Google PMax voegt generatieve AI toe om tekstitems en afbeeldingen te maken

Google PMax voegt generatieve AI toe om tekstitems en afbeeldingen te maken post thumbnail image
Het meest geautomatiseerde type Google Ads-campagne wordt nog verder geautomatiseerd. Generatieve AI realiseert Performance Max (PMax)-campagnes in de vorm van zowel tekstmiddelen als het genereren van AI-afbeeldingen. De nieuwe tools zullen de installatie eenvoudiger maken dan het vorige proces.
  • Volgens Google krijgen adverteerders die PMax gebruiken gemiddeld 18% meer conversies voor “vergelijkbare” kosten per actie.
Hoe het werkt Adverteerders kunnen hun website invoeren in Google AI en een paar vragen beantwoorden. Google AI zal dan beginnen met “leren over uw merk”. Voorbeeld videovragen:
  • Waar gaan mensen naartoe nadat ze op uw advertentie hebben geklikt?
  • Welke producten of diensten promoot je?
  • Wat maakt uw producten of diensten uniek?
  • Wat is jouw merkpersoonlijkheid?
PMax-campagnes worden vervolgens gevuld met items, inclusief tekst en andere items. Generatieve AI-videocreatie komt naar Google Ads. Met deze implementatie stellen Google AI PMax-campagnes adverteerders in staat afbeeldingen te genereren door campagnes rechtstreeks in de webinterface op te zetten. Nadat u op de knop Afbeeldingen genereren hebt geklikt, ziet u verschillende afbeeldingen die zijn gegenereerd op basis van de informatie die u hebt verstrekt. U kunt meer ideeën genereren met aanvullende beschrijvingen. De demo bevatte de eerste reeks foto’s voor een kattenvoerbedrijf, met vrolijke, luie en nieuwsgierige katten. De secundaire prompt bevatte daarentegen afbeeldingen met “ingrediënten voor huisdiervoer zoals vis, kip, rauw vlees en groenten in een stijlvol spel in flatpanelstijl in studioverlichting”: Er zal voor gebruikers geen gemakkelijke manier zijn om echte afbeeldingen te onderscheiden van door AI gegenereerde afbeeldingen. Als een gebruiker echter slim genoeg is om de metadata te controleren, kan hij zien welke afbeeldingen met behulp van de technologie zijn gemaakt, aldus Google. Nieuwe doelen voor PMax. Andere toevoegingen aan Campagnes voor maximale prestaties zijn onder meer verbeteringen aan het doel nieuwe klanten te werven en het doel voor hernieuwde betrokkenheid voor campagnes voor maximale prestaties. Verbeteringen voor het werven van nieuwe klanten bevinden zich in de bètafase en zijn gericht op nieuwe klanten buiten de lijsten van de eerste partij. Met de updates kunnen adverteerders optimaliseren voor nieuwe klanten die naar verwachting zullen worden afgeleverd hoge levensduur. Targeting op hernieuwde betrokkenheid komt later dit jaar in bèta beschikbaar om adverteerders te helpen in contact te komen met hun meest waardevolle bestaande klanten en de retentie te vergroten. Waarom kan het ons schelen? Campagnes met topprestaties kunnen ontmoedigend zijn om op te zetten met alle inhoud en afbeeldingen die u nodig heeft. Hulp en zelfs nieuwe advertenties kunnen krijgen, is een geweldige functie die adverteerders zeker tijd en geld zal besparen. Het creëren van generatieve AI-activa direct op het platform voelt vloeiend, eenvoudig en (vooral) aanpasbaar aan. Adverteerders zouden ook blij moeten zijn met elke nieuwe targeting in Performance Max, omdat ze kunnen helpen het apparaat in een bepaalde richting te “sturen” in plaats van de automatische piloot te gebruiken. Dit hadden we verwacht. Vorige maand berichtten we voor het eerst over deze nieuwe generatieve AI-functie die binnenkort beschikbaar komt in Google Ads. Het bericht Google PMax voegt generatieve AI toe om tekstmiddelen te maken, afbeeldingen verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten