Google Ads gaat AI-aangedreven items maken die gericht zijn op zoekopdrachten

Google Ads gaat AI-aangedreven items maken die gericht zijn op zoekopdrachten post thumbnail image

Google AI kan nu automatisch gegenereerde activa (ACA’s) ophalen op basis van de context van de zoekopdracht zelf. Google heeft vandaag deze nieuwe functie aangekondigd in het ACA-programma, Google Marketing Live. Tot voor kort was Google Ads in staat bestemmingspagina’s te scannen met behulp van AI en machine learning om automatisch items te creëren uit verschillende relevante bronnen op basis van verwachte prestaties en relevantie. Maar deze toevoeging aan generatieve AI biedt adverteerders een nieuwe wending.

Waarom kan het ons schelen? De toevoeging van generatieve AI aan de ACA zou een zegen moeten zijn voor adverteerders. Het gebruik van andere advertenties en bestemmingspagina’s om zoekopdrachten beter af te stemmen, zou uw advertenties dynamischer en effectiever moeten maken als u ermee instemt de controle over te geven aan Google AI.

Maar pas op. Hoewel deze technologie de relevantie van uw advertentie aanzienlijk kan verbeteren, is het misschien niet de beste voor sterk gereguleerde sectoren of merken met strikte nalevingsnormen. Door de volledige controle over AI op te geven, bepaalt Google wat er in uw advertenties wordt weergegeven. Advertenties worden gereguleerd door de FTC en u kunt niet garanderen dat uw advertentie op de ACA zal verschijnen.

Wat is anders? In het verleden gebruikte Google “gepaste bronnen” om ACA te voeden voordat ze aan de veiling meededen. Google AI verwerkt nu de context van de zoekopdracht om zoekadvertenties af te stemmen op de intentie van de gebruiker. Google liet bijvoorbeeld een zoekopdracht zien [skin care for dry sensitive skin]. De AI van Google kan de inhoud van de bestemmingspagina en bestaande advertenties gebruiken om een ​​gerichte kop te maken met de titel ‘Sooth Dry Sensitive Skin’.

  • Een andere manier om erover na te denken: AI-aangedreven ACA’s zijn een robuustere en modernere versie van het dynamisch invoegen van zoekwoorden voor adverteerders.

Campagne niveau. Generatieve AI voor ACA wordt geïmplementeerd op campagneniveau, niet op accountniveau, wat geweldig is om te testen omdat u kunt bepalen welke campagnes de AI uitvoert.

Beschikbaarheid. Het is in wereldwijde open bèta voor Engels, met plannen om later dit jaar uit te breiden naar andere talen. Het bericht Google Ads gaat AI-gestuurde activa maken die gericht zijn op zoekopdrachten verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten