YouTube biedt advertenties van 30 seconden die niet kunnen worden overgeslagen op aangesloten tv’s

Advertenties die niet kunnen worden overgeslagen, worden weergegeven op een tv die is aangesloten op YouTube Select. Dit betekent dat kijkers één advertentie van 30 seconden te zien krijgen in plaats van twee opeenvolgende advertenties van 15 seconden.

Waarom kan het ons schelen? Volgens Nielsen was YouTube in april het populairste videostreamingplatform in de VS, met een toename van de kijktijd. Of het formaat van 30 seconden dat niet kan worden overgeslagen een goede advertentie-ROI oplevert, valt nog te bezien.

Wat YouTube zei. In een blogpost legt YouTube uit: “We weten dat advertenties met een langere vorm op het grote scherm uw doelen bereiken en betere verhalen mogelijk maken. Nu YouTube Select meer dan 70% van de tv-vertoningen vastlegt, maken we het eenvoudiger om je bestaande items te gebruiken om je meest gestreamde content te bekijken. YouTube Select bevat 5% van de meest bekeken en boeiendste content.

VS eerst. Het nieuwe YouTube-advertentietype is in eerste instantie alleen beschikbaar in de VS, met plannen om het bereik later dit jaar internationaal uit te breiden.

Pauzeer advertenties. YouTube heeft ook aangekondigd dat het de “Pause Experience” op STV gaat testen. Met deze experimentele functie kunnen kijkers video’s pauzeren om het bewustzijn of de actie te vergroten – misschien met behulp van een QR-code. Het bericht YouTube biedt advertenties van 30 seconden die niet kunnen worden overgeslagen op aangesloten tv’s verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten