterde efficiëntie en betere datagestuurde besluitvorming. Marketeers aarzelen immers bijna om generatieve AI te omarmen. Maar we hebben gegevens nodig om te zien of ons vermoeden juist is. Neem dus ongeveer drie minuten de tijd om onze veranderingsenquête in te vullen en ons te laten weten hoe uw Martech-wereld eruitziet. in 2023 March Tech Replacement Study is hier. Het bericht Haalt u het meeste uit uw Martech Stack? Uitvoeren in 2023 change studie die als eerste verscheen op Search Engine Land.