Google Search Generative Experience integreert zoek- en winkeladvertenties

Google Search Generative Experience integreert zoek- en winkeladvertenties post thumbnail image
Google Ads heeft zich bij het gesprek aangesloten, het Google Search Generative Experience (SGE)-gesprek dus. Voortbouwend op de AI-verbeteringen aangekondigd op Google I/O eerder deze maand, gaf Google adverteerders vandaag een iets meer gedetailleerde kijk op de advertentieplannen van SGE op Google Marketing Live: Google experimenteert met het direct integreren van zoek- en winkeladvertenties met AI-snapshots en chat modus. Er zal ook worden geëxperimenteerd met nieuwere native formaten die generatieve AI gebruiken om advertenties te maken die zijn afgestemd op het gebruikerstraject. Hoe ziet het eruit. Slechts twee weken geleden zagen we bij Google I/O, in een ander kleurrijk gedeelte dat duidelijk was gemarkeerd als ‘Gesponsord’, advertentiesets die de ervaring van SGE overtroffen. De nieuwe advertenties hebben de Remimo-identificatie vetgedrukt, maar worden gecombineerd met de resultaten van het chatgesprek. Bijvoorbeeld (bedek je ogen SEO), Google toont een gesponsorde vermelding als het beste resultaat voor een chatvraag [hiking backpack for kids]: Google heeft nog geen SGE-advertentiestatistieken (zoals CTR) bekendgemaakt, aangezien het nog een experiment is. In dit vroege stadium is er ook geen manier om u aan of af te melden voor advertenties die op SGE worden weergegeven. Waarom kan het ons schelen? De verhuizing zal adverteerders waarschijnlijk blij maken, maar ook degenen die op zoek zijn naar meer organisch verkeer bedroeven. De implementatie bij Google I/O leek een beetje onsamenhangend en de advertentieresultaten waren hoger en verre van gemoedelijk. Toch beginnen we een groter beeld te zien dan alleen wat SGE zal zijn en hoe Google er geld mee kan verdienen door advertenties aan het gesprek zelf toe te voegen. Het bericht Google Search Generative Experience integreert zoeken, Shopping-advertenties verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten

ProRankTracker, de toonaangevende SEO-ranking-tracker, voegt een krachtige nieuwe SERP-controletool toe: Insta-Check via @sejournal, @ProRanktrackerProRankTracker, de toonaangevende SEO-ranking-tracker, voegt een krachtige nieuwe SERP-controletool toe: Insta-Check via @sejournal, @ProRanktracker

Wilt u uw concurrenten overtreffen in de belangrijkste SERP’s? Benieuwd welke zoektermen uw concurrenten domineren en hoe? Misschien gebruikt u ProRankTracker al, maar wilt u uw SERP-onderzoeksmogelijkheden uitbreiden zonder uw