3 merken die de kunst en wetenschap van Emarsys-marketing beheersen

3 merken die de kunst en wetenschap van Emarsys-marketing beheersen post thumbnail image

Er is veel geschreven over de uitdagingen waarmee marketeers in 2023 te maken zullen krijgen. Van economische volatiliteit en groeiende technologische complexiteit tot veranderingen in het gegevensprivacybeleid en exponentiële verbeteringen in AI (ja, ChatGPT, we hebben het weer over jou!) Dit jaar was een onstuimige mix van onzekerheid en opwinding. Dit geldt met name voor marketeers die strategieën en tactieken in een oogwenk hebben moeten aanpassen om steeds veranderende zakelijke doelen te bereiken. Het heeft marketeers in ieder geval gedwongen om de kunst en wetenschap van het plannen, maken en uitvoeren van campagnes te heroverwegen.

De kunst en wetenschap van marketing uitpakken

Het oude gezegde dat marketing gelijke delen wetenschap en kunst is, geldt nog steeds. Om dit beter te begrijpen, laten we eerst verduidelijken wat “kunst” en “wetenschap” precies betekenen.

  • Kunst Marketing gaat in wezen over het bereiken van klanten en het creëren van merkervaringen waar klanten van houden. Denk er over na inhoud, kanalen, creativiteit en connectiviteit.
  • Wetenschap Marketing kan zeker creativiteit inhouden, maar het gaat vooral om wat je doet, hoe je het doet en waarom je het doet. Dit is waar de wetenschap om de hoek komt kijken. Denk er over na data, IT en technologie en het meten van de omzetimpact.

Merken die de combinatie van kunst en wetenschap hebben geperfectioneerd

Als het gaat om real-life succesverhalen van merken die de kunst en wetenschap van marketing effectief combineren, vallen de volgende merken op:

De Reformatie en “een sms-bericht dat over de hele wereld wordt gehoord”.

Het duurzame modemerk Reformation maakte gebruik van de kracht van sms om hun mobiele, millennial- en Gen Z-doelgroepen te boeien en tegelijkertijd trouw te blijven aan de stem van hun merk. Door provocerende, opzettelijk niet-promotionele stukken te combineren met slimme targeting, creëerde het merk een ‘sms-bericht dat over de hele wereld wordt gehoord’ dat in slechts zes maanden tijd een CTR van 96% en een ROI van 963x behaalde.

BrandAlley, belangenbehartigingsgegevens en snelle groei

Acquisitie- en retentiekosten zijn een conversatie die vooral relevant is geworden met krappere marketingbudgetten en kleinere teams. Om acquisitiekosten te verlagen, combineerde BrandAlley (met de hulp van Mention Me) belangenbehartigingsgegevens met gepersonaliseerde inhoud om klantloyaliteitscampagnes te stimuleren die klanten belonen die verwijzingsinkomsten genereren voor BrandAlley. Dit is een krachtig voorbeeld van hoe de kunst en wetenschap van marketing hand in hand gaan.

Het personalisatietraject van Ochsner Sport

Als grootste verkoper van sportartikelen in Zwitserland heeft Ochsner Sport de afgelopen jaren de druk gevoeld om zijn personalisatiespel te verbeteren. Ze bereikten dit door twee belangrijke dingen te doen: de kunst van het bouwen van een functieoverschrijdend personalisatieprogramma combineren met de wetenschap van het gebruik van datagestuurde inzichten om echte klantgerichtheid te ontdekken.

Leer deze merken uit de eerste hand kennen

SAP Emarsys zal deze en vele andere merken presenteren in haar omnichannel masterclass als onderdeel van het Power to the Marketer-festival van dit jaar.

Zie hoe toonaangevende merken en innovatieve marketeers de kunst en wetenschap van marketing bevorderen.

Doe mee met het feest

Power to the Marketer Omnichannel Masterclass 7-8 juni

Dag 1 draait om kunst en je krijgt inzicht in onderwerpen als:

  • Beheers SMS om nieuwe doelgroepen te bereiken
  • Verbeter klantloyaliteit om klantbehoud te vergroten
  • Herdefiniëren van de waarde-uitwisseling voor betere klantgegevens

Dag 2 gaat over wetenschap en je leert over:

  • Hoe IT en marketing samen CX-innovatie kunnen stimuleren
  • Gebruik van gegevens om doorverwijzingen van klanten aan te moedigen
  • Maak een multifunctionele personalisatietoepassing

Ga naar de evenementregistratiepagina om deel te nemen aan het multichannel masterclass-evenement of om meer te weten te komen over de sprekers en onderwerpen. Het bericht 3 merken die de kunst en wetenschap van marketing onder de knie hebben verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten