Bijna 30% van de inkomsten van Instacart komt uit advertenties

in 2022 Instacart verdiende $ 740 miljoen. USD aan advertentie-inkomsten, een stijging van 30% ten opzichte van 2021.

Uitbreiding van de reclameactiviteiten. The Information berichtte: “De advertentie-inkomsten van het bezorgbedrijf voor boodschappen bedroegen vorig jaar ongeveer $740 miljoen, volgens een persoon met kennis van zaken. USD, dat is 30% meer dan in 2021. Dat is een duizelingwekkende stijging, gezien het feit dat de digitale advertentiemarkt vorig jaar grotendeels tot stilstand is gekomen. Bijna 30% in 2022 De inkomsten van Instacart kwamen uit advertentieverkoop, niet uit daadwerkelijke bezorging van eten. Gebaseerd op 2021 in juni Advertenties waren goed voor ongeveer 20% van de jaarlijkse omzet van Instacart van $ 1,5 miljard in 2021, meldt Insider. – ongeveer 300 miljoen AMERIKAANSE DOLLAR.

Ter vergelijking. Volgens De Informatie, in 2022 reclame was goed voor ongeveer 10% van de omzet van Amazon. Ondertussen verdiende Amazon vorig jaar $ 37,7 miljard aan advertenties. USD-inkomsten.

Waarom kan het ons schelen? Instacart blijft een levensvatbaar alternatief voor merken om producten rechtstreeks bij consumenten te promoten. En het bedrijf heeft zijn platform bijgewerkt om meer adverteerders aan te trekken.

Grotere weergave. in 2022 Het advertentiemarktaandeel van Google en Meta is gedaald tot onder de 50%. Deze trend zet naar verwachting door in 2023, mede dankzij de groei van nieuwe advertentieplatforms zoals Instacart.

Groei van retailmedianetwerken. De uitgaven voor het zoeken naar retailmedia zullen dit jaar naar verwachting bijna $ 30 miljard bedragen, terwijl de digitale advertentie-inkomsten van RMN naar verwachting $ 45 miljard zullen bedragen. Bekijk de uitgavenprognoses voor betaald zoeken in de VS voor 2023 zal oplopen tot 110 miljard

Relevante berichten