Google Product Studio brengt AI-gegenereerde afbeeldingen naar adverteerders

Google Product Studio brengt AI-gegenereerde afbeeldingen naar adverteerders post thumbnail image
Marketeers hebben binnenkort een nieuwe tool in hun advertentietoolbar: Google Product Studio. Met behulp van generatieve AI helpt Product Studio verkopers unieke productafbeeldingen te maken. Dit is wat vandaag werd aangekondigd tijdens Google Marketing Live. Met deze tool kunnen adverteerders vertrouwen op door Google gegenereerde kunstmatige intelligentie om hun creativiteit op verschillende nieuwe manieren te verbeteren: Aangepaste productscènes. Met deze feature kan het product zonder achtergrond geladen worden en doet de AI de rest. Met een paar aanwijzingen kunnen achtergronden aan het product worden toegevoegd om het meer in het oog te laten springen. In een voorbeeld gebruikte een huidverzorgingsbedrijf Product Studio om door AI gegenereerde perziken met tropische planten op de achtergrond toe te voegen aan een eenvoudige productfoto.

Het wordt later dit jaar gelanceerd in de VS.
Achtergrond verwijderen. Een productstudio kan het ook omdraaien en veranderen. Als je een achtergrond hebt waarvan je denkt dat die te veel afleidt, kan de genererende AI de inhoud uit de Product Studio verwijderen zonder ooit Google te verlaten. Verhoogde resolutie. Als uw middelen niet pixelgewijs zijn, kan Product Studio u ook helpen. Met behulp van generatieve AI-modellen kunnen marketeers schonere en duidelijkere illustraties maken van afbeeldingen met een lagere resolutie. Door AI gegenereerde afbeeldingen hebben geen aparte tag of watermerk om aan te geven dat ze zijn gemanipuleerd, maar Google zegt dat de gegevens in de metadata van de afbeelding zullen staan. Waarom we erom geven: Advertentiemateriaal is een enorm pijnpunt voor veel MKB-bedrijven, en volgens Google zorgen productaanbiedingen met meer dan één afbeelding voor meer vertoningen (+76%) en klikken (+32%). Ervan uitgaande dat de technologie werkt zoals getoond in de demo’s, kunnen adverteerders creatiever zijn dan ooit tevoren en experimenteren. Alleen al aangepaste productscènes zouden een reden moeten zijn om enthousiast te zijn, omdat ze echte productfoto’s combineren met bijna onbeperkte mogelijkheden. Dit zou een enorme winst moeten zijn in termen van zowel tijd als volume voor adverteerders die graag experimenteren met creativiteit. Het bericht Google Product Studio brengt AI-gegenereerde afbeeldingen naar adverteerders verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten